I dag er fredag d. 13. En uheldssvanger dag i manges øjne, mine deriblandt, da 13. også er mit ulykkestal. Og HVILKEN dag jeg har haft! Nu skal i høre. Og del gerne om i har været ramt af uheld, eller om i er gået fri

Stod op med den bette 7.30. Hyggede, ammede. Kl. 8 ringede jeg til lægen og bestilte tid, fordi jeg har mistanke om brystsvamp. Fik en tid i dag 12.15.
Kort efter begynder Rose at græde. Nej, hun græder ikke. Hun SKRIGER. SKRIGER utrøsteligt med tårer, og intet jeg gør hjælper. Jeg kan ikke få hende til at holde op, aner ikke hvad der er galt, og er halvt i panik. Dette står på i 1½ time. Beslutter mig for at rykke min lægetid til en anden dag, for jeg kan ikke gøre hverken mig selv eller Rose klar, når hun er utrøstelig.
Ringer og kan først få en ny tid på TORSDAG, men sådan må det jo være. Dette dog først efter at have ventet i kø i et kvarter. Og da jeg var nr. 2 mistede jeg fandme forbindelsen, og måtte ringe op og starte forfra bagerst i køen! Umiddelbart efter jeg har lagt på, holder Rose op med at græde. Of course. Ud af det blå smiler, pludrer og griner hun. Nå ok! Jeg giver det et kvarter og ringer og hører, om jeg kan få min tid tilbage. Men den er givet ud til en anden. Greeeat.
Rose er nu i ok humør, men snart begynder hun at græde igen. Hun bliver lagt til brystet, men spiser meget uroligt. Og så kom der et ordentligt "pruuuuuuuuuuuuuuuuut". Jeg tænker: "FINT! Så er hun nok i bedre humør efter at være kommet af med dén omgang!"
Jeg løfter hende op, min hånd bliver våd. Jeps, det er sandt. Ungen har skidt sig selv helt op i nakken, og det er gået gennem både body og sparkedragt og ud på det hvide lagen, som jeg lige skiftede i går. Tak for lort, bogstavelig talt!
Vi ender på puslebordet, og Rose begynder at hulkegræde og tårerne triller. Jeg skynder mig at fjerne tøj, den klamme ble og vaske hende ren, imens hun græder utrøsteligt. Jeg tager hende op og trøster hende, uden ble.
Da hun falder til ro, ligger jeg hende igen, men læner mig ind over hende og pludrer med hende for at opmuntre. Synes mit venstre bryst føltes lidt varmt, så jeg kigger ned, og hun er så i fuld gang med at tisse ud over både mig, hende og puslebordet. Greeeeaatt!!!
Jeg får smidt trøjen, tørret op, og så begynder hun at græde IGEN! Jeg smider en ble på hende, tager hende op for at trøste, og "blllæææddrrkk" siger det, og hun gylper ud over hele min overkrop, hende selv og gulvet.
Får tørret hende op, rent tøj på, og nu er hun puttet til lur. Eftermiddagen må gerne blive LIDT bedre!
Fredag d. 13 sucks

Godt man kan grine af det tragikomiske i det hele