Min datter på 11 måneder er først her den sidste måned endelig begyndt at kunne spise mange flere ting, ellers har den stået på meget våd/blød mad. Alt der bare har været lidt tørt har hun altid kløjst i, og kastet op bagefter.
Vi gør meget ud af en varieret kost, så der er ikke faste bestente ting om morgnene og om aftenen, det eneste der er sikkert, er at det er bondebrød til middag.
Til morgen: Yougurt med havregryn/vornflakes, hjemmelavet havregrød med div. friske frugter, i weekenden nogle gange en grovbolle. Havregrød, risengrød. Hjemmelavet æblegrød, blåbærgrød oven på det andet grød
.
Formiddag - evt noget restmad fra dagen før, som kan spises koldt
, Agurkestænger, skorper, knækbrød, banan, en blød pære skåret i tern.
Middag: Bondebrød med forskelligt smørepålæg - og makrel, æg, og så en anden lille ting som tilbehør, det kan være alt fra lidt frugtgrød til en halv figenstang.
Eftermiddag - der finder vi som regel noget jeg ved hun uden problemer kan sidde og spise selv, for der er jeg som regel i gang med at gøre klar til aftensmaden. en skorpe kan hun f.eks sidde og hygge sig med en times tid
eller en knækbrød. Eller nogle rosiner hun skal prøve at fange, de små hurtige sataner.
Aftensmad, der får hun alt det vi andre får, boller i karry, fisk, spagetti og kødsovs,. noget af kødet må vi dog stadig blende da hun ikke helt kan tygge det. men ellers kører det derud af.
Der der kan sættes på en gaffel spiser hun som regel selv, hvor vi har to og vi så "bytter" den med mad på
Hun drikker af kop som jeg holder. IKKE tudekop, har vi aldrig brugt.
Kage, slik, sodavand og alt andet udsundt er bandlyst herhjemme så længe vi kan undgå hun får smag for det. Til nytår smagte hun en enkelt tår sodavand, og lillejule aften fik hun saftevand til risengrøden
Og har andre govet hende smagsprøver af kage og andet, og jeg har sagt nej, så bliver jeg GAL..
Ingen skal give hende noget de ved jeg ikke accepterer, men til hendes 1 års fødselsdag kan jeg jo nok ikke komme uden om traditionen med en lagkage for sig selv, men det må jeg jo bide i mig