1. års prøven - pædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.830 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

samantha1986

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig, for er lidt på bar bund.

Skal tirsdag op til 1. årsprøven. Og det ser således ud, 5 min, 15 min og 10 min hvor censor og lærer skal snakke selv. Hvad skal der foregå de de resterende 20 min.

Har forstået så meget at de 5 min skal jeg snakke om noget der er relevant for opgaven, men ikke selve opgaven og de 15 min er til at lære og censor må stille spørgsmål. Jeg skal lave en disposition eller hvad det hedder om forløbet til eksamen. Men synes det er lidt svært, for jeg kan jo ikke styre hvordan de 15 min foregår. Og har fået at vide at man ikke må have stikord med.

Nogen af jer som har været oppe og som kan fortælle mig nøjagtigt hvordan det foregår og hvad man må have med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

AndreasMor84

samantha1986 skriver:

Skal tirsdag op til 1. årsprøven. Og det ser således ud, 5 min, 15 min og 10 min hvor censor og lærer skal snakke selv. Hvad skal der foregå de de resterende 20 min.

Har forstået så meget at de 5 min skal jeg snakke om noget der er relevant for opgaven, men ikke selve opgaven og de 15 min er til at lære og censor må stille spørgsmål. Jeg skal lave en disposition eller hvad det hedder om forløbet til eksamen. Men synes det er lidt svært, for jeg kan jo ikke styre hvordan de 15 min foregår. Og har fået at vide at man ikke må have stikord med.

Nogen af jer som har været oppe og som kan fortælle mig nøjagtigt hvordan det foregår og hvad man må have med.

Dispositionen skal indeholde stikord til, hvad du vil snakke om i de 5 min du har til rådighed

Anmeld

12. januar 2012

Frk-Lotusblomst

Jeg kan ikke tale for pædagog 1. årsprøven da jeg er socialrådgiverstuderende.
Men er i ikke blevet introduceret til hvad i skal?

Vi skal følende: 3-5 - holde et oplæg, noget nyt der ikke indgår i opgaven (ligesom dig)
15 min: komme med max 3 diskussionspunkter hvor man oftes når ca. 2. Her siger man så lige lidt om punkt nummer 1 og så er det ellers en "diskussion" hvor eksamniator og censor stiller spørgsmål..
Et punkt kan bl.a. være noget fra ens opgave man gerne vil uddybe, eller hvis man har lagt op til diskussion i ens opgave, eller en diskussion om dillemmaer i arbejde etc.
5-10 min: votering

Du skal i dispostionen skrive hvad det er du vil under eksamen..

Altså holde et oplæg om: Hvad de faglige rammer har af betydning for pædagoens arbejde.

2......

3.....

4....

Alt afhængig af hvad du skal..

Jeg tvivler altså lidt på censor og eksamnator bare skal stille spørgsmål i part to, de skal jo stille spørgsmål til noget. et emne du vil tage op.

Måske det er lidt for forvirrende det jeg har skrevet...

Anmeld

12. januar 2012

samantha1986

AndreasMor2011 skriver:

Dispositionen skal indeholde stikord til, hvad du vil snakke om i de 5 min du har til rådighed

Okay på den måde. Synes ikke når jeg har spurgt på skolen eller klassen at jeg som sådan har fået et svar jeg føler jeg kan bruge helt.

Tusinde tak

Anmeld

12. januar 2012

Carl-Emil's mor

samantha1986 skriver:

Har aldrig lavet en disposition men gør det!! Til min DKK eksamen brugte jeg 3 kvarter på forberedelse I ALT svinede min opgave til og fik 7 " havde du haft en disposition havde du fået 10" så tag den endelig med den behøver ikke være særlig fyldeste gørende bare stikord

Anmeld

12. januar 2012

samantha1986

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg kan ikke tale for pædagog 1. årsprøven da jeg er socialrådgiverstuderende.
Men er i ikke blevet introduceret til hvad i skal?

Vi skal følende: 3-5 - holde et oplæg, noget nyt der ikke indgår i opgaven (ligesom dig)
15 min: komme med max 3 diskussionspunkter hvor man oftes når ca. 2. Her siger man så lige lidt om punkt nummer 1 og så er det ellers en "diskussion" hvor eksamniator og censor stiller spørgsmål..
Et punkt kan bl.a. være noget fra ens opgave man gerne vil uddybe, eller hvis man har lagt op til diskussion i ens opgave, eller en diskussion om dillemmaer i arbejde etc.
5-10 min: votering

Du skal i dispostionen skrive hvad det er du vil under eksamen..

Altså holde et oplæg om: Hvad de faglige rammer har af betydning for pædagoens arbejde.

2......

3.....

4....

Alt afhængig af hvad du skal..

Jeg tvivler altså lidt på censor og eksamnator bare skal stille spørgsmål i part to, de skal jo stille spørgsmål til noget. et emne du vil tage op.

Måske det er lidt for forvirrende det jeg har skrevet...

Okay. tusinde tak. det giver mig en bedre ide til hvad det kan være og hvordan det skal foregå. Har nemlig ikke rigtig kunne komme i gang med det.

Anmeld

12. januar 2012

samantha1986

Höör skriver:

Har aldrig lavet en disposition men gør det!! Til min DKK eksamen brugte jeg 3 kvarter på forberedelse I ALT svinede min opgave til og fik 7 " havde du haft en disposition havde du fået 10" så tag den endelig med den behøver ikke være særlig fyldeste gørende bare stikord

Super det gør jeg så. jeg er lykkelig bare jeg består. er så dårlig til eksamen.

Anmeld

12. januar 2012

Frk-Lotusblomst

samantha1986 skriver:

Okay. tusinde tak. det giver mig en bedre ide til hvad det kan være og hvordan det skal foregå. Har nemlig ikke rigtig kunne komme i gang med det.

Men jeg håber der lige kommer nogle pædagog studerende på banen der lige kan fortælle dig nærmere om eksamen.
Held og lykke på tirsdag.

Anmeld

12. januar 2012

samantha1986

Frk-Lotusblomst skriver:

Men jeg håber der lige kommer nogle pædagog studerende på banen der lige kan fortælle dig nærmere om eksamen.
Held og lykke på tirsdag.

Tusinde tak :-)

Ja det ville da være rart

Anmeld

12. januar 2012

AndreasMor84

samantha1986 skriver:

Tusinde tak :-)

Ja det ville da være rart

Du må jo spørge hvis der er noget du vil vide.. blev uddannet for 3 år siden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.