9-10 mdr og mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.943 visninger
26 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

AnneBJ

Hvad kan Jeres barn på 9-10 mdr spise?

Boller i karry? 
Suppe med små suppehorn?
Pasta med tomatsovs og findelt kylling?
Medisterpølse (ikke stegeskorpen) med kartofler, grønt og sovs?

Felix er startet i vuggestue for 3 uger siden. Det går så fint, men han spiser stort set intet. Med mindre de serverer youghurt eller grød. Det er det samme herhjemme efterhånden.

Han får lov selv at sidde med tingene, han bliver madet, han får lov at spise selv eller med de andre børn.. Han ER sulten - i hvet fald nogle af gangene, men der glider ikke rigtig noget ned.

Det er som om det er konsistensen frem for smagen, der ikke passer herren.

SÅ! Hvad kunne/kan Jeres børn i den alder spise? Bliver maden blendet, most, skåret ud i stykker, spiser de selv...

Håber nogle har lyst til at dele lidt om deres børns madvaner!  

- Han har 2 tænder, drikker fint af kop, og får én flaske, lige inden han bliver puttet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

_-Kathrine-_

Jamen Villads blir 9 mdr i morgen(vildt) og han nægter alle former for grød og mos! Så han får ting skåret i tern og så spiser han selv og han spiser stort set alt - bare det er noget han selv kan putte i munden!
Kommer man i nærheden med en ske, så drejer han hovedet!

Anmeld

19. januar 2012

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Jamen Villads blir 9 mdr i morgen(vildt) og han nægter alle former for grød og mos! Så han får ting skåret i tern og så spiser han selv og han spiser stort set alt - bare det er noget han selv kan putte i munden!
Kommer man i nærheden med en ske, så drejer han hovedet!

Hvor dejligt! Felix er vidst lidt magelig - alt med ske, som gør han bare skal åbne munden, er et hit..

Anmeld

19. januar 2012

_-Kathrine-_

AnneBJ skriver:

Hvor dejligt! Felix er vidst lidt magelig - alt med ske, som gør han bare skal åbne munden, er et hit..

Haha...
Ja, det er jo dejlig nemt at spise så

Anmeld

19. januar 2012

Chris86

Her får datteren havregrød tilmorgen, rugbrød til middag, og så vidt muligt får hun det samme som os til aften (hvis det kan moses, tygges med gummerne)... Og så får hun frugtmos, skorper,ostehaps, agurk osv... Og hun spiser gerne selv, men også med skeen...

Hun er 9 mdr...

Så ingen baby-nykker her,endnu

Anmeld

19. januar 2012

Sabina92

Min dreng er 10mdr. og han spiser ALT, han får stadig sin natflaske.. Han spiser selv rugbrød, frugt osv. Men skeen har han ikke helt styr på endnu  Ellers så smid havregryn. musly eller noget i hans grød

Anmeld

19. januar 2012

Mettemus

Sådan en periode havde Laurits også for en måned eller to siden. Han spiste som en baby og ville kun have yoghurt og havregrød. Det viste sig så efter ca. en måned hvor alt der ikke var semiflydende røg ud igen, at det nok har været pga. tænder. Kan det være tænder hos lille Lixen eller?

Anmeld

19. januar 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

Sådan en periode havde Laurits også for en måned eller to siden. Han spiste som en baby og ville kun have yoghurt og havregrød. Det viste sig så efter ca. en måned hvor alt der ikke var semiflydende røg ud igen, at det nok har været pga. tænder. Kan det være tænder hos lille Lixen eller?

Det kan nemlig godt være tænder...!

Jeg har jo virkelig gransket hans dag,for at se om han måske slet ikke var sulten til hovedmåltiderne. Men det mener jeg nu altså han er. Her til aften(smad) skulle han ahve rugbrød. Jeg prøvede med torskerogn, ikkeom han ville spise det. 
Så prøvede jeg at give ham syltetøj på rugbrød - og lade ham smage først, hvad syltetøj er. Han spiste 2 bidder og nægtede så at spise mere. Så det bekræfter mig lidt i, at det måske baer er træls at have de der tygge-ting inde i munden lige nu..

Vuggestuen presser hverken ham eller os, og siger "han er jo kun 9 mdr" - og han har jo spist så fitn, og alting førhen, så jeg håber det baer er en periode! 

Anmeld

19. januar 2012

AnneBJ

Sabina92 skriver:

Min dreng er 10mdr. og han spiser ALT, han får stadig sin natflaske.. Han spiser selv rugbrød, frugt osv. Men skeen har han ikke helt styr på endnu  Ellers så smid havregryn. musly eller noget i hans grød

Dejligt!

Det er i forvejen havregrød han får? Eller youghurt med havregryn/smuldret rugbrød.. hvis det er mæthed du tænker på?

Anmeld

19. januar 2012

AnneBJ

Chris86 skriver:

Her får datteren havregrød tilmorgen, rugbrød til middag, og så vidt muligt får hun det samme som os til aften (hvis det kan moses, tygges med gummerne)... Og så får hun frugtmos, skorper,ostehaps, agurk osv... Og hun spiser gerne selv, men også med skeen...

Hun er 9 mdr...

Så ingen baby-nykker her,endnu

Vores søn har også spist fint. Han får youghurt med havregryn i til morgenmad, en lille skål havregrød i vuggestuen inden han skal ud at sove, og så er der mad igen ca. 11.15. Hvor det kan være både varme retter og rugbrød. Og intet af det gider han spise.. Det samme gælder vores aftensmad. Han vil gerne tygge i agurk, æbler mm., så jeg tror måske der er tænder på vej, nu jeg tænker mig om.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.