Putterutine, 2årig, jeg bliver vanvittig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

patella

StineW79 skriver:

He He jeg tænkte faktisk lige præcis at det måske var ved at være på tide med en jounier seng.. Vi putter på samme måde, med historie, lidt at drikke også nat mys. Havde også en kort periode hvor thea heller ik ville puttes og det stoppede da hun hun fik en rigtig seng, da hun var 2,5 år. Men ellers er det noget med at gå ind og sige godnat og sov godt, putte ham, ik tage ham op, men berolige han osv. Det plejer heldigvis at gå over efter en periode! Vh stine

Nu spør jeg af ren og skær nysgerrighed, fordi vi selv går og tænker på hvornår vores evt. er klar. Men hvad var det der gjorde at I kunne mærke at det var tid med en juniorseng? "Bare" fordi han kaldte meget på jer, og tolkede I det som om at hn syns det var træls at ligge "bag tremmer"?

Jeg håber nemlig lidt at vi kan få ham i i tremmeseng, inden vores pige (der blir født om ca. 7 uger) skal i tremmeseng, således at vi ikke skal ud og invistere i endnu en tremmeseng...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Gaia

channie-g skriver:

det skal jeg sige dig line, du kommer bare lige her ud med ham i et par dage så skal jeg satme lige klare det der, mens du får et par dage med fred og ro hehe....

Anmeld

16. januar 2012

Gaia

patella skriver:

Her er det også blevet lidt sådan at han er meget længe om at falde i søvn (han er næsten 26 måneder gammel). Det er kommet ligepludselig. Men han er ikke ked af det, og vi går kun ned til ham, hvis han er ked af det. Han ligger bare og snakker og råber lidt. Hvis vi kan høre det bare er for at få opmærksomhed, råber vi bare oppe fra stuen "Godnat Bastian"... og ofte blir der ro, og han falder da i søvn, men der kan godt gå lang tid. Han skal bare ikke ha følelsen af at vi kommer, medmindre der virkelig er noget galt, og så kan vi høre det i tonelejet...

Mit råd ville være, at I skal lade være med at gå ned til ham, medmindre han er ked af det. Han blir måske træt af at kalde til sidst, hvis han ikke får noget ud af det?! 

Enig. Lyt til tonelejet og følg Jeres intuition. I er de bedste til at høre om. Han er ked af det eller om det bare er den der jeg-vil-ikke-sove. Gå kun ind hvis der er noget, altså hvis han vitterligt er ked af det, skidt eller andet i kan mærke ikke er som det skal være. Ellers så lad ham råbe alt det han vil. Han bliver nok træt af det i sidste ende når I ikke kommer ind og agerer underholdning. Pøj pøj 

Anmeld

16. januar 2012

Laulund87

Siger til hende at hun skal til at i seng så hun er forberedt.. Går selv ned til puslebordet hvor hun får ren ble og nattøj på.

Op i sofaen hvor vi børster tænder. Så er det lidt forskelligt om vi læser en bog, synger en sang eller ser lidt tegnefilm.

Når vi kommer ned til sengen, synger jeg en sang mens jeg holder hende. Hun får lidt vand og bliver lagt.

Som regel sover hun bare til næste morgen, men nogle gange skal hun lige have lidt mere vand og hvis hun kalder mere går jeg ned og siger at hun skal lægge sig til at sove. Så holder hun.

Hov forresten skal hun lige kramme hunden og sige godnat til den inden, det er meget vigtigt

Anmeld

16. januar 2012

Mum33

Har I prøvet at sige, at "mor kommer om 10 min og ser til dig"? Og så eller ignorere hans råben?

Det virkede efter et par uger her - måske ikke efter pædagog-håndbogen, men han fandt hurtigt ud af, at vi kom igen, men ingen grund til at råbe efter os.  

Anmeld

16. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
patella skriver:

Nu spør jeg af ren og skær nysgerrighed, fordi vi selv går og tænker på hvornår vores evt. er klar. Men hvad var det der gjorde at I kunne mærke at det var tid med en juniorseng? "Bare" fordi han kaldte meget på jer, og tolkede I det som om at hn syns det var træls at ligge "bag tremmer"?

Jeg håber nemlig lidt at vi kan få ham i i tremmeseng, inden vores pige (der blir født om ca. 7 uger) skal i tremmeseng, således at vi ikke skal ud og invistere i endnu en tremmeseng...

Jamen det var på en måde bare blevet mere bøvlet, hun ville ik lægge sig ned, ville op, op op. Følte at hun bare var klar. Syntes da at i ska købe en jounier seng til ham nu også har i sengen klar til når den bette kommer!

Anmeld

16. januar 2012

MissMammy

SpunkenJo skriver:

Nattøj, børste tænder og sut.
Så enten læser vi en lille bog i sofaen, eller han får kov til at se et afsnit Handy Manny fx.

Så siger han selv god nat, og går ind på sit værelse og kravler i seng.

Når han har lagt sig i sengen, kanlder han på enten far, mor eller hvem der nu lige skal putte dynen om ham, og så får han en hurtig tår vand, og et gonatknus inden lyset slukkes.

