Vi føler os stavnsbundet!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.587 visninger
30 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

Sørens

tja sagen er den at vi har en ejerlejlighed i København som min mand og hans far købte for snart 12 år siden!

Vi har haft den til salg 2 gange i løbet af de sidste 3 år men uden held til at sælge den! (ramte jo ikke lige de bedste tidspunkter). NU er det jo sådan at den nye krise gør at vi må vente ihvertfald 5-6år (siger de kloge) inden vi kan sælge med lidt overskud (vi har lån i boligen).

Samtidig er vi så overordentlig uheldige at vores overbo holder fest næsten hver eneste fredag og lørdag med dertilhørende morgenfest! Vi har snakket både med ham og med ejerforeningen men det er kun blevet minimalt bedre.

Ja som I nok kan høre er vi MEGA frustrerede over vores situation.

-Hvis vi sælger, bliver det med et stort underskud

-Vi kan ikke fremleje da vi ville være nødt til at kræve minimum 8000kr om måneden for en sølle 52m2 lejlighed.

-Hvis vi bliver boende (er så også lige blevet gravid og det er jo et lyspunkt!) skal vi bøvle helt vildt med en støjende nabo, meget lidt plads og et belastet nærmiljø!

ERGO VI ER STAVNSBUNDET!!! Troede sgu ikke man kunne blive det i dagens danmark!????

Please vær nu søde hvis I kommenterer (er udemærket klar over at vi godt kunne "æde" underskuddet" men det er jo ikke ligefrem et drømmescenarie for nogen)

Tak fordi I ville "høre" på mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Frk.S

Jeg har ikke rigtig nogen kloge ord.

Men er 8000,- for 52 kvm ikke meget normalt i Kbh. eller hvad?

Ellers vil jeg da bare sige tillykke med graviditeten, og håber i finder en løsning.

Anmeld

17. januar 2012

Sørens

Frk.S skriver:

Ellers vil jeg da bare sige tillykke med graviditeten, og håber i finder en løsning.

Tusind tak! Hmmm, var lige inde på Boligas lejeside! (har ikke været derinde i et par måneder) men du har da ret i at mange af lejligheder der lejes ud til ml.7-10.000kr om måneden.....tjaaa men så er der jo også lige det med at finde en lejer der er stabil og ordentlig og alt det der??? Men hmm du fik mig da lige til at genoverveje fremleje!

Anmeld

17. januar 2012

Darling<3

Frk.S skriver:

Vi bor i en lejelejlighed, 54 kvm 5000 i husleje.. Det er røv dyrt at bo i København, og man skal lede længe efter de store billige

TS - det lyder til at være en virkelig træls sitiuation i sidder i, kan desværre ikke komme med noget opmuntrende
Havde jeres lejlighed været over 70 kvm og uden den dejlige overbo, så havde jeg nappet den med det samme

Anmeld

17. januar 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Man skal bare huske der er en masse regler for hvad man må tage i husleje, det bestemmer man ikke bare selv. 

Og skat skal man også huske, så det er rigtig meget værd at sætte sig GODT ind i det, så man ikke en dag skal betale en masse penge tilbage til lejer.

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

17. januar 2012

Troldemommi

I skal leje den ud til en lille bitte, døv, millionær :-)

1 så føles den større

2 Naboen kan ikke genere

3 I får jeres penge

Mit mål med denne besked er at få dig til at smile en lille smule :-)

Og forresten Tillykke med spiren i din mave :-)

Monica

Anmeld

18. januar 2012

Sørens

Monica P skriver:

I skal leje den ud til en lille bitte, døv, millionær :-)

1 så føles den større

2 Naboen kan ikke genere

3 I får jeres penge

Mit mål med denne besked er at få dig til at smile en lille smule :-)

Og forresten Tillykke med spiren i din mave :-)

Monica

Hæh...det virker

og TAK!

Anmeld

18. januar 2012

Sørens

numsefisk skriver:

Man skal bare huske der er en masse regler for hvad man må tage i husleje, det bestemmer man ikke bare selv. 

Og skat skal man også huske, så det er rigtig meget værd at sætte sig GODT ind i det, så man ikke en dag skal betale en masse penge tilbage til lejer.

Ja havde godt læst noget om det....ja tror sgu bare vi er nødt til at klemmeballerne sammen!

Anmeld

18. januar 2012

Ellie79

Sørens skriver:

tja sagen er den at vi har en ejerlejlighed i København som min mand og hans far købte for snart 12 år siden!

Vi har haft den til salg 2 gange i løbet af de sidste 3 år men uden held til at sælge den! (ramte jo ikke lige de bedste tidspunkter). NU er det jo sådan at den nye krise gør at vi må vente ihvertfald 5-6år (siger de kloge) inden vi kan sælge med lidt overskud (vi har lån i boligen).

Samtidig er vi så overordentlig uheldige at vores overbo holder fest næsten hver eneste fredag og lørdag med dertilhørende morgenfest! Vi har snakket både med ham og med ejerforeningen men det er kun blevet minimalt bedre.

-Vi kan ikke fremleje da vi ville være nødt til at kræve minimum 8000kr om måneden for en sølle 52m2 lejlighed.

-Hvis vi bliver boende (er så også lige blevet gravid og det er jo et lyspunkt!) skal vi bøvle helt vildt med en støjende nabo, meget lidt plads og et belastet nærmiljø!

ERGO VI ER STAVNSBUNDET!!! Troede sgu ikke man kunne blive det i dagens danmark!????

Please vær nu søde hvis I kommenterer (er udemærket klar over at vi godt kunne "æde" underskuddet" men det er jo ikke ligefrem et drømmescenarie for nogen)

Hvor er det dejligt du er gravid tillykke med det Vil først sige at vi boede to år med et barn på 47 kvm da vi også ramte krisen i Århus og vores lejlighed var total usælgelig eller det kunne den nok men med kæmpe tab. Idag lejer vi ud, et år af gangen så har lejer ikke så mange rettigheder. Men sæt jer godt ind i det og tror ikke 8000 er urealistisk i kbh - dyrt men det er det jo at bo i storbyen.

pøj pøj

Anmeld

18. januar 2012

Sillebob

Sørens skriver:

Først og fremmest et stort tillykke med den lille

Øv hvor er det bare en trist situation I sidder i. Faktisk sad vi for 8mrd siden i nøjagtig samme situation.....en YDERST larmende nabo ( virkelig, virkelig, virkelig! arrggghhh bliver helt vred ved tanken ) 50m2 lejlighed, et barn på 18 mrd og en nyfødt....og et underskud. Vi kunne ikke fremleje da lejen ikke ville dække boliglånet. Vi valgte at tage underskuddet og så leje noget større selv.

Nu er jeg superglad for at vi har mere plads og mindre larm, men søde....vi klarede os i 18mrd med vores den ældste på 50m2 og en støjende nabo og det gik faktisk ok. Hårdt til tider, men det gik.

Håber I finder en løsning

Kram herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.