skal børn i vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.822 visninger
26 svar
0 synes godt om
15. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne hører jeres mening.

Jeg har en 14 mdr søn som gik i vuggestue som 9 mdr men stoppede efter 4 mdr. Da jeg ikke brød mig om vuggestuen og alt det med at der nedskæres på pædagoger. Har haft rigtig meget dårlig oplevelse af vuggestuen og det gjorde at jeg slet ikke stoler på andre vuggestuer.

Han bliver passet hos bedsteforældre og har det rigtig godt der. Jeg tager ham til mødreklubber så han kan være sammen med andre børn.

Og som en god pædagogchef engang sagde til mig : Vuggestuer er ikke egnet for børnenes skyld men for voksenes skyld.

Jeg vil gerne hører om det er dårligt af mig at beholde ham hjemme eller skal han på et eller andet tidspunkt starte i vuggestue?

Jeg havde tænkt mig at han sku starte i vuggestue først når han er 2 1/5 år så han kan lærer lidt hvordan en vuggestue er og derefter i børnehave. Er det en dårlig ide?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

Kvist

Anonym skriver:

Jeg har en 14 mdr søn som gik i vuggestue som 9 mdr men stoppede efter 4 mdr. Da jeg ikke brød mig om vuggestuen og alt det med at der nedskæres på pædagoger. Har haft rigtig meget dårlig oplevelse af vuggestuen og det gjorde at jeg slet ikke stoler på andre vuggestuer.

Han bliver passet hos bedsteforældre og har det rigtig godt der. Jeg tager ham til mødreklubber så han kan være sammen med andre børn.

Og som en god pædagogchef engang sagde til mig : Vuggestuer er ikke egnet for børnenes skyld men for voksenes skyld.

Jeg vil gerne hører om det er dårligt af mig at beholde ham hjemme eller skal han på et eller andet tidspunkt starte i vuggestue?

Jeg havde tænkt mig at han sku starte i vuggestue først når han er 2 1/5 år så han kan lærer lidt hvordan en vuggestue er og derefter i børnehave. Er det en dårlig ide?

På forhånd tak

Du har ikke overvejet en dagpleje??

Anmeld

15. januar 2012

Anonym trådstarter

Kvist skriver:

Du har ikke overvejet en dagpleje??

Nej han kræver meget opmærksomhed. Han er meget aktiv og skal hele tiden noget nyt. Og kræver meget kærlighed fra en voksen. Når han leger herhjemmer så kan han finde på at komme og give en krammer og slappe af og gå igen og lege. Selv vuggestuen sagde at han krævede meget

Anmeld

15. januar 2012

MinNoah

Synes også du skal overveje dagpleje... Evt. bare på halv tid. Sende ham afsted 3 dage om ugen og hjemme resten af tiden fx.

Anmeld

15. januar 2012

Kvist

Anonym skriver:

Nej han kræver meget opmærksomhed. Han er meget aktiv og skal hele tiden noget nyt. Og kræver meget kærlighed fra en voksen. Når han leger herhjemmer så kan han finde på at komme og give en krammer og slappe af og gå igen og lege. Selv vuggestuen sagde at han krævede meget

Hvis han kræver meget opmærksomhed og kærlighed ville en dagpleje da være god i forhold til en vuggestue, hun har kun en 4-5 børn og kan koncentrere sig meget mere om børnene.. Min søn får hvertfald mange kram, kildeture og opmærksomhed fra hans dejlige dp..

Men bare min mening

Anmeld

15. januar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hos en dagplejer er der jo netop ik så mange børn , så den enkelte får mere opmærksomhed ?

Vores søn kræver også rigtig meget , virkelig meget , og han har det rigtig godt i dp .. Selvom hun siger han svarer til 2 børn

Anmeld

15. januar 2012

morethanperfect

Kvist skriver:

Hvis han kræver meget opmærksomhed og kærlighed ville en dagpleje da være god i forhold til en vuggestue, hun har kun en 4-5 børn og kan koncentrere sig meget mere om børnene.. Min søn får hvertfald mange kram, kildeture og opmærksomhed fra hans dejlige dp..

Men bare min mening

Anmeld

15. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

På forhånd tak

synes det er en dårlig ide at han skal starte så sent i en vuggestue. Han når nærmest lige at falde til før han skal videre i børnehave.

Men nej mener bestemt ikke at børn SKAL i vuggestue. Hvis din dreng ikke bryder sig om det og det ikke blev bedre, så er det da den rigtige beslutning at tage ham ud.

Men har du så overvejet noget dagpleje? Det er jo godt for børn at få lov til at lege en masse med andre børn. De lærer utrolig meget via leg og lærer noget om de sociale spilleregler, hvilket også har en betydning for børnehaven.

Anmeld

15. januar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
I en dagpleje sidder de altså ikke bare og triller tommelfinger og aldrig laver noget, en dagpleje, og især en privat, har i større grad fokus på hvert enkelt barn, sådan er det i min i hvertfald. Og aktiviteter er der da masser af og kærlighed er der også især mellem dagplejemor og børnene.

Måske du slukke undersøge mulighederne hvis du synes.

Men ellers så er det da også fint bedsteforældrene kan og vil tage sig af den lille, det ville jeg da bestemt også udnytte hvis jeg havde nogen der kunne gøre det i min familie, især så længe mit barn var under 3 år gammel

Anmeld

15. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
morethanperfect skriver:

enig

tænker også ,at det er godt, at barnet er i dagpleje, så overgangen til børnehave, hvor der virkelig er mange børn og få pædagoger ikke bliver så hårdt for ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.