At dumpe en eksamen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Gry91

Anonym skriver:

Ja jeg skal op og trække mellem 6 cases...  Det vil sige at når jeg har trukket en case kan jeg bare sige "jeg ønsker ikke at gå op" og så gå ud.. ???

Det tror jeg ikke du kan når det er case eksamen så er det jo opgaver du skal have lavet inden du møder op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Filuca

Ja jeg skal op og trække mellem 6 cases...  Det vil sige at når jeg har trukket en case kan jeg bare sige "jeg ønsker ikke at gå op" og så gå ud.. ???

Altså, nu ved jeg jo ikke, hvilken uddannelsesinstitution du går på, men jeg går selv på universitetet, og det har vi i hvert fald mulighed for. Du skal bare være opmærksom på, at du nok kun har et begrænset antal eksamensforsøg. På uni har vi 3 forsøg, og det tæller jo som et forsøg, når du ikke er syg.

Anmeld

18. januar 2012

Filuca

Gry91 skriver:

Det tror jeg ikke du kan når det er case eksamen så er det jo opgaver du skal have lavet inden du møder op.

Altså, når vi har mundtlige case-eksamener der hvor jeg går, skal vi ikke forberede noget hjemmefra - vi får bare casen, og har så 20 minutters forberedelsestid, inden vi skal ind til selve eksamen. Og der kan man godt trække casen, og så sige, at man ikke vil op.

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Ved godt der er længe til mandag, og har virkelig også overvejet at prøve, flere gange, men kan ikke overskue det.. Sidder og tuder bare jeg begynder at læse på casene.. For jeg kan vitterlig ikke huske noget.. min hjerne er gået fuldstændig i sort...

- Lider af ekstrem eksamensnervøsitet som kun bliver forstrækket når jeg er det mindste i tvivl om noget.. 

Anmeld

18. januar 2012

Gry91

Filuca skriver:

Altså, når vi har mundtlige case-eksamener der hvor jeg går, skal vi ikke forberede noget hjemmefra - vi får bare casen, og har så 20 minutters forberedelsestid, inden vi skal ind til selve eksamen. Og der kan man godt trække casen, og så sige, at man ikke vil op.

Okay  

Det er nok også meget forskelligt alt efter hvad det er man skal op i, uddannelsen osv

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Filuca skriver:

Vi skal forberede casene hjemmefra, trække en case, forberede igen og så ind til den mundtlige eksamen..

Anmeld

18. januar 2012

Filuca

Ved godt der er længe til mandag, og har virkelig også overvejet at prøve, flere gange, men kan ikke overskue det.. Sidder og tuder bare jeg begynder at læse på casene.. For jeg kan vitterlig ikke huske noget.. min hjerne er gået fuldstændig i sort...

- Lider af ekstrem eksamensnervøsitet som kun bliver forstrækket når jeg er det mindste i tvivl om noget.. 

Kan du ikke ringe til din studievejleder i morgen og høre, hvilke muligheder du har?

Problemet er jo, at du nok ikke slipper for eksamen, selvom du får den udskudt. Så har du selvfølgelig længere tid til at forberede dig, men vil det hjælpe? Jeg lider også selv voldsomt af eksamensangst (så meget, at jeg kaster op før jeg skal til eksamen), og det er særlig slemt med de mundtlige eksamener, men desværre er det jo bare at trække pinen ud at vente med at gå op til reeksamen - så har du endnu længere tid at gå at være nervøs i, i stedet for bare at få det overstået.

Anmeld

18. januar 2012

M (:

Filuca skriver:

Kan du ikke ringe til din studievejleder i morgen og høre, hvilke muligheder du har?

Problemet er jo, at du nok ikke slipper for eksamen, selvom du får den udskudt. Så har du selvfølgelig længere tid til at forberede dig, men vil det hjælpe? Jeg lider også selv voldsomt af eksamensangst (så meget, at jeg kaster op før jeg skal til eksamen), og det er særlig slemt med de mundtlige eksamener, men desværre er det jo bare at trække pinen ud at vente med at gå op til reeksamen - så har du endnu længere tid at gå at være nervøs i, i stedet for bare at få det overstået.

Lige mine ord..

Til TS:

Har du overvejet at få noget hjælp til at lære at håndtere din eksamensangst? Der findes mange glimrende gratis kurser, og ellers kunne din læge måske hjælpe dig? Det er ingen skam at bede om hjælp, hvis man får det så skidt som du..

Held og lykke, håber du finder den løsning der er bedst for dig.. 

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Filuca skriver:

Det har jeg også beslutte mig for... Jeg har allerede snakket med hende hvor jeg faktisk fik lov til at gå semesteret om uden at skulle op til den her eksamen = ingen forsøg brugt.. Men dum som jeg var ville jeg ikke særbehandles, så sagde jeg vil gerne prøve.. Hun sagde hvis det var kunne jeg jo bare dumpe bevist.. Så jeg skal ikke som andre til reeksamen i denne her omgang, hvis/når jeg dumper... 

Men vil ringe til hende i morgen..

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Lige mine ord..

Til TS:

Har du overvejet at få noget hjælp til at lære at håndtere din eksamensangst? Der findes mange glimrende gratis kurser, og ellers kunne din læge måske hjælpe dig? Det er ingen skam at bede om hjælp, hvis man får det så skidt som du..

Held og lykke, håber du finder den løsning der er bedst for dig.. 

Har været på utallige kursuser, men lige lidt hjælper det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.