Hvad vil det her sige? Bliver vi skåret endnu mere ned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Zafir

Fines mor skriver:

Desværre tror jeg ikke, at vi skal over 1 mio .... :-(

Mmmm... Det var nu hvad de sagde den anden dag. Meeeen så er det jo sådan, at den røøøde regering ikke liiige gør det samme som de siger. Så ja - du har nok ret... Mmmm...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Fines mor

Zafir skriver:

Mmmm... Det var nu hvad de sagde den anden dag. Meeeen så er det jo sådan, at den røøøde regering ikke liiige gør det samme som de siger. Så ja - du har nok ret... Mmmm...

Næ dem kan man ikke lige stole på :/ Men i forvejen mangler hver dansker ca. 500 kr. pr. mdr. som nu går til afgifter osv. Det vil sige, hvis flere skal undvære børnefam. ydelsen, så bliver der indnu mindre pr. familie på sigt. Men pt. er vi heller ikke i fare med en mand på dagpenge, og det lover de måske skal holde til 2014 Hurra.... :-(

Anmeld

10. januar 2012

Krussedulle

Mira0911 skriver:

Børnechecken? Hvem får den egentlig? Jeg kan ikke finde hoved og hale i alt det der... 

Børne - og ungeydelsen - Bliver den nu også mindre med tiden? 

Forstår hat af det her... 

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-47313949:thorning-overvejer-at-sk%C3%A6re-i-din-b%C3%B8rnecheck.html

Det bliver ikke gennemført! ... Et er, at det "kun" er de "riges" check det går ud over.. Noget andet er at det strider totalt mod vores velfærdsmodel!

Anmeld

10. januar 2012

Fines mor

Krussedulle skriver:

Det bliver ikke gennemført! ... Et er, at det "kun" er de "riges" check det går ud over.. Noget andet er at det strider totalt mod vores velfærdsmodel!

Men hvem har lovet os, at vi skulle have denne velfærdsmodel?

Anmeld

10. januar 2012

Krussedulle

Fines mor skriver:

Men hvem har lovet os, at vi skulle have denne velfærdsmodel?

Man vælger ikke en velfærdsmodel, den kommer af at vi har monarki og demokrati ... Vi kører efter den universielle velfærdsmodel, hvilket betyder at velfærden er lige for ALLE!

Anmeld

10. januar 2012

Fines mor

Krussedulle skriver:

Man vælger ikke en velfærdsmodel, den kommer af at vi har monarki og demokrati ... Vi kører efter den universielle velfærdsmodel, hvilket betyder at velfærden er lige for ALLE!

Men derfor tror jeg alligevel, at det kunne komme til at berøre mange dansker. Men men men jeg tror du får svært ved at blive enige, så det berør mange dansker haaahha

Anmeld

10. januar 2012

Krussedulle

Fines mor skriver:

Men derfor tror jeg alligevel, at det kunne komme til at berøre mange dansker. Men men men jeg tror du får svært ved at blive enige, så det berør mange dansker haaahha

Det giver jo ikke mening at have et veldfærdssamfund, hvor velfærden kun er for nogle mennesker! . ... Det er slet ikke aktuelt!

Anmeld

10. januar 2012

Plysbjørnen

Mira0911 skriver:

Børnechecken? Hvem får den egentlig? Jeg kan ikke finde hoved og hale i alt det der... 

Børne - og ungeydelsen - Bliver den nu også mindre med tiden? 

Forstår hat af det her... 

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-47313949:thorning-overvejer-at-sk%C3%A6re-i-din-b%C3%B8rnecheck.html

Så vidt jeg er orienteret, så drejer det sig om børnechekken for de rige. dem der i forvejen har en million eller 2 stående på kontoen.

Anmeld

10. januar 2012

Mira0911

Baagøe skriver:

Rolig nu. Der tales kun om mulige besparingsforslag i folketinget, og der kan jo gå år og dag ingen der bliver vedtaget noget som helst. DF har foreslået, at alle med en husstandsindkomst på 800.000 kr. Eller derover skal have skåret i checken eller helt frataget den, hvis man tjener mere... 

Men den check de snakker om er det børne og ungeydelsen? 

Anmeld

10. januar 2012

Fines mor

Mira0911 skriver:

Men den check de snakker om er det børne og ungeydelsen? 

Ja det er den check der kommer hver 3. mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.