Svær dagpleje opstart :-( Andre med erfaring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.099 visninger
26 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

Den lykkelige

Min datter er 11 mdr om en uge.. hun startede dagpleje i mandags.. her var jeg sammen med hende i halvanden time..
Igår aftalte jeg med dagplejen at hun skulle være der i to timer alene.. men hun ringede efter 55 min og sagde det var bedst jeg hentede hende.. hun var sååå ked.. kunne høre hende da jeg steg ud af bilen  
Idag ville vi så prøve igen med 2 timer.. men hun ringede efter 1 time og 15 min og jeg måtte komme igen fordi hun var så ked..
Lige så snart hun ser mig i døren kravler hun hen og er pludselig vildt glad, når jeg så sætter mig på gulvet vil hun gerne grine og lege osv..
Ej frygter bare de næste dage og om det bliver bedre.. Gør det selvfølgelig på et tidspunkt.. men synes det så svært.. heldigvis har jeg til og med fredag d. 27, altså 7 dage endnu..
Andre der har prøvet at jeres barn græd hele tiden og hvordan ik det efterfølgende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Mette.

Den lykkelige skriver:

Min datter er 11 mdr om en uge.. hun startede dagpleje i mandags.. her var jeg sammen med hende i halvanden time..
Igår aftalte jeg med dagplejen at hun skulle være der i to timer alene.. men hun ringede efter 55 min og sagde det var bedst jeg hentede hende.. hun var sååå ked.. kunne høre hende da jeg steg ud af bilen  
Idag ville vi så prøve igen med 2 timer.. men hun ringede efter 1 time og 15 min og jeg måtte komme igen fordi hun var så ked..
Lige så snart hun ser mig i døren kravler hun hen og er pludselig vildt glad, når jeg så sætter mig på gulvet vil hun gerne grine og lege osv..
Ej frygter bare de næste dage og om det bliver bedre.. Gør det selvfølgelig på et tidspunkt.. men synes det så svært.. heldigvis har jeg til og med fredag d. 27, altså 7 dage endnu..
Andre der har prøvet at jeres barn græd hele tiden og hvordan ik det efterfølgende?

Min datter var også ked af det de første dage. Hun startede da hun var 16 1/2 måned gammel.

JEg synes det virker tidligt hun er der helt selv, og som lang tid for hende. Min datter var der, de første 3-4 dage sammen med os i 1-2 timer. Derefter var hun der 1/2 time alene i et par dage, også prøvede hun de sidste 3 dage i uge 2, at være der fra 9-11.30, altså fik hun middagsmad der. Sådan kørte vi også hele uge 3, og først fra uge 4 begyndte hun at være der fra 9- til efter middagslur. Måske i skal tage lidt flere dage sammen med dig, så hun stille og roligt bliver tryg ved de nye omgivelser. 

Anmeld

18. januar 2012

Maja_4000

Nu går Caroline godt nok i vuggestue Men hun var også MEGET ked af det i starten .. Det var rigtig slemt dag 6 - 14 .. Altså ikke lige de første dage :b

Men efter noget tid fandt hun ligesom ud af , at jeg nok skulle komme igen Nu ELSKER hun at være der .. Hun krammer pædagogerne når hun bliver afleveret og har slet ikke tid til at vinke farvel til mig

Håber det kommer til at vende for jer også (:

Anmeld

18. januar 2012

Den lykkelige

Mette. skriver:

Min datter var også ked af det de første dage. Hun startede da hun var 16 1/2 måned gammel.

JEg synes det virker tidligt hun er der helt selv, og som lang tid for hende. Min datter var der, de første 3-4 dage sammen med os i 1-2 timer. Derefter var hun der 1/2 time alene i et par dage, også prøvede hun de sidste 3 dage i uge 2, at være der fra 9-11.30, altså fik hun middagsmad der. Sådan kørte vi også hele uge 3, og først fra uge 4 begyndte hun at være der fra 9- til efter middagslur. Måske i skal tage lidt flere dage sammen med dig, så hun stille og roligt bliver tryg ved de nye omgivelser. 

Ja jeg var der også i 2 timer på kontakt besøget..
De mener bare det bedst vi ikke er der for meget da hun så "tror" vi er en del af dagplejen..
Dagplejen siger hun ikke er ked når hun er oppe på armen, men så snart hun bliver sat ned så er hun ked..

Anmeld

18. januar 2012

Den lykkelige

Maja_4000 skriver:

Nu går Caroline godt nok i vuggestue Men hun var også MEGET ked af det i starten .. Det var rigtig slemt dag 6 - 14 .. Altså ikke lige de første dage :b

Men efter noget tid fandt hun ligesom ud af , at jeg nok skulle komme igen Nu ELSKER hun at være der .. Hun krammer pædagogerne når hun bliver afleveret og har slet ikke tid til at vinke farvel til mig

Håber det kommer til at vende for jer også (:

Nå ok lyder også svært..men super dejligt hun har det godt nu.. hvordan startede i op?? var i der de første dage eller kun den første dag?

Anmeld

18. januar 2012

Maja_4000

Den lykkelige skriver:

Nå ok lyder også svært..men super dejligt hun har det godt nu.. hvordan startede i op?? var i der de første dage eller kun den første dag?

Vi var der den første dag .. Både mig og far Tror vi var der 1½ times tid .. De næste dage var hun der så 1 time .. Så 2 timer og til sidst til hun havde sovet til middag (:

Anmeld

18. januar 2012

Vial

Det lyder til hun endnu er for utryg til at være der alene. Jeg ville tage et par dage til med hende. Spis frokost med hende der. Gør hende fortrolig. Det er du i din fulde ret til.

Anmeld

18. januar 2012

katrine26

jeg syntes du skal tage en snak med dagplejeren om hvad i gør. for vis hun alligevel ringer inden de 2 timer er gået så start med en time og tarp op med et kvarter om dagen.

Det er da skide hårdt de græder men i sidste ende Så skal hun jo være der, når du starter arbejde.

Som gammel dagplejer syntes jeg også det var bedst at forælderne ikke var der for længe så vi kunne komme ind i en rytme, men på den anden siden så skal et barn jo ikke gå at være ked af det i flere timer.

men vis din dagplejer ikke mener du skal være der så længe jamen så MÅ hun jo tage de nødvendige skridt for at din datter trives og vis det betyder hun skal sidde oppe hos hende så må det være sådan.

Held og lykke med det.

katrine26

Anmeld

18. januar 2012

dorthemus

Den lykkelige skriver:

Om jeg kender det?? Jøsses ja Min datter startedevi vug. da hun var 10 måneder og jeg havde sat fem uger af fordi jeg vidste det ville blive problematisk. Dog håbede og forventede jeg ikke at det ville tage de fem uger....de gjorde det og mere til! Da jeg startede på job, som pædagog, igen efter barsel gik der nøjagtig en uge så gik jeg ned med stress over det og ar sygemeldt i 7 uger først over sommeren begyndte det at gå og det er først nu efter 10 måneder at hun ikke længere bryder sammen når eg kommer og henter og ikke græder når jeg går...det har været så forfærdeligt

Anmeld

18. januar 2012

Den lykkelige

Maja_4000 skriver:

Vi var der den første dag .. Både mig og far Tror vi var der 1½ times tid .. De næste dage var hun der så 1 time .. Så 2 timer og til sidst til hun havde sovet til middag (:

Ok det lyder lidt som her.. bortset fra hun så bare er vildt ked af det nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.