Jeg har bagt franskbrød... (Billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Muhmi

HeidiØ skriver:

Ej, for FANDEN det ser godt ud!! .. Ummenum!

Jeg har altså svaret "andet", for jeg bager selv, men ikke altid, slet kke brød.. og jeg er heller ikke for doven, og vil slet ik hellere købe hos bageren

Høhø, så kan jeg godt forstå du svarede "Andet"

Men ja det var også SUPER lækkert... Er blevet helt hooked...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Muhmi

Frk.S skriver:

Jeg bager stort set aldrig franskbrød - men jeg bager da ret ofte boller - morgenmadsboller, fødselsdagsboller, madpakkeboller.

Mums det ser lækkert ud det der - tror da jeg vil have mig et blødkogt æg i morgen tidlig!

HAha! Glad for at jeg kunne hjælpe, så du fik lyst til æg

Anmeld

17. januar 2012

B&J

det gør jeg nogle gange feks. pizza snegle eller pølsehorn eller fransbrød.. jeg vil snart prøve rugbrød 

eller boller

Anmeld

17. januar 2012

lycly

Jeg ville rigtig gerne bage, men jeg kan bare ikke overskue det når jeg er alene med en baby det meste af dagen. Orker ikke at stå der, fuldstændig klistret ind i dej, og så en unge der begynder at skrige  

Anmeld

17. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har også svaret andet, da jeg endelig bager ret tit og jeg bager altid hvis vi ska ha gæster. Jeg bager mange forskellige boller og bliver tit bedt om at bage madbrød, hvis familie og venner ska holde fest. Sad lige den anden dag og tænkte at jeg gerne ville bage fransbrød, men jeg har ingen brød forme og syntes de flader sådan ud når de ik er i form. Humm måske det ku være et fødselsdagsgave ønske... 

Lækkert ser det i hvert fald ud!! Vh stine

Anmeld

17. januar 2012

Muhmi

MAJ*MOR skriver:

opskrift!!!!

Bruger faktisk ikke rigtig opskrift  Men der er ca.

I de runde:

1 æg

1½ dl. mælk

Lidt flydende magerine

Lidt olie

1 tsk. salt

2 tsk. sukker

1 dl. solsikkekerner

Røres sammen og derefter:

2 dl. durum mel

1½ dl. knækkede hvedekerner

1 pk. tørgær

og alm. hvedemel for resten.

Husk at det hele er ca.tal

I de aflange er det, det samme, bare uden knækkede hvedekerner og solsikkekerner.. Det jeg så gør er at jeg tager solsikkekerner i bunden af formen når jeg bager dem...

Jeg bager dem på ca. 175 grader i tyve-femogtyve minutter, derefter tager jeg dem ud af formen og putter dem i ovnen igen på bagepapir, så siderne også bliver sprøde...

Jeg bruger lidt kaffe m. mælk og æg til at pensle...

Anmeld

17. januar 2012

Muhmi

stm2812 skriver:

ihhhh hvor ser det bare lækker ud.. mums..Ku du ikke lige komme forbi med noget til mig.. K

Og der er bare IKKE noget bedre end hjemmebagt franskbrød/boller...

jeg elsker også at bage.. dog er jeg forfærdelig til at glemme det og så bliver det pludseligt for sent

Jo selvfølgelig gør jeg da det!! Hvor var det nu du boede?

Jamen det er bare så deeejligt at bage synes jeg... Må indrømme at jeg også kun liige har overskud til det i dag fordi kæresten holder en "fridag" så han passer Silas og så kunne mor bage

Anmeld

17. januar 2012

Muhmi

AalborgPigen skriver:

ÅRRRRRRRRRRRRHHHHHHHHHHH hvidt brød  

Jeg må ikke få hvid hvedemel.. Det der ser da bare godt ud Haps.. 

Jeg bager det meste selv, men køber kun "brunt" brød  

Er også viild med groft brød... Det er jeg dog ikke SÅ øvet i endnu og tror det kræver lidt ekstra.. Men jeg vil helt klart også gerne lave grove brød istedet for de HELT hvide

Anmeld

17. januar 2012

Muhmi

NNM skriver:

vi bager nogen gange selv.
vi ager mange ting som chokoladeboller,kage,franskbrød, alm boller og alt muligt andet.
min kæreste elsker at bage.

nå tilbage til tråden:
hold op hvor ser det lækkert ud det franskbrød. mums.

Tak skal du have... Dine boller og kager ser også RIGTIG lækre ud

Anmeld

17. januar 2012

stm2812

Muhmi skriver:

Jo selvfølgelig gør jeg da det!! Hvor var det nu du boede?

Jamen det er bare så deeejligt at bage synes jeg... Må indrømme at jeg også kun liige har overskud til det i dag fordi kæresten holder en "fridag" så han passer Silas og så kunne mor bage

Jamen sådan lige ved spidsen af næsen (østjylland), så der er jo ikke så langt ;D Så sætter jeg lige lidt kaffe over haha ;D

Uhh hvor godt.. Så nyder I også rigtig godt af hans fridag.. Er bare med at udnytte tiden ordentligt;D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.