Babyrytme..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2012

Københavnermor

Det lyder som om i har rigtig godt styr på det!

Jeg håber jeg kan gøre jer kunsten efter når min datter er 4 måneder.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

Levi&LilysMor

Nu som Moar skriver:

Kære søde brugere af baby.dk..

Til jer med små babyer 0-3 måneder? Hvordan er jeres baby's døgnrytme indtil videre? Hvornår kom der mere system i det? Gjorde i selv noget for at ændre på baby's rytme??

Min datter har fået den dårlige idé at hun først vil sove imellem kl.1-2 om natten... Kan jeg mon gøre noget for at ændre det, eller må jeg tålmodigt vente på at hun selv syntes det er en bedre idé at sove før??

Jer hvis baby, der ikke længere er så lille, hvis i kan huske hvordan det var må i meget gerne også svare.. 

Kh 

Min søn er 3,5 måned og her prøver jeg nu at lægge ham udenfor hver dag ved 11-12 tiden og så vil jeg helst at han sover 4 timer mindst, det passer meget fint her at han så vil sove ved en 8,9,10 tiden, nogle gange først senere, så det er også mange timer at være oppe.

Men i skal finde ud af hvornår det passer jer bedst at gå i seng til hverdag, så i kan prøve at putte der omkring og ja det er en kamp!

Anmeld

20. januar 2012

Levi&LilysMor

twinny skriver:

De plejede at falde til ro mellem 24 og 01... Og det kunne manden og jeg ikk holde til, når der er to også skiftes til at sove om dagen. Så  vi skulle underholde fra 8 morgen til 24 nat...

De får mad en time eller halvanden før.. Så de lige når og komme af med de "værreste" prutter og bøvser... Så sover de bedre..  Og vores SP sagde det lød som en god ide, da de har godt af at fordøje maden lidt. Så deres maver ikk arbejder så voldsomt, når de sover. Så vågner de lettere.

Aha den var god, at de spiser så langt tid før, det må jeg afprøve herhjemme, for tit er det en bøvs eller prut der driller, men nu laver han kun hver 14. dag da han får modermælk...

Anmeld

20. januar 2012

Filippa & Liva

Vi har en nogenlunde fast rutine herhjemme og vores datter er 3 mdr. gammel.

Hun vil først sove til natten kl. 22 om aftenen men til gengæld sover hun så igennem helt frem til kl. 8-9 næste morgen.

Vi vil rigtig gerne putte hende lidt tidligere og arbejder på at få hende puttet før.

Om dagen har hun faste lure, middagslur på ca. 2-3 timer og eftermiddagslur på 1-2 timer.

Anmeld

20. januar 2012

Københavnermor

LevisMor skriver:

Min søn er 3,5 måned og her prøver jeg nu at lægge ham udenfor hver dag ved 11-12 tiden og så vil jeg helst at han sover 4 timer mindst, det passer meget fint her at han så vil sove ved en 8,9,10 tiden, nogle gange først senere, så det er også mange timer at være oppe.

Men i skal finde ud af hvornår det passer jer bedst at gå i seng til hverdag, så i kan prøve at putte der omkring og ja det er en kamp!

Hvor længe har du puttet ham på det tidspunkt?

Vi forsøgte at gå i seng alle 3 klokken 22.00 igår aftes. Så tænkte vi at hun måske ville fange at det var nat-tid.. Hun sov dog først over midnat. 

Men hun var så også usædvanlig pylret i går og har også været det her til morgen.. Jeg tror måske det er et tigerspring. Hun er 5 uger idag.. 

Anmeld

20. januar 2012

Københavnermor

BigBabyWish skriver:

Vi har en nogenlunde fast rutine herhjemme og vores datter er 3 mdr. gammel.

Hun vil først sove til natten kl. 22 om aftenen men til gengæld sover hun så igennem helt frem til kl. 8-9 næste morgen.

Vi vil rigtig gerne putte hende lidt tidligere og arbejder på at få hende puttet før.

Om dagen har hun faste lure, middagslur på ca. 2-3 timer og eftermiddagslur på 1-2 timer.

Ihh... Det lyder som en drøm!! 

Hvor længe har hun sovet igennem om natten på den måde? Bliver hun ammet?

Anmeld

20. januar 2012

Filippa & Liva

Nu som Moar skriver:

Ihh... Det lyder som en drøm!! 

Hvor længe har hun sovet igennem om natten på den måde? Bliver hun ammet?

Nej, Liva har fået flaske næsten lige siden hun blev født.

Hun begyndte at sove igennem da hun var 4 uger gammel.

Anmeld

20. januar 2012

Frøken J.

Nu som Moar skriver:

Kære søde brugere af baby.dk..

Til jer med små babyer 0-3 måneder? Hvordan er jeres baby's døgnrytme indtil videre? Hvornår kom der mere system i det? Gjorde i selv noget for at ændre på baby's rytme??

Min datter har fået den dårlige idé at hun først vil sove imellem kl.1-2 om natten... Kan jeg mon gøre noget for at ændre det, eller må jeg tålmodigt vente på at hun selv syntes det er en bedre idé at sove før??

Jer hvis baby, der ikke længere er så lille, hvis i kan huske hvordan det var må i meget gerne også svare.. 

Kh 

Når de er så små, er det i min optik vigtigt bare at følge den rytme, som de selv her. Ikke tvinge dem til at sove, når de er friske, og ikke holde dem vågne, når de er trætte. RYtmen skal nok komme!

Rose på lidt over 3 måneder er begyndt at få en rytme nu, som er kommet af sig selv. Men da hun var en måneds tid som din lille, var der overhovedet ingen rytme, og hun sov først riiigtig sent ligesom din. I dag kommer hun som regel i seng kl. 21 og sover mellem 21.30-22.00. Det skal nok komme, giv det tid. Dit barn er stadig så småt og så nyt, at du bare skal følge den rytme, som hun selv ligger for dagen

Anmeld

20. januar 2012

Levi&LilysMor

Nu som Moar skriver:

Hvor længe har du puttet ham på det tidspunkt?

Vi forsøgte at gå i seng alle 3 klokken 22.00 igår aftes. Så tænkte vi at hun måske ville fange at det var nat-tid.. Hun sov dog først over midnat. 

Men hun var så også usædvanlig pylret i går og har også været det her til morgen.. Jeg tror måske det er et tigerspring. Hun er 5 uger idag.. 

Er først lige begyndt for nogle dage siden, men ja det skal du nok regne med det er, ellers hvis de ikke kommer af med aff, så kan de også få ondt i maven. Levi var også en del pyldret de sidste dage men tror ikke på det er 3 mdrs tigerspring mere, men at han skulle af med noget, det kom han så også af med i morges efter jeg masserede ham under fusserne og på maven og nu har han faktisk lagt udenfor i næsten to timer og han har først kaldt nu her

Han blev også vildt tosset i starten da han skulle ud og puttes han gad ikke i dragten eller have huen på men det skulle han altså

Anmeld

20. januar 2012

Københavnermor

BigBabyWish skriver:

Nej, Liva har fået flaske næsten lige siden hun blev født.

Hun begyndte at sove igennem da hun var 4 uger gammel.

Ok, for det er noget med der kan være lidt forskel på ammebøn og flaskebørn med hensyn til at sove igennem... Ikk? Min tøs bliver ammet og sover max 4-6 timer i træk om natten... Glæder mig til at det ændrer sig.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.