Svær dagpleje opstart :-( Andre med erfaring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Den lykkelige

dorthemus skriver:

Om jeg kender det?? Jøsses ja Min datter startedevi vug. da hun var 10 måneder og jeg havde sat fem uger af fordi jeg vidste det ville blive problematisk. Dog håbede og forventede jeg ikke at det ville tage de fem uger....de gjorde det og mere til! Da jeg startede på job, som pædagog, igen efter barsel gik der nøjagtig en uge så gik jeg ned med stress over det og ar sygemeldt i 7 uger først over sommeren begyndte det at gå og det er først nu efter 10 måneder at hun ikke længere bryder sammen når eg kommer og henter og ikke græder når jeg går...det har været så forfærdeligt

Årh shiiiiit det lyder til at have været VILDT hårdt!!  
Godt nok lang tid  
Håber det går bedre her..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Den lykkelige

Vial skriver:

Det lyder til hun endnu er for utryg til at være der alene. Jeg ville tage et par dage til med hende. Spis frokost med hende der. Gør hende fortrolig. Det er du i din fulde ret til.

Men hun sagde de to dage var fint nok.. for var der jo også til kontaktmøde i 2 timer..
ellers tror hun jeg "hører" med i dagplejen..

Anmeld

18. januar 2012

dorthemus

Den lykkelige skriver:

Årh shiiiiit det lyder til at have været VILDT hårdt!!  
Godt nok lang tid  
Håber det går bedre her..

Det er også meget usædvanligt. Jeg arbejder selv i vuggestue og der tager det mellem en uge og to uger at køre et barn ind. Jeg er løvrigt meget enig med de andre...det er alt for tidligt hun er der alene så længe. Det er godt givert ud at tage det med ro i starten. Pøj pøj med det

Anmeld

18. januar 2012

Den lykkelige

katrine26 skriver:

jeg syntes du skal tage en snak med dagplejeren om hvad i gør. for vis hun alligevel ringer inden de 2 timer er gået så start med en time og tarp op med et kvarter om dagen.

Det er da skide hårdt de græder men i sidste ende Så skal hun jo være der, når du starter arbejde.

Som gammel dagplejer syntes jeg også det var bedst at forælderne ikke var der for længe så vi kunne komme ind i en rytme, men på den anden siden så skal et barn jo ikke gå at være ked af det i flere timer.

men vis din dagplejer ikke mener du skal være der så længe jamen så MÅ hun jo tage de nødvendige skridt for at din datter trives og vis det betyder hun skal sidde oppe hos hende så må det være sådan.

Held og lykke med det.

katrine26

Ja jeg synes også det er så synd hun græder.. men ja det skal jo gå om 7 dage, for så kan jeg jo ikke lige komme efter en time..
Håber bare det bliver bedre imorgen..
Men tænker også at vi er nødt til at "trække" den lidt selvom hun er ked.. for hvis jeg kommer hver gang det bliver for meget så bliver det vel aldrig bedre
Hun sidder også med hende på gulvet osv.. men hun er stadig ked.. men hvis hun er på armen og de går rundt er der ikke noget..
Men hun ville prøve gå en tur med dem imorgen.. måske det hjælper lidt at komme ud..

Anmeld

18. januar 2012

Den lykkelige

dorthemus skriver:

Det er også meget usædvanligt. Jeg arbejder selv i vuggestue og der tager det mellem en uge og to uger at køre et barn ind. Jeg er løvrigt meget enig med de andre...det er alt for tidligt hun er der alene så længe. Det er godt givert ud at tage det med ro i starten. Pøj pøj med det

Hmmmm  Men de mener 2 dage er nok man er der.. Men hvad gør i der hvor du arbejder??
Hvor mange dage er forældrene der med barnet??
Ja jeg høre også oftes det er mellem 1-2 uger..
Må have været virkelig svært for dig!! Men dejlig det fungere nu!

Anmeld

18. januar 2012

Vial

Den lykkelige skriver:

Men hun sagde de to dage var fint nok.. for var der jo også til kontaktmøde i 2 timer..

To dage er ikke nok for alle børn. Mine blev kørt ind på tre uger. Jeg var der den første uge. De blev trygge dernede og self kede, da de opdagede, at mor ikke gik der, men kendte så hus og dp godt. Så hun kunne trøste dem og de blev hurtige glade igen. Har tvillinger.

Ingen børn er ens. Stol på mavefornemmelsen og ikke en dp'er, som nok ikke gider at have en forælder siddende for længe.

Anmeld

18. januar 2012

dorthemus

Den lykkelige skriver:

Er det daglejeren der sir det? For så er hun helt galt på den...børn er fprskellige og hvad der virker godt på nogen virker skidt på andre...ligesom med alt andet når det drejer sig om børn

Anmeld

18. januar 2012

Den lykkelige

Vial skriver:

To dage er ikke nok for alle børn. Mine blev kørt ind på tre uger. Jeg var der den første uge. De blev trygge dernede og self kede, da de opdagede, at mor ikke gik der, men kendte så hus og dp godt. Så hun kunne trøste dem og de blev hurtige glade igen. Har tvillinger.

Ingen børn er ens. Stol på mavefornemmelsen og ikke en dp'er, som nok ikke gider at have en forælder siddende for længe.

Ja ok.. må foreslå hende det imorgen..

Anmeld

18. januar 2012

Den lykkelige

dorthemus skriver:

Er det daglejeren der sir det? For så er hun helt galt på den...børn er fprskellige og hvad der virker godt på nogen virker skidt på andre...ligesom med alt andet når det drejer sig om børn

Ja det er både kontakt person, dagpleje og den tidligere dagpleje vi havde.. så har hørt mange sige det..

Anmeld

18. januar 2012

dorthemus

Den lykkelige skriver:

Hmmmm  Men de mener 2 dage er nok man er der.. Men hvad gør i der hvor du arbejder??
Hvor mange dage er forældrene der med barnet??
Ja jeg høre også oftes det er mellem 1-2 uger..
Må have været virkelig svært for dig!! Men dejlig det fungere nu!

Det var det også...gik også helt ned på det I min vugger ser vi på barnet og dets behov. Typisk er mor eller far med de første tre dage en time til halvanden. Så går de ind på kontoret et halv times tid en dag og så spiser barnet måske medFør de går hjem. Den anden uge går mor/far en tur igen og så udvider man det forniddagen og frokost med. Går det fortsat godt så kan barnet sove der de sidste par dage og så er barnet forhåbentlig kørt ind. Men de første par uger er sat af til en rolig indkøring og korte dage det er det mest humane over for både barn og forældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.