Toldgebyr... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

Muffinmus

du betaler jo for post danmark gebyrer og momsen i dk..

Derfor folk i dk aldrig handler i USA...kun englang, tyskland og lignende lande desværre....Man kan kun købe for ca 180 kr uden at skulle betale en helvedes masse og derfor kan det bareikke betale sig at tro man sparer penge.

Som udgangspunkt siger man at man skal lægge 50 % oven i prisen fra USA....mindst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
MariaE skriver:

du betaler jo for post danmark gebyrer og momsen i dk..

Derfor folk i dk aldrig handler i USA...kun englang, tyskland og lignende lande desværre....Man kan kun købe for ca 180 kr uden at skulle betale en helvedes masse og derfor kan det bareikke betale sig at tro man sparer penge.

Som udgangspunkt siger man at man skal lægge 50 % oven i prisen fra USA....mindst.

Det er 80 kr uden porto ude for EU, alt derover kan der komme gebyr og told på

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

11. januar 2012

kirsti

numsefisk skriver:

Den går rigtig sjælden mere.

Told og skat har lært det desværre. Men man kan altid være heldig.

Jeg har ikke noget mod at betale for told, men bare alene at skulle betale 160 kr til post dk, ja der står jeg af.

De gange jeg har handlet derovre har der ik været problemer men handler ik så tit derovre

Anmeld

11. januar 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
kirsti skriver:

De gange jeg har handlet derovre har der ik været problemer men handler ik så tit derovre

Jeg tror de har haft en død periode, for de sidste par gange jeg har købt derfra, er mit også gået igennem.

Men fornemmer at de ikke tjekker så meget på private som på firma, og lidt mere på de store fimarer der sælgere tøj og sådan, end små.

Blot mine erfaringere, men vil da ikke have noget imod mit held fortsætter

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

11. januar 2012

Mette.

grøn · ært skriver:

Ja, sådan et skal jeg betale, hvis jeg vil have min pakke fra USA.. Og vi taler ikke et lille beløb, men et kæmpe beløb på hele 735 kroner!!!  Og jeg har allerede betalt 200 kr. i fragt...

HVORFOR, HVORDAN...kan de tillade sig at tage så meget i toldgebyr??!! Det er 3 stykker TØJ og 1 TASKE!  

Hvad er det jeg betaler 735 kroner for/til..???????

Det er 25 % af dine varens samlede værdi + 160 kr. i ekspeditionsgebyr. De fleste steder i USA sender slet ikke til Europa, netop pga. dette.

Men det er jo risikoen man må tage, man vælger at bestille varer billigere end prisen i Danmark, og når man så bliver tager må man betale den oprindelig pris. Jeg har selv prøvet det med stof flere gange. Derfor er det selvfølgelig surt alligevel..

Anmeld

11. januar 2012

grøn · ært

Det er 25 % af dine varens samlede værdi + 160 kr. i ekspeditionsgebyr. De fleste steder i USA sender slet ikke til Europa, netop pga. dette.

Men det er jo risikoen man må tage, man vælger at bestille varer billigere end prisen i Danmark, og når man så bliver tager må man betale den oprindelig pris. Jeg har selv prøvet det med stof flere gange. Derfor er det selvfølgelig surt alligevel..

Hvis det er 25%+160kr., så forstår jeg stadig ikke, hvorfor beløbet er nået op på 735 kroner!!! Så giver det bare INGEN mening overhovedet nu 

Anmeld

11. januar 2012

Mette.

grøn · ært skriver:

Hvis det er 25%+160kr., så forstår jeg stadig ikke, hvorfor beløbet er nået op på 735 kroner!!! Så giver det bare INGEN mening overhovedet nu 

Det ved jeg ikke i din sag, da jeg jo ikke ved hvad du har købt. Men hvis det er mærker som slet ikke forhandles i DK, vil det jo være en antaget værdi i DK, og har altså ikke noget at gøre med den pris du har betalt for den i USA, sådan som jeg har forstået det hvertfald.

Anmeld

11. januar 2012

grøn · ært

Laulund87 skriver:

Hehe jeg bliver lidt tilbøjelig til at spørge dig hvorfor du tager chancen igen når du er taget før? Altså intet ondt Det er dælme mange penge

Jeg har såååå tit fået at vide, at uuuda, man bliver da aldrig snuppet i tolden. Så da jeg bestilte 1. gang tænkte jeg, at jeg da helt sikkert ikke bliver snuppet, for, det gjorde ingen af de andre jeg har snakket med.. Men pakken blev snuppet og jeg måtte af med 600 kroner.
2. gang anede jeg ikke, at pakken kom fra USA. Jeg havde købt en jule CD til min kæreste til kun 80 kroner.... Men da jeg skulle hente den, måtte jeg slippe 400 kroner for at få skidtet udleveret. Jeg TROEDE på det tidspunkt, at det var en ANDEN pakke jeg betalte for at få, nemlig en julegave til min søster - en diktafon. Jeg vidste dog, at det firma kom fra Frankring og at det derfor måtte være en fejl. Jeg tænkte at jeg ville betale toldafgiften og så kontakte firmaet så snart jeg kom hjem. Det viste sig så bare at være den forbandede jule CD, som bare skulle være for hyggens skyld og kun koste 80 kroner............vi har ikke hørt andet de sidste par jule  

Nu er det ved at være længe siden jeg sidst bestilte noget uden for EU og jeg har i mange år haft kig på den her hjemmesides tøj. Jeg er hel vild med stilen og der er intet i EU der minder om den. Så jeg bestilte tøjet og tænkte, at de to sidste gange måtte være total uheld............men næste gang jeg bestiller uden for EU, vil jeg bare lægge 1000kr. til siden, så jeg IKKE bliver overrasket af toldafgiften. Synes det er urimeligt mange penge!!!!

Anmeld

11. januar 2012

grøn · ært

Mette. skriver:

Det ved jeg ikke i din sag, da jeg jo ikke ved hvad du har købt. Men hvis det er mærker som slet ikke forhandles i DK, vil det jo være en antaget værdi i DK, og har altså ikke noget at gøre med den pris du har betalt for den i USA, sådan som jeg har forstået det hvertfald.

Whaaaat?? Seriøst, en antaget værdi? De er jo sindssyge 
Godt være der ikke er noget tøjmærke der ligner det, her i EU, men helt ærlig 

Synes det er groft mange penge og jeg vil have lov at brokke mig....eller være trist over det i hvert fald!

Anmeld

11. januar 2012

grøn · ært

numsefisk skriver:

Jeg tror de har haft en død periode, for de sidste par gange jeg har købt derfra, er mit også gået igennem.

Men fornemmer at de ikke tjekker så meget på private som på firma, og lidt mere på de store fimarer der sælgere tøj og sådan, end små.

Blot mine erfaringere, men vil da ikke have noget imod mit held fortsætter

Tja, gid jeg var SÅ heldig.... Jeg beskylder mit efternavn og min fars store interesse for politik.....  Noget med, at han ikke bare sådan liiiige må komme ind i USA - og så slagter de mine pakker, fordi vi har samme efternavn. SNYD! Tænk sig, jeg har endda nær dumpet en historieeksamen, pga. min far  Haha - den mand, den mand 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.