Jeg fik selv, da jeg var 12 år, og jeg har holdt lidt igen med Sophie. Men hun havde snakket så meget om, og sidste sommer gav vi hende lov.
Hun er noget genert overfor fremmede, så det kunne jeg bruge i min "test" af HVOR GERNE hun ville det. Jeg sagde til hende udenfor butikken, at hun selv skulle fortælle manden, hvad det var hun gerne ville.
Sørme om ikke hun overraskede mor her, og gik ind og sagde, at hun godt ville have hulleri ørerne.
Han var rigtig god, fortalte hende, hvad der ville ske, hun fik lov at trykke på dimsen, som skulle gøre arbejdet, og kigge med, da han viste, hvordan han ville gøre.
Det var en helt ny måde at gøre det på, ikke den "gode gamle" pistol fra dengang jeg var barn. Denne her "pistoldims" trykker igennem i stedet for at skyde, og det skulle ikke gøre ondt som med den gamle slags, plus den er meget mere hygiejnisk, da øreringene der skal i er pakket enkeltvis forsvarligt uden bakterier og sådan.
Sophie fik lavet hullerne, og hun er vildt glad for dem. Vi har haft et tilfælde af lidt betændelse, og det var første gang, hun fik nye øreringe i, det var godt nok ægte sølv, men vi tror måske, det var låsen, der havde gnavet lidt. Der er i hvert fald ikke mere, og pigen er glad
Hun er nu syv år, men seks da det blev lavet, derfor jeg har stemt 6 - 7 år