Vi føler os stavnsbundet!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Sørens

Tina&Martin skriver:

ØV !!!!

Vil lige fortælle at jeg gav 5500 for 36 kvm i en by uden navn. Det lå et spytklat fra kgs lyngby og buddinge st.
Altså vi boede i buddinge kommune men havde kgs lyngby post nr...

Så måske I skulle prøve !!!

ja begynder da så småt at overveje!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Sørens

Sofia skriver:

Jeg er ikke så kendt i Kbh. Er det Østerbro, Nørrebro, Vesterbro?? Skal jeg forhøre mig hos dem jeg kender der gerne vil flytte?

Det er efter nørrebro station , altså der hvor nørrebro "slutter" og før brønshøj og emdrup begynder! Du må da gerne høre deres mening om en pris på 8000kr om måneden for en 2,5 værelses høj (man kan ikke se ind fra gaden) stuelejlighed. Gårdmiljøet er fantastisk og både Bispebjerg kirkegård og utterslev mose er kun en lille gåtur derfra!

Anmeld

18. januar 2012

2babygirls

Sørens skriver:

ja begynder da så småt at overveje!

Man kan i hvert fald lige undersøge om der er økonomi i det.. Tror vores udlejer (det var en andels) tog røven lidt på os, men vi gad ikke kæmpe med ham for vi flyttede igen kort tid efter

Anmeld

18. januar 2012

Sørens

Sillebob skriver:

GISP!! Ej hvor strengt!! Jeg bliver helt rasende på dine vegne!! Jeg tror slet ikke man kan sætte sig ind i hvor irriterende det er før man selv har prøvet det!

Jeg synes det var et vildt godt træk at du tog ham med ind i lejligheden så han kunne høre støjniveauet! Men hans kommentar! Kan man ikke klage til....ja jeg sagde næste miljøstyrrelsen

Jeg "inviterede" også min kære forhenværende nabo ind for at høre støjen, men han nægtede! Vi bor i England og der gælder nogle støjregler og han sagde bare at han kendte reglerne og kunne larme indtil så og så mange decibels!!

Åh, søde, jeg føler med dig

Tusind tusind tak! Vi har som sagt snakket med ejerforeningen men reglerne når man ejer er meget strikse! Det er praktisk talt umulig at "smide" nogen ud når de ejer! Der er ingen regler der rigtig beskytter os "mod" hinanden! Sindssygt men sandt!

Åååh har også hørt nogle grumme historier om England, så et tv program om et par der boede i et kvarter hvor de unge holdt fest på gaden næsten hver dag og nat og de var voldelige og truende! Og der var bare INTET at gøre for det stakkels par! De fik så heldigvis solgt deres bolig efter laaaang tid og kom væk fra mareridtet! 

Så uheldige er vi dog ikke! Det er "kun" hveranden weekend om vinteren og næsten hver weekend om sommeren! hmmmmm men han bliver vel for fanden også ældre, (det har stået på i cirka 2 år nu) og det er da blevet minimalt bedre det sidste halve år! Så håbet er lysegrønt

Anmeld

18. januar 2012

Sørens

Tina&Martin skriver:

Man kan i hvert fald lige undersøge om der er økonomi i det.. Tror vores udlejer (det var en andels) tog røven lidt på os, men vi gad ikke kæmpe med ham for vi flyttede igen kort tid efter

Ja tror også lidt det er det! Vi synes begge at det næsten er urimeligt at skulle kræve så mange penge! Men vi har jo heller ikke lyst til at sidde hårdt i det et andet sted! Sååå

Anmeld

18. januar 2012

Sofia

Sørens skriver:

Det er efter nørrebro station , altså der hvor nørrebro "slutter" og før brønshøj og emdrup begynder! Du må da gerne høre deres mening om en pris på 8000kr om måneden for en 2,5 værelses høj (man kan ikke se ind fra gaden) stuelejlighed. Gårdmiljøet er fantastisk og både Bispebjerg kirkegård og utterslev mose er kun en lille gåtur derfra!

Det par jeg havde i tankerne har desværre allerede fundet en bolig. Men smid den på boligportal, det er gratis at oprette en annonce der, og så se om du får nogle henvendelser! Det tror jeg helt sikkert du gør. Og jeg tror det er det bedste, jeg ville personligt blive så træt af det hvis min baby konstant blev vækket af overboen, søvn kan man ikke få nok af. Held og lykke

Anmeld

18. januar 2012

Sørens

Sofia skriver:

Det par jeg havde i tankerne har desværre allerede fundet en bolig. Men smid den på boligportal, det er gratis at oprette en annonce der, og så se om du får nogle henvendelser! Det tror jeg helt sikkert du gør. Og jeg tror det er det bedste, jeg ville personligt blive så træt af det hvis min baby konstant blev vækket af overboen, søvn kan man ikke få nok af. Held og lykke

Det kan godt være vi skal prøve, behøver jo ikke leje ud til den første og bedste! Tak for rådet!  Babyen kommer heldigvis først om 7 måneders tid men ja, det ville da være ærgeligt at have den stress oveni et nyt lille liv!

