Toldgebyr... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.863 visninger
27 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

grøn · ært

Ja, sådan et skal jeg betale, hvis jeg vil have min pakke fra USA.. Og vi taler ikke et lille beløb, men et kæmpe beløb på hele 735 kroner!!!  Og jeg har allerede betalt 200 kr. i fragt...

HVORFOR, HVORDAN...kan de tillade sig at tage så meget i toldgebyr??!! Det er 3 stykker TØJ og 1 TASKE!  

Hvad er det jeg betaler 735 kroner for/til..???????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

lailamik

grøn · ært skriver:

Ja, sådan et skal jeg betale, hvis jeg vil have min pakke fra USA.. Og vi taler ikke et lille beløb, men et kæmpe beløb på hele 735 kroner!!!  Og jeg har allerede betalt 200 kr. i fragt...

HVORFOR, HVORDAN...kan de tillade sig at tage så meget i toldgebyr??!! Det er 3 stykker TØJ og 1 TASKE!  

Kan kun sige at at jeg kender alt for godt til det problem her på Færøeren  

Her skal vi tolde næsten alt  -Fx købte min kæreste en tlf fra sin kammerat i Dk for kun 500kr, men når den kom op til Fo viste det sig, at vi skulle betale 600kr i told men den orginale købs seddel var i, så de kunne se at den var over 2000kr i værdi.

Reglen her oppe siger, at om du køber for 300kr eller mindre skal du ikke betale told. Men nu er vi ikke med i EU. Så derfor skal alt over det toldes  Dum lov..

Vides der om USA er med i EU? Kunne være noget med den regel? 

Anmeld

11. januar 2012

Plysbjørnen

grøn · ært skriver:

Det er afgift til staten, som du ikke lægger mærke til når du køber varen butikken, da tolden allerede er betalt af butikken.

Anmeld

11. januar 2012

grøn · ært

lailamik skriver:

Kan kun sige at at jeg kender alt for godt til det problem her på Færøeren  

Her skal vi tolde næsten alt  -Fx købte min kæreste en tlf fra sin kammerat i Dk for kun 500kr, men når den kom op til Fo viste det sig, at vi skulle betale 600kr i told men den orginale købs seddel var i, så de kunne se at den var over 2000kr i værdi.

Reglen her oppe siger, at om du køber for 300kr eller mindre skal du ikke betale told. Men nu er vi ikke med i EU. Så derfor skal alt over det toldes  Dum lov..

Vides der om USA er med i EU? Kunne være noget med den regel? 

USA er ikke medlem af EU - og jeg har hele mit liv kun købt tre gange fra USA.... oG jeg er blevet snupper alle tre gange!!  1. gang skulle jeg af med 600kr. 2. gang skulle jeg af med 400 kr. 3. gang skal jeg nu af med 735 kr.. Synes det er helt urimelig høje priser!!!

Og hvad sker der for at I skal betale told???!!!  COME ON altså!!!!!!

Anmeld

11. januar 2012

kirsti

Man skal altid få dem til at krydse af at det er en gave. De fleste firmaer derovre gør det gerne

Anmeld

11. januar 2012

lailamik

grøn · ært skriver:

USA er ikke medlem af EU - og jeg har hele mit liv kun købt tre gange fra USA.... oG jeg er blevet snupper alle tre gange!!  1. gang skulle jeg af med 600kr. 2. gang skulle jeg af med 400 kr. 3. gang skal jeg nu af med 735 kr.. Synes det er helt urimelig høje priser!!!

AHAHA opdagede lige at EU altså er noget med Europa  Gravidtets hjerne 

Uhaaaa  Dum lov altså.. men tror du ikke at det måske skulle løse sig at læse sig frem til hvor meget man kan købe før man skal betale told? for lyder lidt voldsomt  Eller måske søge varer der er TAX-FREE  det er vi experter her på FO  

Jae dum lovgivning ..men vi er trods alt et lille land... så noget skal det de leve på.  Men nu snyder vi jo også tit. Sender tit til Dansk adresse, og så kan man være så heldig, at man kender en der kommer til FO snart der kan tage pakken med

Anmeld

11. januar 2012

Plysbjørnen

grøn · ært skriver:

Fandt det her til dig:

Du skal betale told, moms og eventuelle andre danske afgifter. Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden told, moms og afgifter. Tolden beregnes af varens pris med tillæg af transportomkostninger. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger, toldbeløbet og eventuelle andre danske afgifter.

Ofte vil den transportør, der fragter pakken, beregne og opkræve told, moms og eventuelle andre danske afgifter på vegne af SKAT. Vær opmærksom på, at en transportør måske også vil opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT kan, hvis der ikke er betalt told, moms og afgifter, tilbageholde varerne, indtil disse er betalt.

Du skal ikke betale det samme i told for alle varer. Herunder kan du se toldsatserne for de mest handlede varer:

Vare Vejledende toldsats
Beklædningsgenstande, fx cowboybukser, t-shirts, jakker og sportstøj 12 procent (generelt) 
Fodtøj
- med overdel af læder
- med overdel af tekstilmateriale eller plast/gummi
8 procent
17 procent 
Bærbare computere (laptop)  0 
Håndholdte computere (PDA)
Håndholdte computere (PDA) med indbygget GPS 
0
3,7 procent
GPS-navigationsapparater  3,7 procent 
Mobiltelefoner, også med indbygget kamera/MP3-afspiller 0 
MP3-afspillere
- kun til optagelse og gengivelse af musikfiler
- også med indbygget radiomodtager
- også til optagelse og gengivelse af video 

2 procent
10 procent
13,9 procent
Elektroniske spillekonsoller (fx PlayStation og Xbox)
Spil til brug i forbindelse med spilkonsoller
Spil til brug i en computer 
0
3,5 procent
0
Fotoapparater til film
Digitale kameraer til optagelse af enkeltbilleder og eventuelt korte videosekvenser
Digitale videokameraer 
4,2 procent

0
4,9/12,5 procent 
Kikkerter  4,2 procent 
Musik cd'er
Dvd'er 
3,5 procent
3,5 procent 
Bøger  0 
Smykker
- af ædle metaller (platin, guld og sølv)
- andre (bijouterivarer) 

2,5 procent
4 procent 
Ure  Cirka seks kr. pr. styk
Briller og solbriller
Brillestel 
2,9 procent
2,2 procent 
Håndtasker 
- med yderside af læder
- af tekstilmaterialer
- af plast 

3 procent
3,7 procent
9,7 procent 
Parfume, toiletvand og kosmetik
Aftershave og deodoranter 
0
6,5 procent 
Golfudstyr (fx køller og bolde)
Tennisketsjere 
2,7 procent
4,7 procent 

Anmeld

11. januar 2012

Laulund87

grøn · ært skriver:

Hehe jeg bliver lidt tilbøjelig til at spørge dig hvorfor du tager chancen igen når du er taget før? Altså intet ondt Det er dælme mange penge

Anmeld

11. januar 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
kirsti skriver:

Man skal altid få dem til at krydse af at det er en gave. De fleste firmaer derovre gør det gerne

Den går rigtig sjælden mere.

Told og skat har lært det desværre. Men man kan altid være heldig.

Jeg har ikke noget mod at betale for told, men bare alene at skulle betale 160 kr til post dk, ja der står jeg af.

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

11. januar 2012

norenberg

Man betaler det for told og moms, det er jo penge staten her hjemme går glip af ved at du handler i udlandet.....har selv stået i samme situation mange gange.....og sådan er det hver gang man handler fra usa....kina osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.