skal børn i vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2012

Anonym trådstarter

Hvad er forskellen om han bliver passet hos bedsteforældre eller i en dagpleje? Jeg forstår det ikke. Børn har det godt af at blive passet hjemme med kærlighed indtil de er 2 år . Hvis bedsteforældre ikke ku passe ham så ville jeg tage ham i dagpjele eller vuggestue men så længe jeg har muligheden så udnytter jeg det. Der er mange børn som bliver passet hjemme i Danmark og USA og de børn fejler intet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

klmf

Pasningsmulighederne er der jo for at børnene kan blive passet mens mor og far er på arbejde - ikke fordi det er obligatorisk for deres mentale eller sociale udvikling. Så pasning hos bedsterne plus noget socialt med andre børn lyder da godt! Jeg ville selv holde min hjemme noget mere hvis ikke vi var afhængige af min 37-timers arb.uge.

Og har aldrg selv gået i dp/vuggestue eller børnehave, blev passet hjemme

Anmeld

15. januar 2012

Mira0911

Vil også sige at du så måske skal overveje dagpleje... 

Anmeld

16. januar 2012

Svenne

Jeg ville ikke vælge at holde min søn hjemme, selvom jeg havde muligheden for det. Så ville jeg nok vælge en deltidsplads i DP.

Sikke et chok det må være at komme i børnehave, når den tid kommer, hvis barnet ikke har været udepasset før! Så er det efter min mening ikke nok at have været i mødreklub, hvor mor er med hele tiden.

Men det er jo bare min egen holdning. Jeg håber, I finder ud af det, der er det bedste for jer.

Anmeld

16. januar 2012

Zafir

Mmm... Altså - jeg syntes vuggestue er GENIALT. Jeg er VILD med min datters vuggestue. min store pige gik i DP og det var helt adhelvedes til.

Mht at have dem hjemme, så syntes jeg at børn de skal være sammen med andre børn. Man har som én voksen ikke mulighed for at aktivere børn på samme måde som andre børn kan + at de spejler sig i hinanden og lærer ting af hinanden.

Du kunne blive dp'er og have ham hjemme sammen med andre børn fx.Det ville være en god idé.

- Derudover er det jo også din egen vurdering, hvad der vil være bedst for din søn

Anmeld

16. januar 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Jeg vil gerne hører jeres mening.

Jeg har en 14 mdr søn som gik i vuggestue som 9 mdr men stoppede efter 4 mdr. Da jeg ikke brød mig om vuggestuen og alt det med at der nedskæres på pædagoger. Har haft rigtig meget dårlig oplevelse af vuggestuen og det gjorde at jeg slet ikke stoler på andre vuggestuer.

Han bliver passet hos bedsteforældre og har det rigtig godt der. Jeg tager ham til mødreklubber så han kan være sammen med andre børn.

Og som en god pædagogchef engang sagde til mig : Vuggestuer er ikke egnet for børnenes skyld men for voksenes skyld.

Jeg vil gerne hører om det er dårligt af mig at beholde ham hjemme eller skal han på et eller andet tidspunkt starte i vuggestue?

Jeg havde tænkt mig at han sku starte i vuggestue først når han er 2 1/5 år så han kan lærer lidt hvordan en vuggestue er og derefter i børnehave. Er det en dårlig ide?

På forhånd tak

Altså når jeg får børn, skal de i vuggestue.. Fordi min svigermor er vuggestue leder for 4 institutioner i Aarhus.. Og det er simpelthen det bedste arbejde hun gør, og tager så mange initiativer for børnene.. Og jeg vil klart have mine børn i vuggestue.. I min familie har vi kun fårlige erfaringer med dagpleje.. Men altså jeg kan ikke sige hvad du skal Gør hvad du føler er det bedste for dit barn

Anmeld

16. januar 2012

Valle81

Anonym skriver:

Nej han kræver meget opmærksomhed. Han er meget aktiv og skal hele tiden noget nyt. Og kræver meget kærlighed fra en voksen. Når han leger herhjemmer så kan han finde på at komme og give en krammer og slappe af og gå igen og lege. Selv vuggestuen sagde at han krævede meget

Jeg synder sagtens du kan holde ham hjemme hvis han trives med det synes jeg det er fantastisk jeg er ikke fortaler for at børn skal passes, men vi har ikke alle muligheder for at vælge anderledes

men det du skriver med at han kræver meget er der jo netop plads til i en dagpleje. Har selv været dagplejer, og sad jo næsten altid der på gulvet så der var åbne arme for kram og knus samt du lår til at sidde og putte på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.