Anmeld

18. januar 2012

Isabella_mor

Sørens skriver:

tja sagen er den at vi har en ejerlejlighed i København som min mand og hans far købte for snart 12 år siden!

Vi har haft den til salg 2 gange i løbet af de sidste 3 år men uden held til at sælge den! (ramte jo ikke lige de bedste tidspunkter). NU er det jo sådan at den nye krise gør at vi må vente ihvertfald 5-6år (siger de kloge) inden vi kan sælge med lidt overskud (vi har lån i boligen).

Samtidig er vi så overordentlig uheldige at vores overbo holder fest næsten hver eneste fredag og lørdag med dertilhørende morgenfest! Vi har snakket både med ham og med ejerforeningen men det er kun blevet minimalt bedre.

Ja som I nok kan høre er vi MEGA frustrerede over vores situation.

-Hvis vi sælger, bliver det med et stort underskud

-Vi kan ikke fremleje da vi ville være nødt til at kræve minimum 8000kr om måneden for en sølle 52m2 lejlighed.

-Hvis vi bliver boende (er så også lige blevet gravid og det er jo et lyspunkt!) skal vi bøvle helt vildt med en støjende nabo, meget lidt plads og et belastet nærmiljø!

ERGO VI ER STAVNSBUNDET!!! Troede sgu ikke man kunne blive det i dagens danmark!????

Please vær nu søde hvis I kommenterer (er udemærket klar over at vi godt kunne "æde" underskuddet" men det er jo ikke ligefrem et drømmescenarie for nogen)

Tak fordi I ville "høre" på mig!

vi står lidt i samme situation..

vi bor så bare mig, min kæreste, og et barn på 1 år, og en hund i en lejlighed på 49 kvm. altså en toværelses.. med et par underboer der godt kan lide at høre bumti bumti musik eller se film hvor anlægget står på max næsten hver aften frem til kl 21.. plus at der kommer nogle fester indimellem.. . vi har en drøm om at flytte i hus..

der er dog ikke lån i lejligheden men hvis vi solgte den nu ville vi ikke vinde noget på det.. men iiiihhh hvor ville jeg bare gerne væk...

så vi er også stavnsbundet i nogen tid.. men vi bider i det sure æble og håber at markedet endag vil ændre sig og vi ville kunne få lidt for vores lejlighed, for vi har nu sat den meget i stand i forhold til hvordan den så ud da min kæreste købte den.

Anmeld

18. januar 2012

WHT

Kender situationen når det kommer til en lejlighed man ikke kan komme af med...
Vi har dog ingen problemer med naboer...

Vi bor på 3. sal og har 72kvm... det er ikke pga. størrelsen (ej heller naboer) at vi gerne vil flytte, det er simpelthen pga. at det er på 3. sal

Nu er jeg kun i 13. uge (jeg har stadig ikke taget på) og vi har derfor stadig noget tid til den lille kommer til verden... men jeg frygter at skulle op af trappen med +15kg og efter fødslen står den på (træning) med indkøbsposer og baby på armen...
Jeg kan slet ikke overskue den udsigt... men vi må vente lidt og se hvad der sker, måske den bliver solgt imorgen

Men fik lige besked fra banken, efter vores meddelelse omkring graviditeten, blev vores købspris for et hus sat ned med mellem 450.000 og 150.000, alt efter hvad lejligheden bliver solgt til...
-slet ikke nogen sjov besked at få...

- men vi venter en lille en til juli, intet kan ødelægge min dag

Anmeld

18. januar 2012

Sørens

isabellamor skriver:

vi står lidt i samme situation..

vi bor så bare mig, min kæreste, og et barn på 1 år, og en hund i en lejlighed på 49 kvm. altså en toværelses.. med et par underboer der godt kan lide at høre bumti bumti musik eller se film hvor anlægget står på max næsten hver aften frem til kl 21.. plus at der kommer nogle fester indimellem.. . vi har en drøm om at flytte i hus..

der er dog ikke lån i lejligheden men hvis vi solgte den nu ville vi ikke vinde noget på det.. men iiiihhh hvor ville jeg bare gerne væk...

så vi er også stavnsbundet i nogen tid.. men vi bider i det sure æble og håber at markedet endag vil ændre sig og vi ville kunne få lidt for vores lejlighed, for vi har nu sat den meget i stand i forhold til hvordan den så ud da min kæreste købte den.

Jamen det er jo præcis det samme vi når frem til når vi diskuterer det! Kan det virkelig være rigtigt at en latterlig overbo skal snyde os for et potentielt overskud når krisen en gang er ovre? Nej for hel#%€?*

Så tror altså også at vi må bide i det sure æble og vente. Vi vil jo også meget gerne kunne købe noget større bagefter!

Tak for dit svar og håber at vi begge står med en underskrevet salgskontrakt indenfor en overskuelig årrække!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.