skal børn i vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2012

Fenja09

Tror ikke at børn tager skade af at blive passet ved bedsteforældrene når de ikke er ældre og møder andre børn. Personligt ville jeg aldrig selv vælge at sende min datter i vuggestue, så hun kommer i DP. Kan bedre lide tanken om, at der er færre børn og at hun kun skal forholde sig til en voksen. Derudover er der mange år forude for hende, hvor hun skal være i institution og kan jeg være med til at "mindske" det en smule, så gør jeg det.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

Camilla..

Anonym skriver:

Jeg vil gerne hører jeres mening.

Jeg har en 14 mdr søn som gik i vuggestue som 9 mdr men stoppede efter 4 mdr. Da jeg ikke brød mig om vuggestuen og alt det med at der nedskæres på pædagoger. Har haft rigtig meget dårlig oplevelse af vuggestuen og det gjorde at jeg slet ikke stoler på andre vuggestuer.

Han bliver passet hos bedsteforældre og har det rigtig godt der. Jeg tager ham til mødreklubber så han kan være sammen med andre børn.

Og som en god pædagogchef engang sagde til mig : Vuggestuer er ikke egnet for børnenes skyld men for voksenes skyld.

Jeg vil gerne hører om det er dårligt af mig at beholde ham hjemme eller skal han på et eller andet tidspunkt starte i vuggestue?

Jeg havde tænkt mig at han sku starte i vuggestue først når han er 2 1/5 år så han kan lærer lidt hvordan en vuggestue er og derefter i børnehave. Er det en dårlig ide?

På forhånd tak

Du kan sagtens holde ham hjemme - hvis bare i kan få det til at fungere

- min søn er først lige startede i dagpleje han er 21 måneder.

´

De "kloge" anbefaler faktisk at børn har godt af at gå hjemme til 2 års alderen

Anmeld

15. januar 2012

A&F

Vores datter skal hverken i dagpleje eller vuggestue. Da min mand og jeg begge er studerende , kan vi sagtens skiftes til at passe hende. Og min mor, vil passe hende de dage, hvor manden og jeg skal på studie. Og mht legekammerater, har jeg min veninders børn, min datters kusiner og fætre, de er alle jævnaldrende

Anmeld

15. januar 2012

raca

nej... barnet har slet slet ikke behov for at blive udepasset...

man kan som mor/bedstmor saktens stimolere dem nok.. og hvis man er opmærksom på at møde andre indimellem er det ikke et problem OVERHOVDEt... er min overbevisning..

jeg ville nok droppe vuggestuen også bare køre ham direkte ind i BH når han var 2.5 år.. eller måske lidt ældre..

når barnet har de helt basale behov for nærhed og nærværd fra tætte voksende dækket de føste 2-3 år.. er det slet ikke et problem med indkøring og tilvænding..

Anmeld

15. januar 2012

raca

mor:) skriver:

synes det er en dårlig ide at han skal starte så sent i en vuggestue. Han når nærmest lige at falde til før han skal videre i børnehave.

Men nej mener bestemt ikke at børn SKAL i vuggestue. Hvis din dreng ikke bryder sig om det og det ikke blev bedre, så er det da den rigtige beslutning at tage ham ud.

Men har du så overvejet noget dagpleje? Det er jo godt for børn at få lov til at lege en masse med andre børn. De lærer utrolig meget via leg og lærer noget om de sociale spilleregler, hvilket også har en betydning for børnehaven.

jammen hvem siger de ikke kan lære de sociale spille regler i legestue og blandt ens venners børn og i familien?

hjemmepasning er guld værd for barnet hvis det har et nætværk af resursestærke forældre og bedster, også legstuer/familie med børn/nætværk med børn... osv.

Anmeld

15. januar 2012

norenberg

Jeg syntes det er helt ok at vælge at de ikke skal i vuggestue/dagpleje ingen af mine har været det og drengene på 12 mdr og 20 mdr skal heller ikke afsted med mindre det bliver strengt nødvendig og der ikke er andre løsninger.....

Anmeld

15. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
raca skriver:

jammen hvem siger de ikke kan lære de sociale spille regler i legestue og blandt ens venners børn og i familien?

hjemmepasning er guld værd for barnet hvis det har et nætværk af resursestærke forældre og bedster, også legstuer/familie med børn/nætværk med børn... osv.

ja bedsteforældre er da rigtig dejligt at blive passet af. Men min opfattelse er at børn lærer utrolig meget af hinanden og har vel også glæde af hinanden.

Anmeld

15. januar 2012

morethanperfect

ja bedsteforældre er da rigtig dejligt at blive passet af. Men min opfattelse er at børn lærer utrolig meget af hinanden og har vel også glæde af hinanden.

.. Min søn lærer rigtig meget fra dag til dag .. Personligt syns jeg ikke at de burde blive passet af bedsteforældrerne .. Det er bare min mening

Anmeld

15. januar 2012

raca

jammen hvis enten bedstemor eller mor er opsøgende og skaffer samværd med andre børn.. når barnet får behov for det.. så er det vel fint nok.. og jo det er hyggeligt og meget meget trykt og blive passet af kedte folk...

og ikke at skulle forholde sig til enten

7 pæder i en vuggestue+ 30 børn + 60 voksende der henter børn

eller en dagpleje med 1 voksen+ gæstepleje+legstuegruppe + 5 børn+ legstuegruppes børn+ 8 voksende... + dvs gæste børn..

jeg mener det er så mange mange voksende et lille barn bliver tvungent til og forholde sig til.. 

så ville jeg til en hver tid foretrække at barne var sammen med beste forældrene der samme besøgte den samme legetue.. eller at mor i weekendern besøgte 1-2 sæt venner med børn.. eller havde besøg af dem..

dvs barnet fik dækket sit sociale behov ( vilket jeg først tror opstrå når barnet er 18-24 mdr) sammen med nære voksende..

Anmeld

15. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
raca skriver:

jammen hvis enten bedstemor eller mor er opsøgende og skaffer samværd med andre børn.. når barnet får behov for det.. så er det vel fint nok.. og jo det er hyggeligt og meget meget trykt og blive passet af kedte folk...

og ikke at skulle forholde sig til enten

7 pæder i en vuggestue+ 30 børn + 60 voksende der henter børn

eller en dagpleje med 1 voksen+ gæstepleje+legstuegruppe + 5 børn+ legstuegruppes børn+ 8 voksende... + dvs gæste børn..

jeg mener det er så mange mange voksende et lille barn bliver tvungent til og forholde sig til.. 

så ville jeg til en hver tid foretrække at barne var sammen med beste forældrene der samme besøgte den samme legetue.. eller at mor i weekendern besøgte 1-2 sæt venner med børn.. eller havde besøg af dem..

dvs barnet fik dækket sit sociale behov ( vilket jeg først tror opstrå når barnet er 18-24 mdr) sammen med nære voksende..

jeg vil give dig ret, men så vil jeg mene at der så også skal være tale om disse opsøgende bedster du taler om.

Dit regnestykke er jeg ikke helt enig i, men pyt med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.