Hvad spiser dit barn.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2012

Maja_4000

Nu er Caroline kun 13 måneder .. Men indtil nu spiser hun alt .. Der er selvfølgelg ting som er bedre end andet .. Men for det meste ryger alt ned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

katrine26

Jonatansmor skriver:

mmm.. har selv 2 veninder der kører rundt i det samme, havregryn morgen middag og aften.. fatter slet ikke de vil være vidne til det, i deres eget hjem.. 

I mit hus har jeg slet ikke tålmodighed og teperament til en fejlernæret unge, så han får tilbudt alt muligt og får ingen reaktion på hans skæren ansigter eller direkte afslag på aftensmåltidet. Selvfølgeligt har vi da madkampe, lige nu hedder det ellers tak til kartofler, af en eller anden uvis årsag - heldigvis er jeg 30 år klogere end min lille skat, så moste kartofler med ærter i "Ja tak mor"

Det handler om at sno sig, får barnet ikke den ønskede effekt ud af en protest, stoppes protesten. Muligt der findes på en ny ... men lige præcis dén er væk, for en stund

ja du har så ret..jeg gider heller ikke finde mig i det for min søns side..vis han ikke gider spise aftensmad hvilket stort set aldrig sker så for han bare en rugbrødsmad. ikke noget med ud i alt mulig valg muligheder..

katrine26

Anmeld

19. januar 2012

Jonatansmor

katrine26 skriver:

ja du har så ret..jeg gider heller ikke finde mig i det for min søns side..vis han ikke gider spise aftensmad hvilket stort set aldrig sker så for han bare en rugbrødsmad. ikke noget med ud i alt mulig valg muligheder..

katrine26

Anmeld

19. januar 2012

Mira0911

katrine26 skriver:

Ja som overskriften lyder hvad spiser dit barn..spørg fordi jeg tænker at jeg er heldig med min søn og det han gider at spise. Snakker tit med mine veninder om at de har store problemer med at få deres børn til at spise nyt og alm mad.

Dette er et udpluk af havd min søn godt gider spise.

sild-feta-spinat-brockelitærte-fisk-cuscus-alle former for grønsager-advokado-indisk-laksepate-hytteost og jeg kan blive ved.

Katrine26

Julie spiser sild i lange baner, avokado i lange baner... Kartofler.. Grønsager.. Der er meget hun spiser... 

Anmeld

19. januar 2012

gonefishing

katrine26 skriver:

Ja som overskriften lyder hvad spiser dit barn..spørg fordi jeg tænker at jeg er heldig med min søn og det han gider at spise. Snakker tit med mine veninder om at de har store problemer med at få deres børn til at spise nyt og alm mad.

Dette er et udpluk af havd min søn godt gider spise.

sild-feta-spinat-brockelitærte-fisk-cuscus-alle former for grønsager-advokado-indisk-laksepate-hytteost og jeg kan blive ved.

Katrine26

Jeg tror det ændres hele tiden. Vores datter spisete ALT indtil hun blev 1 år ca. nu kan hun f.eks. ikke lide pasta kødsovs (som man ellers siger alle børn kan), kylling vil hun heller ikke have. Det eneste hun er vild med til aftensmad er dampet fisk og grønt

Anmeld

19. januar 2012

Ciss

katrine26 skriver:

ok..ja gad vide om det er noget som kommer med alderen at de bliver mere kræsen.

katrine26

I følge vores SP, så er 4-åringer vist "periodespisere". De kan godt have perioder, hvor de spiser meget lidt, eller rigtig meget, eller bestemte ting, eller ikke et eller andet. Men hun siger også, at hvis de har spist "alt", før de begynder på den slags, så kommer de til det igen efterhånden, når de bliver større.  for at hun har ret.

Anmeld

20. januar 2012

katrine26

Ciss skriver:

I følge vores SP, så er 4-åringer vist "periodespisere". De kan godt have perioder, hvor de spiser meget lidt, eller rigtig meget, eller bestemte ting, eller ikke et eller andet. Men hun siger også, at hvis de har spist "alt", før de begynder på den slags, så kommer de til det igen efterhånden, når de bliver større.  for at hun har ret.

ok..ja det må man da håbe de gør..

Katrine26

Anmeld

20. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Det eneste min datter aldrig spiser er tomater. Alt andet spiser hun - men ikke konsekvent. Dvs i dag spiser hun måske tre gulerødder til aften men i morgen vil hun overhovedet ikke røre dem. Det er aldrig til at vide, hvad hun vil spise i dag, men det er ikke fordi, hun ikke kan lide det. Hun er bare lidt besværlig

Anmeld

20. januar 2012

Chr-Hei

Her spiser Lukas ALT på nær ÅL, (Det har vi så valgt at godkende.. hehe)

Hans livret er sågar Boller i Karry.. Syntes ikke det er helt normalt.. men skøønt..

Dejligt se mange andre børn heller ikke er super kræsne..

Anmeld

20. januar 2012

katrine26

PT skriver:

Det eneste min datter aldrig spiser er tomater. Alt andet spiser hun - men ikke konsekvent. Dvs i dag spiser hun måske tre gulerødder til aften men i morgen vil hun overhovedet ikke røre dem. Det er aldrig til at vide, hvad hun vil spise i dag, men det er ikke fordi, hun ikke kan lide det. Hun er bare lidt besværlig

jaja børn skal jo også have lov til at have deres egen meninger..selvom det ikke altid så er lige så nemt for os forælder..

Katrine26

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.