Vi føler os stavnsbundet!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Mussen2

Hvor stort et tab taler vi om? Jeg ville klart overeveje at "æde" det. Få en realistisk pris af mægleren og tage en snak med banken.

"tabet" skal i så tage med jer videre, i den forstand at det næste i skal købe jo skal være blevet tidsvarende billigere.

Man lever kun en gang og hvis i har udsigt til at skulle være et sted i ikke trives i 5-6 år, synes jeg det er spild af tid.

Hvordan ejes lejligheden i dag? Jeg tænker på om tabet evt. Kan bruges videre hen.... Alt afhængig af hvordag ejerforholdet er osv. 

Udlejning er en milighed, men kan være bøvlet ja og det forhøjer skældent værdien på sigt. Tværtimod.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Sofia

Jeg synes I skal prøve at udleje den! Bedre at leje den ud til fx 7000 i mdr og således tabe 12000 året, end sælge og måske tabe 500.000!

Anmeld

18. januar 2012

Sørens

Sillebob skriver:

Først og fremmest et stort tillykke med den lille

Øv hvor er det bare en trist situation I sidder i. Faktisk sad vi for 8mrd siden i nøjagtig samme situation.....en YDERST larmende nabo ( virkelig, virkelig, virkelig! arrggghhh bliver helt vred ved tanken ) 50m2 lejlighed, et barn på 18 mrd og en nyfødt....og et underskud. Vi kunne ikke fremleje da lejen ikke ville dække boliglånet. Vi valgte at tage underskuddet og så leje noget større selv.

Nu er jeg superglad for at vi har mere plads og mindre larm, men søde....vi klarede os i 18mrd med vores den ældste på 50m2 og en støjende nabo og det gik faktisk ok. Hårdt til tider, men det gik.

Håber I finder en løsning

Kram herfra

Tusind tak for dit smadder søde svar! Ja du har ret....man kan jo godt klare sig på få kvadratmeter...faktisk blev min søster og jeg født i et baggårdshus på nørrebro. Mine forældre havde 30km2 at gøre godt med i 2 år inden de fik tilbudt en lejlighed i "forhuset" som det så fornemt hed!  Og de fortalte os altid hvor dejligt de havde haft det i det lille baghus!   Jo vi klarer os nok! ...Bliver bare så frygtelig frustreret over min overbo.  Bliver nødt til at fortælle om en af episoderne:

En mandag morgen kl.6.30 bliver jeg vækket ved at overboen hører høj musik og snakker højt med ihvertfald 4 andre! (min mand hører intet da han sover som en sten) Jeg bliver for en gang skyld så arrig at jeg smider en sweater og et par bukser på og stormer op til hans dør og banker på, han lukker op og det ryger ud af mig "SERIØST?" han kigger sløvt på mig og siger "Øøøh undskyld jeg vidste ikke I var hjemme" Jeg beder ham om at komme ned og selv høre hvor højt det lyder nede hos os, han går med og står et kort sekund og lytter hvorefter han udbryder "jamen sådan er det jo at bo i byen, så må I jo flytte" AAAAAAARRRRGGGGHHH .Jeg stod bare og måbede!!! På dette tidspunkt var min mand selvfølgelig vågnet og tog over, så de ordnede det på "mande" vis med at udveklse mobilnumre og "så kan I bare sende en sms, hvis det bliver for slemt"

Men den bemærkning?...når han udemærket godt ved at vi har haft lejligheden til salg af 2 omgange!!!! SYGE STODDER!!! eller knægt

PUHA en omgang galle fra morgenstunden beklager

Anmeld

18. januar 2012

Sørens

Sofia skriver:

Jeg synes I skal prøve at udleje den! Bedre at leje den ud til fx 7000 i mdr og således tabe 12000 året, end sælge og måske tabe 500.000!

Helt sikkert!

Tak

Anmeld

18. januar 2012

Sørens

AnjaB skriver:

Hvor er det dejligt du er gravid tillykke med det Vil først sige at vi boede to år med et barn på 47 kvm da vi også ramte krisen i Århus og vores lejlighed var total usælgelig eller det kunne den nok men med kæmpe tab. Idag lejer vi ud, et år af gangen så har lejer ikke så mange rettigheder. Men sæt jer godt ind i det og tror ikke 8000 er urealistisk i kbh - dyrt men det er det jo at bo i storbyen.

pøj pøj

Tusind tak

Anmeld

18. januar 2012

Sofia

Sørens skriver:

Helt sikkert!

Tak

Og tror du vil blive overrasket over hvor nem den er at leje ud. Hvor I KBH ligger den? Måske kender jeg nogen der er interesseret??

Anmeld

18. januar 2012

Sørens

Sofia skriver:

Og tror du vil blive overrasket over hvor nem den er at leje ud. Hvor I KBH ligger den? Måske kender jeg nogen der er interesseret??

hmmm tja måske..den ligger i nordvest kvarteret , op mod tuborgvej!

