Jeg har bagt franskbrød... (Billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Muhmi

BabyWish2012 <3 skriver:

Mmmmm hvor ser det dog lækkert ud !!!

Namme nam.

Vil du dele opskriften??? 

Har delt "opskriften" på side 2

Og taark!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nej, jeg bager ikke. Jeg kan godt, men jeg har andet, jeg bruger min tid på. Når mine børn bliver større, kunne jeg måske godt bage med dem i bland - men helt sikkert ikke al vores brød.

Anmeld

17. januar 2012

Røverdatter

jeg bager ikke selv, men min kæreste arbejder som bager i et økologisk/biodynamisk bageri her i odense, så det er jo super fedt! Han tager altid brød med hjem når der ikke er udsolgt mums

Dine brød ser også lækre ud!

Anmeld

17. januar 2012

NinaNymannMadsen

Muhmi skriver:

Tak skal du have... Dine boller og kager ser også RIGTIG lækre ud

selv tak

Anmeld

17. januar 2012

Loa

Muhmi skriver:

Mmm... Jeg har haft bagt franskbrød i dag og så ville jeg bare lige dele med jer... De smagte SYGT godt og for fremtiden bager jeg alt vores brød herhjemme selv... Der er bestemt penge at spare og så smager det jo bare bedre, når man ved hvad der er i, hvilke omgivelser de er lavet i og når de er lune

Bager i selv derhjemme, sådan til hverdagsbrug?

!NOM!

Muuuuuums det ser godt ud. Elsker nybagt brød, jeg duer bare ikke lige til den slags....... 

Anmeld

17. januar 2012

Muffin_girl

Muhmi skriver:

Er også viild med groft brød... Det er jeg dog ikke SÅ øvet i endnu og tror det kræver lidt ekstra.. Men jeg vil helt klart også gerne lave grove brød istedet for de HELT hvide

Ja men nogen gange kan man bare få lyst til hvid brød Og jeg har en sygdom.. Så kan ikke engang snyde.. ØV

Anmeld

17. januar 2012

Lone Jakobsen

jep jep, bager næsten alt vores franskbrød, flute, pølsehorn, pizzaer, boller osv. selv

Anmeld

18. januar 2012

Sommersko

vi bager nogen gange selv.
vi ager mange ting som chokoladeboller,kage,franskbrød, alm boller og alt muligt andet.
min kæreste elsker at bage.

nå tilbage til tråden:
hold op hvor ser det lækkert ud det franskbrød. mums.

Mums de chokolade boller ser lækre ud. Deler du ikke opskriften??

Anmeld

18. januar 2012

Sommersko

Muhmi skriver:

Bruger faktisk ikke rigtig opskrift  Men der er ca.

I de runde:

1 æg

1½ dl. mælk

Lidt flydende magerine

Lidt olie

1 tsk. salt

2 tsk. sukker

1 dl. solsikkekerner

Røres sammen og derefter:

2 dl. durum mel

1½ dl. knækkede hvedekerner

1 pk. tørgær

og alm. hvedemel for resten.

Husk at det hele er ca.tal

I de aflange er det, det samme, bare uden knækkede hvedekerner og solsikkekerner.. Det jeg så gør er at jeg tager solsikkekerner i bunden af formen når jeg bager dem...

Jeg bager dem på ca. 175 grader i tyve-femogtyve minutter, derefter tager jeg dem ud af formen og putter dem i ovnen igen på bagepapir, så siderne også bliver sprøde...

Jeg bruger lidt kaffe m. mælk og æg til at pensle...

Haps, den opskrift gemmer jeg lige
Jeg bager også næsten alt brød, boller, kage osv selv. Har især en opskrift på en muslibrød/franskbrød, som ikke skal æltes, men bare mixes sammen i en form, stå natten over. Næsten morgen i en kold ovn i 1 time og vupti - læææææækker nybagt brød, det er ski nemt

Anmeld

18. januar 2012

Pige2009

Muhmi skriver:

Mmm... Jeg har haft bagt franskbrød i dag og så ville jeg bare lige dele med jer... De smagte SYGT godt og for fremtiden bager jeg alt vores brød herhjemme selv... Der er bestemt penge at spare og så smager det jo bare bedre, når man ved hvad der er i, hvilke omgivelser de er lavet i og når de er lune

Bager i selv derhjemme, sådan til hverdagsbrug?

!NOM!

Ja, jeg bager brød selv og ofte koldhævet, som kan tåle at stå i op til en uge i køleskabet. Det er bare super nemt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.