Vælling fra 4 måneder - ja eller nej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man give sit barn vælling fra de er 4 måneder?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.383 visninger
37 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Ka+Ma=Be

Godaften alle sammen 

Da Benjamin er blevet 4 måneder, og igang med et kææmpe appetitspring, fik jeg foreslået, at give ham vælling som det sidste måltid inden han skal i seng. 

Men da jeg fandt vællingen nede i butikken, så jeg, at der på æsken står "fra 6 måneder"! Ved i hvorfor? Og hvad skal man forholde sig til? Er der noget i, de ikke må få? (Gluten, komælk, etc.)
Jeg har hele tiden fået at vide, at det var fra 4 måneder (kan dog ikke huske hvad min sp sagde).

På forhånd tak for hjælpen 

Er der nogen der har erfaring med vælling og mæthed/nattesøvn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Palaja

HOV! Jeg trykkede nej, men det skulle altså have været ja  NÅ, men altså. JA du kan godt give vælling Der er ikke noget i han ikke må få, men tror der meget forskellige holdninger til om det er en god ide eller ej. Men du må godt...

Anmeld

13. januar 2012

Ka+Ma=Be

Palaja skriver:

HOV! Jeg trykkede nej, men det skulle altså have været ja  NÅ, men altså. JA du kan godt give vælling Der er ikke noget i han ikke må få, men tror der meget forskellige holdninger til om det er en god ide eller ej. Men du må godt...

Hehe det er bare i orden!

Har du nogen ide om, hvorfor de skriver fra 6 måneder?

Jeg ved intet om vælling, overhovedet, men jeg har en fornemmelse af, at man ikke skal give for meget af det? Noget med at det er meget fedt?

Anmeld

13. januar 2012

Mira0911

Jeg har det sådan lidt at når de skriver fra 6 måneder må der jo være en grund... 

Når de er 4 måneder er deres maver jo meget sarte endnu... 

Da jeg fik Julie i 2009 måtte man godt give vælling fra 4 måneder, man kunne købe det hvor der stod 4 måneder... Det er blevet lavet om siden... 

Anmeld

13. januar 2012

twinny

Vi har valgt kartoffelsuppe i stedet for... Da det ikk er så hårdt for maven... Vælling kan være rigtig hårdt for deres maver og deres maver er ikk helt klare til det endnu. har jeg læst og hørt.

Anmeld

13. januar 2012

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Jeg har det sådan lidt at når de skriver fra 6 måneder må der jo være en grund... 

Når de er 4 måneder er deres maver jo meget sarte endnu... 

Da jeg fik Julie i 2009 måtte man godt give vælling fra 4 måneder, man kunne købe det hvor der stod 4 måneder... Det er blevet lavet om siden... 

Ja det er jo også sådan min logik fungerer! Men jeg kan ikke se, hvorfor de ikke skulle kunne Altså, jeg tænker at det er det samme som at give mos og grød...?

Anmeld

13. januar 2012

Palaja

Jeg vil tro at det er af samme årsag som med alt andet "fast" føde - eller mad som ikke er mælk. Det anbefales jo først fra 6 mdr., og fuldamning/flaske indtil da.

Jeg har aldrig selv givet vælling. Jeg ammede, men da hun blev 4 mdr måtte jeg også supplere med MME for at hun kunne blive mæt...

Men det du skal tænke på er at det "falder" noget tungere end mælk, så pas på ikke at give for meget, så han får ondt i mavsen.

Og så er der også noget med max 2 gange dagligt. Men kan ikke huske hvorfor...

Anmeld

13. januar 2012

Ka+Ma=Be

twinny skriver:

Vi har valgt kartoffelsuppe i stedet for... Da det ikk er så hårdt for maven... Vælling kan være rigtig hårdt for deres maver og deres maver er ikk helt klare til det endnu. har jeg læst og hørt.

Altså svært at fordøje eller hvordan? For hård mave ønsker vi selvfølgelig heller ikke :/ Hvis det i hvert fald kan undgås.

Hvordan går det med suppen? Får de det på flaske? Og virker det til at mætte dem mere? (får i sovet? .)

Anmeld

13. januar 2012

Ka+Ma=Be

Palaja skriver:

Jeg vil tro at det er af samme årsag som med alt andet "fast" føde - eller mad som ikke er mælk. Det anbefales jo først fra 6 mdr., og fuldamning/flaske indtil da.

Jeg har aldrig selv givet vælling. Jeg ammede, men da hun blev 4 mdr måtte jeg også supplere med MME for at hun kunne blive mæt...

Men det du skal tænke på er at det "falder" noget tungere end mælk, så pas på ikke at give for meget, så han får ondt i mavsen.

Og så er der også noget med max 2 gange dagligt. Men kan ikke huske hvorfor...

Det lyder meget logisk Vil helst gerne undgå hård mave og mavesmerter Det er bestemt ikke sjovt at se sin lille dreng vride sig i smerte.

Hvor længe supplerede du? Jeg kan umiddelbart godt følge med, med amningen, men han sover bare ikke særligt længe ad gangen 

Anmeld

13. januar 2012

Palaja

Katte87 skriver:

Det lyder meget logisk Vil helst gerne undgå hård mave og mavesmerter Det er bestemt ikke sjovt at se sin lille dreng vride sig i smerte.

Hvor længe supplerede du? Jeg kan umiddelbart godt følge med, med amningen, men han sover bare ikke særligt længe ad gangen 

Har du prøvet at give ham MME efter du har ammet ham til nat? Det vil jeg til enhver tid foretrække frem for vælling, da det er hårdere ved maven.

Altså, det var kun til natten jeg gav MME, og den flaske fik hun til hun var 14 mdr (selvom hun valgte amningen fra da hun var 8 mdr. Men hun var MEGET glad for den flaske ).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.