Hvad spiser dit barn.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

heidi30

Vi skal hellere ikke klage over Malte, han er god til at spise det meste. Dog kan han ikke lide tomater, så kødsovs, lasagne osv. er udelukket.

I nusery får de nogle gange serveret Tuna bake, noget i ovnen med tun og det kan han simpelthen ikke fordrage  men ellers er han ikke kræsen - heldigvis!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

morethanperfect

katrine26 skriver:

Ja som overskriften lyder hvad spiser dit barn..spørg fordi jeg tænker at jeg er heldig med min søn og det han gider at spise. Snakker tit med mine veninder om at de har store problemer med at få deres børn til at spise nyt og alm mad.

Dette er et udpluk af havd min søn godt gider spise.

sild-feta-spinat-brockelitærte-fisk-cuscus-alle former for grønsager-advokado-indisk-laksepate-hytteost og jeg kan blive ved.

Katrine26

Oscar spiser alt ..

Det eneste han ikke er VILD med er Ris , men han kan godt spise det

Anmeld

19. januar 2012

sarahb

Jamen oliven og syltede agurker, Bulgur, masser af pakistansk mad selvom det er stærkt. Hvidkål elsker han.
Den yngste elsker suppe og spiser det med stor fornøjelse. Hvor den store slet ikk kan suppe og sovs.

Anmeld

19. januar 2012

Na-Wi

Hvor er i dog heldige.. William er så hamrende kræsen at man kan tælle de retter han kan lide til aftensmad på 1 hånd.. Jeg syntes jeg har prøvet alt men jeg kan ikke få ham til at smage på andre og nye ting desværre ..

Så her bliver der spist mange rugbrødsmadder SUUUUUK

Anmeld

19. januar 2012

Jonatansmor

katrine26 skriver:

Ja som overskriften lyder hvad spiser dit barn..spørg fordi jeg tænker at jeg er heldig med min søn og det han gider at spise. Snakker tit med mine veninder om at de har store problemer med at få deres børn til at spise nyt og alm mad.

sild-feta-spinat-brockelitærte-fisk-cuscus-alle former for grønsager-advokado-indisk-laksepate-hytteost og jeg kan blive ved.

Katrine26

Vi er så heldige at være indehavere af et stks dreng, der så absolut ikke er kræsen. Der er 2 ting han ikke kan lide: Bearnaisesauce og Rosenkål. Fred være med det da..

Får han valgmuligheden, vil han også hellere have melon end småkager  det er jo noget der går hans meget kostbevidste mor lige til hjertet..

Tror det handler meget om hvordan man som forældre præsenterer nye smage til barnet, man skal altså selv kunne lide det (eller være en hamrende dygtig skuespiller) ellers hopper de små jo ikke ud i oplevelsen.

Jeg tror personligt også det har meget at sige, hvor varieret man sørger for deres måltider er. Tror sjældent han får de samme grøntsager 2 dage i træk f.eks, det hjælper nok også på nysgerrigheden

Anmeld

19. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er thea stort set alt spisende. Noget af det bedste er dog oliven! Ellers er hun også vild med syltet hvidløg, kapers og andre mærkelige ting.  Hun elsker at smage på nye ting og at være med til at lave mad, så det er rigtig hyggeligt. Dog spiser hun ik ret store potioner, men altså  pyt. Vh stine

Anmeld

19. januar 2012

FamilenStorm

katrine26 skriver:

Katrine26

ALt hvad vi har serveret for hende.. UNDTAGET guleærter.. Det vil hun altså ikke have...

Anmeld

19. januar 2012

katrine26

foto på lærred skriver:

Da hun var mellem 1-2 år spiste hun næsten alt i hele verden. Nu er hun blevet meget mere kræsen desværre (snart 4)

ok..ja gad vide om det er noget som kommer med alderen at de bliver mere kræsen.

katrine26

Anmeld

19. januar 2012

katrine26

Jonatansmor skriver:

Vi er så heldige at være indehavere af et stks dreng, der så absolut ikke er kræsen. Der er 2 ting han ikke kan lide: Bearnaisesauce og Rosenkål. Fred være med det da..

Får han valgmuligheden, vil han også hellere have melon end småkager  det er jo noget der går hans meget kostbevidste mor lige til hjertet..

Tror det handler meget om hvordan man som forældre præsenterer nye smage til barnet, man skal altså selv kunne lide det (eller være en hamrende dygtig skuespiller) ellers hopper de små jo ikke ud i oplevelsen.

Jeg tror personligt også det har meget at sige, hvor varieret man sørger for deres måltider er. Tror sjældent han får de samme grøntsager 2 dage i træk f.eks, det hjælper nok også på nysgerrigheden

ok..ja det har du nok ret i..tror også at de to veninder jeg snakker om er rigtig dårlig til at tilbude deres børn noget nyt..ved hende den ene giver sin barn knækbrød vis han ikke gider spise det hun severe..

Så det har han jo endelig regnet godt ud..

katrine26

Anmeld

19. januar 2012

Jonatansmor

katrine26 skriver:

ok..ja det har du nok ret i..tror også at de to veninder jeg snakker om er rigtig dårlig til at tilbude deres børn noget nyt..ved hende den ene giver sin barn knækbrød vis han ikke gider spise det hun severe..

Så det har han jo endelig regnet godt ud..

katrine26

mmm.. har selv 2 veninder der kører rundt i det samme, havregryn morgen middag og aften.. fatter slet ikke de vil være vidne til det, i deres eget hjem.. 

I mit hus har jeg slet ikke tålmodighed og teperament til en fejlernæret unge, så han får tilbudt alt muligt og får ingen reaktion på hans skæren ansigter eller direkte afslag på aftensmåltidet. Selvfølgeligt har vi da madkampe, lige nu hedder det ellers tak til kartofler, af en eller anden uvis årsag - heldigvis er jeg 30 år klogere end min lille skat, så moste kartofler med ærter i "Ja tak mor"

Det handler om at sno sig, får barnet ikke den ønskede effekt ud af en protest, stoppes protesten. Muligt der findes på en ny ... men lige præcis dén er væk, for en stund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.