Huller i ørerme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår skal de små have hul i ørerne?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.672 visninger
38 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2012

Muhmi

Hvornår er børnene gamle nok til dette?

Og pierces vs. skydes i?

Jeg fik selv skudt huller i ørerne da jeg var seks år gammel... Jeg døjede meget med betændelse i såret, det var længe om at hele, de er skæve og jeg har udviklet nikkelallergi... Jeg fik hullerne i fødselsdagsgave af min kusine.. Jeg havde ikke selv bedt om dem, men jeg er da heller ikke ked af min gave og jeg glædede mig til at få dem i efter jeg hvde fået at vide det var det jeg fik...

Men ville egentlig gerne have ventet tror jeg....

Kan se jeg har glemt nogle svar i afstemningen... Men så må i skrive

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Benjamins'mor

Har stemt ''7-10 år'', fik selv da jeg var 7 år.

Synes personligt ikke før, da jeg synes det for det første er synd for børnene før de selv aner hvad det er, og ja.

Anmeld

12. januar 2012

morethanperfect

Muhmi skriver:

Hvornår er børnene gamle nok til dette?

Og pierces vs. skydes i?

Jeg fik selv skudt huller i ørerne da jeg var seks år gammel... Jeg døjede meget med betændelse i såret, det var længe om at hele, de er skæve og jeg har udviklet nikkelallergi... Jeg fik hullerne i fødselsdagsgave af min kusine.. Jeg havde ikke selv bedt om dem, men jeg er da heller ikke ked af min gave og jeg glædede mig til at få dem i efter jeg hvde fået at vide det var det jeg fik...

Det syns jeg de skal når de selv vil .. 
Som forældrer må man også være ansvarlig nok til at fortælle dem at der kan risikere at gå betændelse i dem osv.

Anmeld

12. januar 2012

Muhmi

morethanperfect skriver:

Det syns jeg de skal når de selv vil .. 
Som forældrer må man også være ansvarlig nok til at fortælle dem at der kan risikere at gå betændelse i dem osv.

Men ved børnene virkelig hvad de vil når de plager om det som 5-6 årige?

Anmeld

12. januar 2012

Clisolka

Haha jeg har svaret for min skyld aldrig  Jeg havde huller i ørene som barn, og har det i hvert fald ikke mere. Puh en oplevelse jeg havde som barn, så det "tør" jeg ikke mere. Jeg fik revet en af dem ud med et håndlæde, der satte sig fast i øreringen af en af mine "mobbere". 

Hehe min kæreste siger i konfirmationsalderen 

Anmeld

12. januar 2012

Zafir

PIERCES!!! - Idun fik piercet sine ører da hun var 5 år og 10 mrd, altså den 22. januar for 2 år siden

Det var farmand der gjorde det, da hun fik valget om en dygtig piercer i kbh eller far og en masse sterilt grej og titanium øreringe. Hendes huller i ørerne er PERFEKTE og hun har ALDRIG haft det ligner betændelse, rødme eller irretation. (jeg har selv fået skudt alle mine huller i ørerne og vil ikke have at mine børn får skudt deres ører).

Vi har filmet det og det kan ses her:

http://www.youtube.com/watch?v=En-5moA6TT4

http://www.youtube.com/watch?v=UCzn9XTbiJo

http://www.youtube.com/watch?v=4C2bUn8OyyE

Anmeld

12. januar 2012

lycly

Jeg har stemt 6-7 år. Jeg var selv 6 år, og jeg var først der klar til selv at tage beslutningen. Dermed siger jeg ikke, at min datter SKAL have huller i ørerne når hun er 6-7 år. Kommer hun først som 10, 12 eller 16 årig og siger det, jamen så bliver det der. Men kommer hun og beder om det før hun er 6, får hun ikke lov

Anmeld

12. januar 2012

Dot D

Jeg fik selv, da jeg var 12 år, og jeg har holdt lidt igen med Sophie. Men hun havde snakket så meget om, og sidste sommer gav vi hende lov.

Hun er noget genert  overfor fremmede, så det kunne jeg bruge i min "test" af HVOR GERNE hun ville det. Jeg sagde til hende udenfor butikken, at hun selv skulle fortælle manden, hvad det var hun gerne ville.

Sørme om ikke hun overraskede mor her, og gik ind og sagde, at hun godt ville have hulleri ørerne.

Han var rigtig god, fortalte hende, hvad der ville ske, hun fik lov at trykke på dimsen, som skulle gøre arbejdet, og kigge med, da han viste, hvordan han ville gøre.

Det var en helt ny måde at gøre det på, ikke den "gode gamle" pistol fra dengang jeg var barn. Denne her "pistoldims" trykker igennem i stedet for at skyde, og det skulle ikke gøre ondt som med den gamle slags, plus den er meget mere hygiejnisk, da øreringene der skal i er pakket enkeltvis forsvarligt uden bakterier og sådan.

Sophie fik lavet hullerne, og hun er vildt glad for dem. Vi har haft et tilfælde af lidt betændelse, og det var første gang, hun fik nye øreringe i, det var godt nok ægte sølv, men vi tror måske, det var låsen, der havde gnavet lidt. Der er i hvert fald ikke mere, og pigen er glad Hun er nu syv år, men seks da det blev lavet, derfor jeg har stemt 6 - 7 år

Anmeld

12. januar 2012

lycly

Desuden synes jeg at de skal pierces i. Jeg fik dem skudt i, men min søster på 9 år, fik piercet dem her for en uge siden. Og jeg var bare HELT målløs over hvor hygiejniske de var omkring det. Han skiftede konstant handsker og sprittede hendes ører af med det ene og det andet. Det var virkelig betryggende at det blev gjort så ordentligt. De var også meget bedre til at fortælle om rensning osv for at undgå betændelse

Anmeld

12. januar 2012

Fenja09

Synes ikke at de skal være yngre end 6-7 år, men for min skyld må min datter gerne vente til hun er 10 eller derover. Jeg selv var 7-8 år da jeg fik mine første huller i ørerne. Fik dog kun lavet i det ene fordi jeg syntes det gjorde ondt hehe

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.