Vælling fra 4 måneder - ja eller nej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2012

Tona

Katte87 skriver:

Godaften alle sammen 

Da Benjamin er blevet 4 måneder, og igang med et kææmpe appetitspring, fik jeg foreslået, at give ham vælling som det sidste måltid inden han skal i seng. 

Men da jeg fandt vællingen nede i butikken, så jeg, at der på æsken står "fra 6 måneder"! Ved i hvorfor? Og hvad skal man forholde sig til? Er der noget i, de ikke må få? (Gluten, komælk, etc.)
Jeg har hele tiden fået at vide, at det var fra 4 måneder (kan dog ikke huske hvad min sp sagde).

På forhånd tak for hjælpen 

Er der nogen der har erfaring med vælling og mæthed/nattesøvn?

Min meget sultne datter fik vælling fra 3 mdr. på anbefaling af læge og sp.

Min læge fortalte mig, at man anbefaler at hvis de ikke ligefrem sulter så skal man vente til de er min. 4 mdr. Men der skal stå "fra 6 mdr." på pakkerne. Det er et lovkrav at producenterne skal skrive det. Det skyldes at det er en tilskudsblanding og i Danmark har Sundhedsstyrelsen bestemt at man gerne vil fremme fuldamning indtil barnet er 6 mdr. Så det er ikke fordi det indeholder noget som helst som de ikke må få før. Så når dit barn er 4 mdr. er der ingen ko på isen, men det skal være majsvælling uden smag (fx kan man få noget med smag af banan, men det skal altså være uden smag)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

twinny

modesty skriver:

Fedt, tak for den. 

Anmeld

14. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Der findes nogen af de der blandinger der er til fra 4 mdr. det er sådan en pakke vi lige har købt idag da han skal starte på grød fra næste uge og han bliver 4 mdr...

De må ikke få gluten og laktose(mælk) førend de er 6 mdr da deres maver endnu ikke danner det enzym der skal til for at nedbryde det...

Glæder mig til at prøve at lave grød til ham og se hvad han siger til det...

Anmeld

14. januar 2012

Mother-love

Isabella fik vælling da hun var 2,5 mdr. Fordi mme ikke var nok til at mætte hende. Så jeg har stemt ja.

Anmeld

14. januar 2012

channie-g

SussieThyssen skriver:

Jada.
Mine har fået vælling fra de var omkring 2 til 6 uger, såe....

Og..det er der nu engang stadivæk masser af børn der får verden over.
Men det er vel at bemærke hjemmelavet vælling og ikke det der, pakke-noget.

Kærligst
Sussie

Nu kunne jeg se du skrev du selv lavede vælling, så ni spørg jeg måske lidt dumt mEn hvordan laves det... Nemlig fordi vi starter på det imorgeN og jeg har bare købt det færdig men vil da gerne lære og lave det selv :-) 

Anmeld

14. januar 2012

twinny

channie-g skriver:

Nu kunne jeg se du skrev du selv lavede vælling, så ni spørg jeg måske lidt dumt mEn hvordan laves det... Nemlig fordi vi starter på det imorgeN og jeg har bare købt det færdig men vil da gerne lære og lave det selv :-) 

http://www.gravid.dk/artikler/vaelling-fra-4-maneder.html

her...

Anmeld

15. januar 2012

channie-g

15. januar 2012

SussieThyssen

channie-g skriver:

Du køber Maizenamel, og følger opskriften til vælling på pakken, og tilsætter MME som svarer til den portion du laver i flasken og pisker så MME'en i vællingen når den er færdiglavet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.