Angelspot skriver:
Øv hvor frustrerende, det er til at blive halv desperat af, når de ikke vil spise.
Jeg tænker lidt at han nok selv skal styre det... Hvis han er ved at få flere tænder, så er der ikke noget at sige til det, som du skriver. Når Oliver nogen dage ikke har den store spiselyst, så stoler jeg på han nok selv skal spise det han har brug for. Selvfølgelig kun hvis det er et par dage, ellers er jeg nødt til at lave hans ynglingsspise for at få nok i ham
Men hvis han lige er startet i vuggestue, så har han så travlt oppe i hovedet og det kan sagtens være det der gør at han mister appetit.
Jeg har en pige i min IRL mødregruppe, hvis søn ikke spise noget som helst de første 3 mdr i dagplejen. Lige pludselig en dag så ÅD han og så gik det fra den dag af. Så tror bare det skal have lidt tid, så skal han nok komme stærkt igen 
Men herhjemme får Oliver øllebrød tidlig morgen, havregrød efter lur og rugbrød inden middagslur. Tykmælk med havregryn og frugt og så til aften, det meste af det aftensmad vi spiser. Men jeg laver altid kartofler og gulerødder som bliver most med gaffel og så en skovlfuld sovs på, så ryger det ned 
Hans favoritspise er grød....
Før var det kartofler med sovs, men han vil intet spise...
Jeg håber det bare er tænder!
Felix får youghurt med havregryn om morgenen, en lille skål havregrød i VS inden lur, rugbrød/varm mad eller lignende tilbudt til frokost i VS men spiser sjældent noget som helst. Når de store børn er puttet, tilbyder de ham yoghurt med mos og smuldret rugbrød eller lignende, og han spiser det hele.
Når jeg har hentet ham, får vi en bolle inden han skal ud og sove igen. Nogle dage spiser han lidt af den halve bolle han selv får at side med, andre dage smuldrer han den bare til ukendelighed 
Til aftensmad ville vi gerne at han skulle have hvad vi får, om det så skal blendes, moses, skæres eller hvad, er næsten lige meget. Men han vil slet ikke have det lige pt.
Jeg er ikke som sådan bekymret for ham, for selvfølgelig regulerer de også selv, men det er frustrerende at han har været så god til at tygge rugbrødsmadder, kartoffelbidder og lignende, og pludselig slet ikke vil.
Tak for svar!