??? vedr. børnepengene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LilyMarleen skriver:

Jeg blev SÅ forarget. Jeg er lige kommet hjem fra Kvickly. Der var SÅ mange mødre med deres børn, og med fyldte vogne. De 2 der stod foran mig handlede hver og i sær for 1800,- og 2500,-
Det er vist første gang at jeg er ude og handle D.20 om formiddagen, altså den dag ydelsen går ind. - Og jeg skulle bare ha et par liter mælk.

Aj helt ærligt, man skulle tro at folk var bange for at der ville gro mås på de penge..

Men det må folk jo selv om, også må jeg jo selv om min forargelse

Den forargelse forstår jeg ikke. Hvis det handler om økonomisk trængte familier, som har manglet pengene, giver det da rigtig god mening at få fyldt fryseren op i en fart, købe husholdningsartikler osv. osv., så der ikke vil mangle noget lige med det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

LilyMarleen

Mor og meget mere skriver:

Den forargelse forstår jeg ikke. Hvis det handler om økonomisk trængte familier, som har manglet pengene, giver det da rigtig god mening at få fyldt fryseren op i en fart, købe husholdningsartikler osv. osv., så der ikke vil mangle noget lige med det samme.

Jaja, det må de jo selv ligge og rode med, jeg blev bare noget forbavset over aktiviteten. - Det havde jeg ikke lige regnet med.
Man kunne vel også kalde min forargelse for : forbavset. Hvis det ord passer bedre.

Anmeld

20. januar 2012

Clisolka

LilyMarleen skriver:

Jeg blev SÅ forarget. Jeg er lige kommet hjem fra Kvickly. Der var SÅ mange mødre med deres børn, og med fyldte vogne. De 2 der stod foran mig handlede hver og i sær for 1800,- og 2500,-
Det er vist første gang at jeg er ude og handle D.20 om formiddagen, altså den dag ydelsen går ind. - Og jeg skulle bare ha et par liter mælk.

Aj helt ærligt, man skulle tro at folk var bange for at der ville gro mås på de penge..

Men det må folk jo selv om, også må jeg jo selv om min forargelse

En af grundene til at jeg ikke handler stort ind den dag børnepengene går ind. Jeg venter med glæde og gør det en anden dag 

Anmeld

20. januar 2012

Sabina

Anonym skriver:

ja jeg undre mig en del, for nu er der flere af mine veninder, som har skrevet/ringet og spurgt om jeg ikke ville med ud at shoppe, for der var jo kommet børnepenge i dag, så de kunne godt lige bruge en ny mobil, dvd osv...er det bare mig som er underlig og ikke smutter ud og bruger dem med det samme de står på kontoen eller...??? hvordan gør i andre...???

Her går de bare ind på kontoen og får lov at stå til hvis vi finder på en tur, eller vi pludselig mangler noget...ungerne får alt hvad de har behov for uanset om der lige er kommet børnepenge eller om der er 1 mdr til de kommer så vi anser ikke børnepengene for kun at gå til børnene da de bare får når de mangler, men derfor bruger vi ikke bare løs af dem når de kommer...vi gemmer dem vel lidt som opsparing, hvis man kan sige det sådan...

Her overføres børnepengene direkte til Oliver's (min søn) konto.
Og når vi så er ude og købe ind. f.eks i ønskebørn fordi han mangler sutteflasker, så bliver hans kort brugt det. :-)

Vi ''misbruger'' ikke pengen, da jeg mener de kun skal gå til ham. Kunne aldrig finde på, at gå ud og købe, en ny mobil til mig selv, for børnepenge ..

Anmeld

20. januar 2012

MetteS81

Her bliver børnepengene sat ind på en konto til Ella, og det er de blevet lige siden hun blev født. Står vi og mangler penge en enkelt måned så er vuggestuebetalingen taget derfra, men det er kun sket én gang... og så er pengene jo stadig gået til hende.

Det er jo forskelligt hvordan man ser på børnepengene...men herhjemme går de til vores datter. Penge til huset, el, vand, osv osv betaler vi af vores egen lønkonto..

Anmeld

20. januar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

ja jeg undre mig en del, for nu er der flere af mine veninder, som har skrevet/ringet og spurgt om jeg ikke ville med ud at shoppe, for der var jo kommet børnepenge i dag, så de kunne godt lige bruge en ny mobil, dvd osv...er det bare mig som er underlig og ikke smutter ud og bruger dem med det samme de står på kontoen eller...??? hvordan gør i andre...???

Her går de bare ind på kontoen og får lov at stå til hvis vi finder på en tur, eller vi pludselig mangler noget...ungerne får alt hvad de har behov for uanset om der lige er kommet børnepenge eller om der er 1 mdr til de kommer så vi anser ikke børnepengene for kun at gå til børnene da de bare får når de mangler, men derfor bruger vi ikke bare løs af dem når de kommer...vi gemmer dem vel lidt som opsparing, hvis man kan sige det sådan...

Jeg køber så noget som børnetøj/ting Jeg har købt ind til sommertøj, da jeg selv tror på det er nu det er billigt og der stadig er tilbud.

Jeg bruger ikke børnepengene til mig selv, men det er vel hip som hap. Om jeg brugt alle mine "til års" penge hver måned til børneting og tøj og så brugte børnepengene til de ting jeg manglede er vel ét.

Men ok hvis man ikke havde tænkt sig at købe en ny mobil og det bare er for at bruge penge (for man har det man skal have til sig selv og barnet), så mener jeg ligeså godt man kan aflevere pengene tilbage til staten, for så har man ikke brug for dem

Anmeld

20. januar 2012

twinny

Her er der blevet sat en del penge ind på opsparing...

Vi bruger dem på de udgifter, der hører med til at have børn....

Alene bruger vi 1500 kr om måneden på MME.. Så det er en dyr post...

Anmeld

20. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

her bliver de smidt over på opsparingskontoen medmindre der er noget andet der ender med at sluge dem..

såsom vi fik repareret bilen pga skudbule i døren sidst de kom... vores opsparing var væk efter at være flyttet og købt ting til lillemandens ankomst så døren blev ødelagt med det så den risikerede at ruste blev de nødt til at gå til det...

Men ellers er planen at de bare står til når han får brug for nogle nye ting.. såsom større seng eller tøj eller lignende...

ville ALDRIG pjatte dem væk på småting som dvd'er til os eller lign. synes ikke man kan tillade sig det.. man får de penge til at give børnene det de har behov for.. ikke for at snolde det væk på voksenting som de ikke har nogen glæde af...

Anmeld

20. januar 2012

lilledittemor

Anonym skriver:

Der er jo nogen som ikke kan "tåle" at have penge

Herhjemme er de sat ind på opsparing til bryllup og barnedåb i september - for vores datter mangler absolut ingenting

Anmeld

20. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Her bliver de brugt efter behov. Jeg løber ikke ud og tømmer butikkerne, den dag de kommer, men de er heller ikke øremærket til min datter - forstået på den måde, at hun får, når hun har behov for noget, og om pengene kommer det ene eller andet sted fra kan vel være ligemeget, så længe hun har, hvad hun skal have.

Sidste gang gik pengene til møbler osv grundet flytning - denne gang til bl.a ny juniorseng til min datter samt babyudstyr til den lille ny, der gerne snart skulle komme.

I sidste ende får min datter i løbet af året for et langt større beløb end BFY

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.