Putterutine, 2årig, jeg bliver vanvittig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.372 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

L-Mortil3

Fortæl mig MEGET gerne hvordan jeres putteritual foregår!
Vi er gået ind i det skønne år mellem 2 og 3, og Liam sætter os ALLE på en prøve.

Vi putter således, at han kommer i seng, jeg læser en bog, synger en sang, en tår at drikke, natmysser og så går jeg...
Og så starter showet
MOOOOOOAR; MOOOOAR; MOOOOAR.... Og han bliver ved i timer...
NU KALDER MIG! - KOM SÅ! .... Og når man så kommer, lægger barnet sig ned, smiler og siger, Moar... LÆG DIG!

Jeg får PIP... førhen puttede vi, og så sov han... nu er han vågen i timer og kalder og råber...

Hvad gør jeg?? Hvordan er jeres natterutine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Vidunderligeunger

tremmeseng (eller det var han allerede I ik?)

Anmeld

16. januar 2012

L-Mortil3

MAJ*MOR skriver:

tremmeseng (eller det var han allerede I ik?)

Præcis, der er han allerede.

Anmeld

16. januar 2012

maria_wlt

Her i huset er det simpelt.. Børstet tænder, får sin sut og så siger vi godnat og kysser ham i panden.. Så sover han.. Hvis han er urolig pga sygdom eller andet så sidder vi oppe i sækkestolen med ham indtil han ere rolig.. 

Ene får samme tur men skriger nu lidt da hun ikke er helt tilfreds med det (9 mdr) 

Vi går op til hende efter 5 min hvis hun bliver ved med at skrige.. Snakkr ikke med hende..Putter hende bare igen

Anmeld

16. januar 2012

channie-g

Line&Liam&Milan skriver:

Fortæl mig MEGET gerne hvordan jeres putteritual foregår!
Vi er gået ind i det skønne år mellem 2 og 3, og Liam sætter os ALLE på en prøve.

Vi putter således, at han kommer i seng, jeg læser en bog, synger en sang, en tår at drikke, natmysser og så går jeg...
Og så starter showet
MOOOOOOAR; MOOOOAR; MOOOOAR.... Og han bliver ved i timer...
NU KALDER MIG! - KOM SÅ! .... Og når man så kommer, lægger barnet sig ned, smiler og siger, Moar... LÆG DIG!

Jeg får PIP... førhen puttede vi, og så sov han... nu er han vågen i timer og kalder og råber...

Hvad gør jeg?? Hvordan er jeres natterutine

det skal jeg sige dig line, du kommer bare lige her ud med ham i et par dage så skal jeg satme lige klare det der, mens du får et par dage med fred og ro hehe....

Anmeld

16. januar 2012

MinNoah

Kender det desværre alt for godt.... er selv ved at blive vanvittig af det... har ingen gode råd desværre

Anmeld

16. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

He He jeg tænkte faktisk lige præcis at det måske var ved at være på tide med en jounier seng.. Vi putter på samme måde, med historie, lidt at drikke også nat mys. Havde også en kort periode hvor thea heller ik ville puttes og det stoppede da hun hun fik en rigtig seng, da hun var 2,5 år. Men ellers er det noget med at gå ind og sige godnat og sov godt, putte ham, ik tage ham op, men berolige han osv. Det plejer heldigvis at gå over efter en periode! Vh stine

Anmeld

16. januar 2012

Nemesis

Sara fr nattøj på, børstet tænder, siger godnat til brødre og den som ikke putter og så går vi i soveværelset.

DEt ligger vi sammen i vores seng i ca. 10-20 min og putter, ser m¨ske lidt fjernesyn og når der er reklamer er det slut.

Så kommer hun i putteposen (sovepose uden ærmer)bliver kysset og
Kommer ned til sine bamser,

Så siger vi god nat, sov godt, drøm dejligt, elsker dig og går ud og lukker døren.

For ca 3 uger siden havde hun så lige en uge hvor hun gik helt over gevind og ikke ville sove selv, så til sidst så måtte mor her tage en aften hvor vi tog det opgør og siden da har vi fulgt vores gamle rutine.

Er hun syg eller utilpas så bliver det vurderet hvad hun har behov for.

:-) Sisse

Anmeld

16. januar 2012

patella

Her er det også blevet lidt sådan at han er meget længe om at falde i søvn (han er næsten 26 måneder gammel). Det er kommet ligepludselig. Men han er ikke ked af det, og vi går kun ned til ham, hvis han er ked af det. Han ligger bare og snakker og råber lidt. Hvis vi kan høre det bare er for at få opmærksomhed, råber vi bare oppe fra stuen "Godnat Bastian"... og ofte blir der ro, og han falder da i søvn, men der kan godt gå lang tid. Han skal bare ikke ha følelsen af at vi kommer, medmindre der virkelig er noget galt, og så kan vi høre det i tonelejet...

Mit råd ville være, at I skal lade være med at gå ned til ham, medmindre han er ked af det. Han blir måske træt af at kalde til sidst, hvis han ikke får noget ud af det?! 

Anmeld

16. januar 2012

SpunkenJo

Nattøj, børste tænder og sut.
Så enten læser vi en lille bog i sofaen, eller han får kov til at se et afsnit Handy Manny fx.

Så siger han selv god nat, og går ind på sit værelse og kravler i seng.

Når han har lagt sig i sengen, kanlder han på enten far, mor eller hvem der nu lige skal putte dynen om ham, og så får han en hurtig tår vand, og et gonatknus inden lyset slukkes.

Så kalder han måske en enkel gang eller to, og får så lidt mere vand.

Er der det mindste ballade, så nupper jeg sut og bamse, forlader hans værelse uden at sige og noget og lukker døren. Han blir naturligvis tosset, og får lov at rase i ca. 10-30 sekunder, hvorefter jeg går ind og taler med ham om han er klar til at ligge stille, så han kan få bamse og sut tilbage igen.
DET VIRKER SUPER HER.

Vi gør "tricket2 måske 1-2 gange hver 14. dag, og ellers er der ingen problemer med det der put.

Vores dreng er snart 3, og kan kun skrive under på at 2 årsalder er lig med TRODS!!!

Håber I finder jer en løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.