Anmeld

18. januar 2012

2babygirls

Sørens skriver:

tja sagen er den at vi har en ejerlejlighed i København som min mand og hans far købte for snart 12 år siden!

Vi har haft den til salg 2 gange i løbet af de sidste 3 år men uden held til at sælge den! (ramte jo ikke lige de bedste tidspunkter). NU er det jo sådan at den nye krise gør at vi må vente ihvertfald 5-6år (siger de kloge) inden vi kan sælge med lidt overskud (vi har lån i boligen).

Samtidig er vi så overordentlig uheldige at vores overbo holder fest næsten hver eneste fredag og lørdag med dertilhørende morgenfest! Vi har snakket både med ham og med ejerforeningen men det er kun blevet minimalt bedre.

Ja som I nok kan høre er vi MEGA frustrerede over vores situation.

-Hvis vi sælger, bliver det med et stort underskud

-Vi kan ikke fremleje da vi ville være nødt til at kræve minimum 8000kr om måneden for en sølle 52m2 lejlighed.

-Hvis vi bliver boende (er så også lige blevet gravid og det er jo et lyspunkt!) skal vi bøvle helt vildt med en støjende nabo, meget lidt plads og et belastet nærmiljø!

ERGO VI ER STAVNSBUNDET!!! Troede sgu ikke man kunne blive det i dagens danmark!????

Please vær nu søde hvis I kommenterer (er udemærket klar over at vi godt kunne "æde" underskuddet" men det er jo ikke ligefrem et drømmescenarie for nogen)

Tak fordi I ville "høre" på mig!

ØV !!!!

Vil lige fortælle at jeg gav 5500 for 36 kvm i en by uden navn. Det lå et spytklat fra kgs lyngby og buddinge st.
Altså vi boede i buddinge kommune men havde kgs lyngby post nr...

Så måske I skulle prøve !!!

Anmeld

18. januar 2012

Sillebob

Sørens skriver:

Tusind tak for dit smadder søde svar! Ja du har ret....man kan jo godt klare sig på få kvadratmeter...faktisk blev min søster og jeg født i et baggårdshus på nørrebro. Mine forældre havde 30km2 at gøre godt med i 2 år inden de fik tilbudt en lejlighed i "forhuset" som det så fornemt hed!  Og de fortalte os altid hvor dejligt de havde haft det i det lille baghus!   Jo vi klarer os nok! ...Bliver bare så frygtelig frustreret over min overbo.  Bliver nødt til at fortælle om en af episoderne:

En mandag morgen kl.6.30 bliver jeg vækket ved at overboen hører høj musik og snakker højt med ihvertfald 4 andre! (min mand hører intet da han sover som en sten) Jeg bliver for en gang skyld så arrig at jeg smider en sweater og et par bukser på og stormer op til hans dør og banker på, han lukker op og det ryger ud af mig "SERIØST?" han kigger sløvt på mig og siger "Øøøh undskyld jeg vidste ikke I var hjemme" Jeg beder ham om at komme ned og selv høre hvor højt det lyder nede hos os, han går med og står et kort sekund og lytter hvorefter han udbryder "jamen sådan er det jo at bo i byen, så må I jo flytte" AAAAAAARRRRGGGGHHH .Jeg stod bare og måbede!!! På dette tidspunkt var min mand selvfølgelig vågnet og tog over, så de ordnede det på "mande" vis med at udveklse mobilnumre og "så kan I bare sende en sms, hvis det bliver for slemt"

Men den bemærkning?...når han udemærket godt ved at vi har haft lejligheden til salg af 2 omgange!!!! SYGE STODDER!!! eller knægt

PUHA en omgang galle fra morgenstunden beklager

GISP!! Ej hvor strengt!! Jeg bliver helt rasende på dine vegne!! Jeg tror slet ikke man kan sætte sig ind i hvor irriterende det er før man selv har prøvet det!

Jeg synes det var et vildt godt træk at du tog ham med ind i lejligheden så han kunne høre støjniveauet! Men hans kommentar! Kan man ikke klage til....ja jeg sagde næste miljøstyrrelsen

Jeg "inviterede" også min kære forhenværende nabo ind for at høre støjen, men han nægtede! Vi bor i England og der gælder nogle støjregler og han sagde bare at han kendte reglerne og kunne larme indtil så og så mange decibels!!

Åh, søde, jeg føler med dig

Anmeld

18. januar 2012

Sofia

Sørens skriver:

hmmm tja måske..den ligger i nordvest kvarteret , op mod tuborgvej!

Jeg er ikke så kendt i Kbh. Er det Østerbro, Nørrebro, Vesterbro?? Skal jeg forhøre mig hos dem jeg kender der gerne vil flytte?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.