??? vedr. børnepengene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.449 visninger
30 svar
0 synes godt om
20. januar 2012

Anonym trådstarter

ja jeg undre mig en del, for nu er der flere af mine veninder, som har skrevet/ringet og spurgt om jeg ikke ville med ud at shoppe, for der var jo kommet børnepenge i dag, så de kunne godt lige bruge en ny mobil, dvd osv...er det bare mig som er underlig og ikke smutter ud og bruger dem med det samme de står på kontoen eller...??? hvordan gør i andre...???

Her går de bare ind på kontoen og får lov at stå til hvis vi finder på en tur, eller vi pludselig mangler noget...ungerne får alt hvad de har behov for uanset om der lige er kommet børnepenge eller om der er 1 mdr til de kommer så vi anser ikke børnepengene for kun at gå til børnene da de bare får når de mangler, men derfor bruger vi ikke bare løs af dem når de kommer...vi gemmer dem vel lidt som opsparing, hvis man kan sige det sådan...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

Anneiris

Anonym skriver:

ja jeg undre mig en del, for nu er der flere af mine veninder, som har skrevet/ringet og spurgt om jeg ikke ville med ud at shoppe, for der var jo kommet børnepenge i dag, så de kunne godt lige bruge en ny mobil, dvd osv...er det bare mig som er underlig og ikke smutter ud og bruger dem med det samme de står på kontoen eller...??? hvordan gør i andre...???

Her går de bare ind på kontoen og får lov at stå til hvis vi finder på en tur, eller vi pludselig mangler noget...ungerne får alt hvad de har behov for uanset om der lige er kommet børnepenge eller om der er 1 mdr til de kommer så vi anser ikke børnepengene for kun at gå til børnene da de bare får når de mangler, men derfor bruger vi ikke bare løs af dem når de kommer...vi gemmer dem vel lidt som opsparing, hvis man kan sige det sådan...

Disse børnepenge som lige er kommet ind på kontoen skal bla. gå til Jasmina's nye værelse og så lidt tøj, osv. Og ja.. Fornøjelser til os begge. Som du selv siger.. Hvis der nu kommer noget spændende vi gerne vil, eller noget.

Anmeld

20. januar 2012

Ayasmor

Anonym skriver:

Jeg gør det samme som dig.. De står, til der er behov for dem.. Min 3 årige datters behov, synkroniserer sig jo ikke efter hvornår de penge falder, så jeg render heller ikke bare og bruger af dem, den dag de kommer.

Anmeld

20. januar 2012

Valle81

Jo har bliver der heller ikke shoppet når de kommer, de går på budget hver iaog og ungerne får det de skal bruge løbende

Anmeld

20. januar 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Samme som dig Vi har en særlig konto til Rose, hvorfra vi betaler alle udgifter til hende, fx også bleer osv. Vi sætter 600 ind om måneden (og betaler derudover til konfi opsparing og børneopsparing), og der ryger børnepengene ind på. Køber det til hende hun mangler lige nu og her, men det er langt fra hele beløbet, så resten får bare lov at stå

Anmeld

20. januar 2012

Mira0911

Her får det også lov til at stå.. Tøserne får løbende hele tiden noget nyt tøj osv... 

Denne gang her går alle børnepengene til barnedåb... 

Anmeld

20. januar 2012

merethe

Profilbillede for merethe

her går børnepengene til fast udgifter

Anmeld

20. januar 2012

morethanperfect

Ja .. Her bliver de hurtigt brugt . 

Oscar vokser utroligt stærkt , og det passer med han er i en ny str. tøj hver 3. mdr. så det passer lige med børnepengene ..
Håber han slapper lidt af med at vokse så vi kan få lagt dem til side næste gang .. Vi vil jo gerne noget til sommer der kræver en lille opsparing

Oveni det , har daniel ingen bukser , så han har også lige fået nye bukser ..
Så ja .. Mange af dem er væk allerede nu ..
Men de går jo til noget nyttigt og nødvendigt så det gør mig jo ikke noget  

Anmeld

20. januar 2012

Nemesis

Den store får stort set hele sine yngeydelse,så den er overført til hans konto...han får den dog samlet hver 3 måned. Så skal han så selv betale sine udgifter til tøj og mobil.

Min mellemste og jeg skal så på shopping...han vil gerne have nogle skjorter og mangler lidt basistøj også,så det skal vi have klaret.

Resten er sat væk. Så er der til, overgangsstøvletter, kondisko osv.

:-) Sisse

Anmeld

20. januar 2012

LilyMarleen

Jeg blev SÅ forarget. Jeg er lige kommet hjem fra Kvickly. Der var SÅ mange mødre med deres børn, og med fyldte vogne. De 2 der stod foran mig handlede hver og i sær for 1800,- og 2500,-
Det er vist første gang at jeg er ude og handle D.20 om formiddagen, altså den dag ydelsen går ind. - Og jeg skulle bare ha et par liter mælk.

Aj helt ærligt, man skulle tro at folk var bange for at der ville gro mås på de penge..

Men det må folk jo selv om, også må jeg jo selv om min forargelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.