Så kalder han måske en enkel gang eller to, og får så lidt mere vand.

Er der det mindste ballade, så nupper jeg sut og bamse, forlader hans værelse uden at sige og noget og lukker døren. Han blir naturligvis tosset, og får lov at rase i ca. 10-30 sekunder, hvorefter jeg går ind og taler med ham om han er klar til at ligge stille, så han kan få bamse og sut tilbage igen.
DET VIRKER SUPER HER.

Vi gør "tricket2 måske 1-2 gange hver 14. dag, og ellers er der ingen problemer med det der put.

Vores dreng er snart 3, og kan kun skrive under på at 2 årsalder er lig med TRODS!!!

Håber I finder jer en løsning

Hej,

Vores datter har altid været super god til at nu er det godnat og så ikke mere ballade. Der er selvfølgelig perioder og første var at hun var mere end klar til at få en junior seng, hvilket var spændende at komme op i om aftenen, men vi bruger også tricket med at tage sutteklud og sut hvis hun ikke er til at få til at slappe af og ligge. For sutteklud og sut er jo kun til sove tid, hvilket hun fangede reeettt hurtigt.  

Vi får nattøj på, børstet tænder og lå leger vi med et puslespil eller noget andet mere roligt inde på hendes værelse. Hun får en bog, vi snakker lidt om dagen og så godnat et par gange. Nogle gange spørger hun selvom om hun må  læse en bog til og det må hun, for der går somregel ikke længe før vi kan høre bumpet fra bogen der ryger på gulvet.

Vores datter er også snart 3 ( i næste uge), så din søn er nok bare ved at finde ud af hvor langt han kan trække den. Jeg bryder mig personligt ikke om kontrollerende gråd (vores får lov at blive ked når vi tager sutten under et halvt minut) og at holde dem i en tremmeseng, kan virke provokerende for dem, at de ikke kan komme ud. Jeg håber du snart må have lov at vende tilbage til en normal godnat rutine.. det er ikke særligt rart at slutte dagen med sådan en omgang.

Fat mod

Anmeld

16. januar 2012

SpunkenJo

MissMammy skriver:

Hej,

Vores datter har altid været super god til at nu er det godnat og så ikke mere ballade. Der er selvfølgelig perioder og første var at hun var mere end klar til at få en junior seng, hvilket var spændende at komme op i om aftenen, men vi bruger også tricket med at tage sutteklud og sut hvis hun ikke er til at få til at slappe af og ligge. For sutteklud og sut er jo kun til sove tid, hvilket hun fangede reeettt hurtigt.  

Vi får nattøj på, børstet tænder og lå leger vi med et puslespil eller noget andet mere roligt inde på hendes værelse. Hun får en bog, vi snakker lidt om dagen og så godnat et par gange. Nogle gange spørger hun selvom om hun må  læse en bog til og det må hun, for der går somregel ikke længe før vi kan høre bumpet fra bogen der ryger på gulvet.

Vores datter er også snart 3 ( i næste uge), så din søn er nok bare ved at finde ud af hvor langt han kan trække den. Jeg bryder mig personligt ikke om kontrollerende gråd (vores får lov at blive ked når vi tager sutten under et halvt minut) og at holde dem i en tremmeseng, kan virke provokerende for dem, at de ikke kan komme ud. Jeg håber du snart må have lov at vende tilbage til en normal godnat rutine.. det er ikke særligt rart at slutte dagen med sådan en omgang.

Fat mod

Var det meningen du gerne ville have citeret TS??

Der er ikke den store forskel på måden I putter og vi putter på

Anmeld

16. januar 2012

MissMammy

patella skriver:

Vores datter var lang hurtigt og måtte allerede have en junior seng til hende da hun var lige knap 2 år.

Jeg fandt ud af at det var tremmesengen der "provokerede" hende ved at der var så mange ting hun pludselig kunne og fik lov til, men at hun ikke kunne komme ud af hendes seng selv tror jeg irriterede hende. Vi sagde godnat og hun kom ned i den og fra den ene dag til den anden nægtede pigen at sove. Hun ville ud, hun ville klatre, hun ville tættere på mig og jeg tænkte ok hvis det er junior seng hun vil have hvordan får jeg hende så til at blive i sengen.. først prøvede vi så at "teste" hende ved at tage den ene side af sengen af og vupti efter glædelsen over at kunne hoppe ud og ind af sengen en mia gange de første par dage var ovre, var hun en glad pige igen og vi fik fat i en junior seng til hende.

Der er mange børn der er lykkelige for deres tremmeseng til de er over 3, (min niece havde temmeseng til hun var 3&frac12 og andre der absolut ikke gider åbenbart

Held og lykke 

Anmeld

16. januar 2012

MissMammy

SpunkenJo skriver:

Var det meningen du gerne ville have citeret TS??

Der er ikke den store forskel på måden I putter og vi putter på

Hej Spunken Jo,

Sorry jeg er stadig noget ny herinde. TS?

Når jeg citere dig går det så kun til dig eller??

For jeg tænkte, nå men jeg citere dig for så kan moderen der skrev, se at der er flere der har held med samme rutine.. nu føler jeg mig da lidt fjollet! Sorry

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.