Babyrytme..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.602 visninger
22 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Københavnermor

Kære søde brugere af baby.dk..

Til jer med små babyer 0-3 måneder? Hvordan er jeres baby's døgnrytme indtil videre? Hvornår kom der mere system i det? Gjorde i selv noget for at ændre på baby's rytme??

Min datter har fået den dårlige idé at hun først vil sove imellem kl.1-2 om natten... Kan jeg mon gøre noget for at ændre det, eller må jeg tålmodigt vente på at hun selv syntes det er en bedre idé at sove før??

Jer hvis baby, der ikke længere er så lille, hvis i kan huske hvordan det var må i meget gerne også svare.. 

Kh 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

jette1983

Lærke er lidt mere end 2 mdr. nu og her er heller ikke system i noget som helst, hun sover også tit først ved 1-1.30 tiden, så jeg følger lige med

Anmeld

19. januar 2012

Københavnermor

jette1983 skriver:

Lærke er lidt mere end 2 mdr. nu og her er heller ikke system i noget som helst, hun sover også tit først ved 1-1.30 tiden, så jeg følger lige med

Så må vi håbe der er nogen der vil dele ud af deres erfaringer.. 

Anmeld

19. januar 2012

Fenja09

Min datter er snart 5 måneder og hun har stadig ikke en helt fast døgnrytme, det bliver dog bedre og bedre. Hun kan også sagtens holde sig vågen til langt over midnat og sove til sent om formiddagen.

Jeg fik af vide af min SP at man ikke kan vænne babyer til noget før de er over 4 måneder, så det er også først nu vi er begyndt at gøre de forskellige ting fast hver dag, så hun får en fornemmelse af f.eks " når jeg ligger i vuggen skal jeg sove" ect.

/Fenja

Anmeld

19. januar 2012

twinny

Vi har tvillingernme på snart 4 måneder...

Vi har de sidste 4 dage lagt dem i seng kl 21. Vi har været rimelig konsekvense med det.. De har fået sut og blevet rokket til (vi har briobed rocker under tremmesengen) til de faldt i søvn. Hvis de græd kom de op og blev trøstet og lagt igen, når de var faldet til ro...

Første dag tog en time, anden dag 45 min, tredje dag 30 min og idag tog det et kvart.

Og SP var her idag også det var meget fint...

Når de så er inde i den rutine, begynder vi at lægge den kl 20.30 osv.

Anmeld

19. januar 2012

Københavnermor

Fenja09 skriver:

Min datter er snart 5 måneder og hun har stadig ikke en helt fast døgnrytme, det bliver dog bedre og bedre. Hun kan også sagtens holde sig vågen til langt over midnat og sove til sent om formiddagen.

Jeg fik af vide af min SP at man ikke kan vænne babyer til noget før de er over 4 måneder, så det er også først nu vi er begyndt at gøre de forskellige ting fast hver dag, så hun får en fornemmelse af f.eks " når jeg ligger i vuggen skal jeg sove" ect.

/Fenja

Ok, så jeg må være tålmodig...

Jeg tænkte bare at jeg måske allerede kunne begynde at forberede hende på nogle rutiner... Så det langsomt men sikkert gik i den rigtige retning.. 

Anmeld

19. januar 2012

Københavnermor

twinny skriver:

Vi har tvillingernme på snart 4 måneder...

Vi har de sidste 4 dage lagt dem i seng kl 21. Vi har været rimelig konsekvense med det.. De har fået sut og blevet rokket til (vi har briobed rocker under tremmesengen) til de faldt i søvn. Hvis de græd kom de op og blev trøstet og lagt igen, når de var faldet til ro...

Første dag tog en time, anden dag 45 min, tredje dag 30 min og idag tog det et kvart.

Og SP var her idag også det var meget fint...

Når de så er inde i den rutine, begynder vi at lægge den kl 20.30 osv.

Lyder som nogle dygtige drenge! 

Når du lægger dem, hvornår har de så sidst spist?? Og hvor sent plejede de at falde til ro?

Anmeld

19. januar 2012

twinny

Nu som Moar skriver:

Lyder som nogle dygtige drenge! 

Når du lægger dem, hvornår har de så sidst spist?? Og hvor sent plejede de at falde til ro?

De plejede at falde til ro mellem 24 og 01... Og det kunne manden og jeg ikk holde til, når der er to også skiftes til at sove om dagen. Så  vi skulle underholde fra 8 morgen til 24 nat...

De får mad en time eller halvanden før.. Så de lige når og komme af med de "værreste" prutter og bøvser... Så sover de bedre..  Og vores SP sagde det lød som en god ide, da de har godt af at fordøje maden lidt. Så deres maver ikk arbejder så voldsomt, når de sover. Så vågner de lettere.

Anmeld

19. januar 2012

Københavnermor

twinny skriver:

De plejede at falde til ro mellem 24 og 01... Og det kunne manden og jeg ikk holde til, når der er to også skiftes til at sove om dagen. Så  vi skulle underholde fra 8 morgen til 24 nat...

De får mad en time eller halvanden før.. Så de lige når og komme af med de "værreste" prutter og bøvser... Så sover de bedre..  Og vores SP sagde det lød som en god ide, da de har godt af at fordøje maden lidt. Så deres maver ikk arbejder så voldsomt, når de sover. Så vågner de lettere.

Det er helt vildt at i har kunne rykke dem 3 timer frem på så kort tid! 

Det lyder også til at være hårdt.. Kan knap nok forestille mig det, jeg syntes jo det er hårdt nok med den ene jeg har.. 

God idé med at lade dem spise af i god tid, det havde jeg ikke tænkt over. Dog for min datter bryst (jeg ved ikke om du ammer?) og hun kan bedst falde i søvn når hun lige har spist, men jeg håber det ændrer sig... 

Anmeld

19. januar 2012

twinny

Nu som Moar skriver:

Det er helt vildt at i har kunne rykke dem 3 timer frem på så kort tid! 

Det lyder også til at være hårdt.. Kan knap nok forestille mig det, jeg syntes jo det er hårdt nok med den ene jeg har.. 

God idé med at lade dem spise af i god tid, det havde jeg ikke tænkt over. Dog for min datter bryst (jeg ved ikke om du ammer?) og hun kan bedst falde i søvn når hun lige har spist, men jeg håber det ændrer sig... 

De får flasker.. havde simpelthen ikk nok mælk....

Jamen det vil de også gerne.... Men så vågner de, når de bliver bøvset af og får ren ble, så pludre vi lidt og griner.. Så begynder de at klynke lidt også i seng.

Også går det lige en time også er de trætte, men ikk overtrætte...

Jaah, jeg tænkte også at det aldrig ville gå med 3 timer... Men de var bare så overtrætte, så det gælder om at fange dem på det rigtig tidspunkt... Da vi lagde dem kl 24, havde vi meget mere besvær end vi har nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.