Vælling fra 4 måneder - ja eller nej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

twinny

Katte87 skriver:

Altså svært at fordøje eller hvordan? For hård mave ønsker vi selvfølgelig heller ikke :/ Hvis det i hvert fald kan undgås.

Hvordan går det med suppen? Får de det på flaske? Og virker det til at mætte dem mere? (får i sovet? .)

Jaa.. det kan være svært at fordøje for dem...

Jamen det er første gang idag, de har fået det... De kunne godt li det.. Vi prøvede med ske først også da de blev rigtig utilfredse gik vi over til flaske...

De vågnede lige den første time.. Men så har de os bare sovet i deres EGEN seng...   Skønt at kunne sidde på baby uden en baby på armen.  Vi tog bare nogle kartofler og MME... Så det var en lille smule tykkere end MME... Det kom fint ned uden brækfornemmelser..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Ka+Ma=Be

Palaja skriver:

Har du prøvet at give ham MME efter du har ammet ham til nat? Det vil jeg til enhver tid foretrække frem for vælling, da det er hårdere ved maven.

Altså, det var kun til natten jeg gav MME, og den flaske fik hun til hun var 14 mdr (selvom hun valgte amningen fra da hun var 8 mdr. Men hun var MEGET glad for den flaske ).

Jeg  har overvejet det meget, og jeg har også haft suppleret tidligere (i hans første leveuger). Men af en eller anden grund, føles det helt unaturligt, hvis du forstår  Det er nok fordi jeg har været vant til at amme så "længe" og vi er begyndt på fast føde. Men jeg vil lige overveje det engang!  

Anmeld

13. januar 2012

Ka+Ma=Be

twinny skriver:

Jaa.. det kan være svært at fordøje for dem...

Jamen det er første gang idag, de har fået det... De kunne godt li det.. Vi prøvede med ske først også da de blev rigtig utilfredse gik vi over til flaske...

De vågnede lige den første time.. Men så har de os bare sovet i deres EGEN seng...   Skønt at kunne sidde på baby uden en baby på armen.  Vi tog bare nogle kartofler og MME... Så det var en lille smule tykkere end MME... Det kom fint ned uden brækfornemmelser..

Hehe på baby uden baby  

Jamen så krydser jeg fingre for at i får lidt nattesøvn!  

Anmeld

13. januar 2012

Mumto3

Katte87 skriver:

Det lyder meget logisk Vil helst gerne undgå hård mave og mavesmerter Det er bestemt ikke sjovt at se sin lille dreng vride sig i smerte.

Hvor længe supplerede du? Jeg kan umiddelbart godt følge med, med amningen, men han sover bare ikke særligt længe ad gangen 

Hmm.. jeg har altså hørt at det er en skrøne at børn der får vælling/mos tidlige skulle sove bedre om natten.

Deres små maver ikke fordøje så meget, og selvføglig hvis man ikke har mælk nok skal de have noget andet, men så kunne du jo bare give MME. Det ligger også tungere i maven end amme-mælk.

Desværre er livet med spædbørn præget af søvnløse nætter, men det går jo over, om bare 2 månder må du starte op på fast føde. (ikke at jeg tror han kommer til at sove bedre af den grund), men ejg tænker at for at starte op på andet end modermælk, bør der var andre grunde end blot håbet om mere nattesøvn.

Anmeld

13. januar 2012

Ka+Ma=Be

twinny skriver:

http://www.sst.dk/publ/Publ2011/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2011.pdf

Her står der en helt masse.

Guud det havde jeg slet ikke tænkt på - tak Jeg har den ovenikøbet i bogform, men havde helt glemt at kigge deri!

Anmeld

13. januar 2012

twinny

Katte87 skriver:

Hehe på baby uden baby  

Jamen så krydser jeg fingre for at i får lidt nattesøvn!  

JO tak.. også drengene kan blive lidt mere tilfredse...

Anmeld

13. januar 2012

Palaja

Katte87 skriver:

Jeg  har overvejet det meget, og jeg har også haft suppleret tidligere (i hans første leveuger). Men af en eller anden grund, føles det helt unaturligt, hvis du forstår  Det er nok fordi jeg har været vant til at amme så "længe" og vi er begyndt på fast føde. Men jeg vil lige overveje det engang!  

Kan godt følge dig. Jeg synes også det var en slags faliterklæring - men det gik hurtigt over og så blev det jo bare sådan det var. Der er jo nogen børn som aldrig har fået andet og som bestemt ikke har taget skade på den bekostning  Men havde selv den der med at det var kunstigt på en eller anden måde...

Men ellers fandt jeg lige lidt opskrifter her:

http://www.gravid.dk/artikler/vaelling-fra-4-maneder.html

Anmeld

14. januar 2012

Ka+Ma=Be

Hmm.. jeg har altså hørt at det er en skrøne at børn der får vælling/mos tidlige skulle sove bedre om natten.

Deres små maver ikke fordøje så meget, og selvføglig hvis man ikke har mælk nok skal de have noget andet, men så kunne du jo bare give MME. Det ligger også tungere i maven end amme-mælk.

Desværre er livet med spædbørn præget af søvnløse nætter, men det går jo over, om bare 2 månder må du starte op på fast føde. (ikke at jeg tror han kommer til at sove bedre af den grund), men ejg tænker at for at starte op på andet end modermælk, bør der var andre grunde end blot håbet om mere nattesøvn.

Jeg kan udemærket godt følge dig Men det er nu ikke så meget min nattesøvn jeg tænker på, men Benjamins. Han bliver slet ikke frisk af at vågne hele tiden og kun tage korte lure. Tvært imod bliver han træt, tvær og ked af det.
Det var derudover Sp'ens forslag at jeg startede med grød for at mætte - men jeg ved ikke så meget mere end det.

Jeg kan forstå på flere af jer, at MME er lige så godt (eller skidt om man vil) som vælling. 

Jeg ønsker i al fald ikke nye problemer som mavekneb som erstatning for de andre. Jeg må se hvad der sker - mælk har jeg i hvert fald nok af

Anmeld

14. januar 2012

Ka+Ma=Be

Palaja skriver:

Kan godt følge dig. Jeg synes også det var en slags faliterklæring - men det gik hurtigt over og så blev det jo bare sådan det var. Der er jo nogen børn som aldrig har fået andet og som bestemt ikke har taget skade på den bekostning  Men havde selv den der med at det var kunstigt på en eller anden måde...

Men ellers fandt jeg lige lidt opskrifter her:

http://www.gravid.dk/artikler/vaelling-fra-4-maneder.html

Jeg synes ikke det er en falliterklæring, men det føles alligevel mærkeligt Har du smagt på det?  Pubad! hehe

Tak for linket Det vil jeg lige kigge på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.