sat igang med at søge en ændring af samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

wamse

Fandt lige en artikel med hans overfald, og kan se at de har sigtet ham for forsøg på manddrab, så det må sgu da for pokker betyde, at han ikke kan komme i handes liv igen 

http://avisen.dk/politi-vi-overfaldes-oftere-af-psykisk-syge_158209.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

dorthemus

wamse skriver:

1000 tak 

Håber virkelig at nok er nok nu. Hvis i kunne se den forskel i hendes trivsel der er sket fra i sommers, hvor sambær startede, og til nu 

Det er frygteligt, og der venter en lang periode fremadrettet, hvor hun har brug for ekstra meget struktur af mig. 

Jeg er bare total i vildrede om, hvordan jeg får hende fortalt i dag, at der ikke er samvær mere, hvor meget og hvor lidt skal hun vide....

Jeg har arbejdet som pædagog på et behandlingshjem for børn og har set den ene forfærdelige børne skæbne efter den anden. Det er simpelthen skrækkeligt!!! Børn der er ødelagt af svigt og vold og angst. Har ikke nervesystem til det desværre. Jeg ville tage kontakt til en børnesagkyndig eller psykolog, måske gennem PPR for at få de rette værktøjer til at håndtere det her. Håber alt det bedste for jer. Stort kram Dorthe

Anmeld

11. januar 2012

wamse

dorthemus skriver:

Jeg har arbejdet som pædagog på et behandlingshjem for børn og har set den ene forfærdelige børne skæbne efter den anden. Det er simpelthen skrækkeligt!!! Børn der er ødelagt af svigt og vold og angst. Har ikke nervesystem til det desværre. Jeg ville tage kontakt til en børnesagkyndig eller psykolog, måske gennem PPR for at få de rette værktøjer til at håndtere det her. Håber alt det bedste for jer. Stort kram Dorthe

Vi har en hjemme-hos der er begyndt at komme, for at støtte mig i lige præcis når samvær er svært blandt andet. Så han kommer i dag, og vi kan få snakket om det her, og jeg kan forhåbentligt finde en god måde, at fortælle hende, at hun igen ikke skal se far.

Anmeld

11. januar 2012

Jonatansmor

wamse skriver:

Fandt lige en artikel med hans overfald, og kan se at de har sigtet ham for forsøg på manddrab, så det må sgu da for pokker betyde, at han ikke kan komme i handes liv igen 

http://avisen.dk/politi-vi-overfaldes-oftere-af-psykisk-syge_158209.aspx

Har du allieret dig med en advokat?

Helt tilbage i 80erne var min mor igennem det samme, om forældremyndigheden med en mand der var dømt for vold, voldtægter og diverse. Statsamtet, som det hed dengang, tog hende først seriøst da de fik et brev fra advokaten om at de enten fik stoppet samværd, eller vi flygtede til Brasilien, der ikke har en udleveringsaftale med Danmark.

De er tunge at danse med og nu hvor "barnets tarv" er blevet et begreb, er det endnu mere håbløst...

Dit bibliotek giver gratis advokatrådgivning og derigennem kan du søge om fri proces

Anmeld

11. januar 2012

wamse

Jonatansmor skriver:

Har du allieret dig med en advokat?

Helt tilbage i 80erne var min mor igennem det samme, om forældremyndigheden med en mand der var dømt for vold, voldtægter og diverse. Statsamtet, som det hed dengang, tog hende først seriøst da de fik et brev fra advokaten om at de enten fik stoppet samværd, eller vi flygtede til Brasilien, der ikke har en udleveringsaftale med Danmark.

De er tunge at danse med og nu hvor "barnets tarv" er blevet et begreb, er det endnu mere håbløst...

Dit bibliotek giver gratis advokatrådgivning og derigennem kan du søge om fri proces

ej tak for dit input, det havde jeg slet ikke tænkt over. Jeg kontakter da mødrehjælpen, der har max ekspertise på dette område

Anmeld

11. januar 2012

livhemdrup

wamse skriver:

Puha det er virkelig rystende, at man ser så lidt på barnets tarv

Hvordan er samværet så for jeres barn, formår han at give noget godt til barnet?

Det tog meget hårdt på min datter at skulle have samvær med ham. hun skreg under udlevering og græd hele dagen op til at hun skulle have samvær med ham. og uanset hvad han lokkede med så ville hun bare ikke med. Det er utrolig svært som mor at stå der og se sit barn så ulykkelig men skal tvinge det med. for barnet kommer til at bebrejde mig som mor at jeg ikke lod hende blive hjemme. Når hun havde været ved ham fulgte en uge med mange maridt tissen i sengen vi måtte ikke gå med hende på wc og måtte ikke kramme hende. Så der var tydeligt noget galt når de var sammen. Stf ville ikke lytte. Min datter ville ikke med ham igen. Sagde til hende at hun selv måtte gå med ud og sige det. og det gjorde hun. Det er nu 6 år siden og de har ikke set hinanden siden. Jeg har ikke hørt fra ham overhovedet siden den dag. Jeg ved han lever for hanfærdes stadig i det gamle kvarter jeg boede i. Og han møder jævnligt min mor men os har han heldigvis holdt sig fra.

Jeg fik af stf afvide dengang at en far har altid ret til at se sit barn uanset hvilke papirer der ligger på manden. Min datters far havde rigtig dårlige papier liggende fra plejefamilier og spykologer (staves) men det var lige meget ifgl stf. Man kan beramme overvåeget samvær selv med en person som har sexmisbrugt sit barn. Syns det er utrolig frygteligt at man kan det. Tænk dog på barnet. Nogle stf kan være meget svære at slås med. Jeg tog fat i mødre hjælpen dengang og de gav mig en rådgiver med i stf som hjalp mig.

Håber virkelig at de lytter til dig derinde så din datter ikke skal gå mere igennem i form af dårligt samvær.

Anmeld

14. februar 2012

wamse

Update til dem, som skulle være interesseret 

Har i dag modtaget afgørelsen fra statsamtet, og den tidligere afgørelse er nu ophævet,således at han ikke har ret til samvær, som det er nu.

Han har så ansøgt om samvær i form af telefonisk kontakt, hvilket han allerede har, og hele tiden har haft. Han kan nu ringe tirsdag og fredag, dog er der medhør på, fordi han nogengange siger nogle ret uhensigtsmæssige ting til vores datter, som hun har brug for at vende med mig.

Så nu venter jeg kun på deres afgørelse omkring ændring af hendes efternavn

Anmeld

14. februar 2012

bullerbassen

wamse skriver:

Har i dag modtaget afgørelsen fra statsamtet, og den tidligere afgørelse er nu ophævet,således at han ikke har ret til samvær, som det er nu.

Han har så ansøgt om samvær i form af telefonisk kontakt, hvilket han allerede har, og hele tiden har haft. Han kan nu ringe tirsdag og fredag, dog er der medhør på, fordi han nogengange siger nogle ret uhensigtsmæssige ting til vores datter, som hun har brug for at vende med mig.

Hvor dejligt ... Syntes det er skræmmende , at man overhoved overvejer børn skal have samvær med en forældre , der er så megetinde af balance.

Håber det bedste for dig og din datter fremover. Håber hun får fred til at komme sig igen. Det er jo tydeligvis ikke altid barnets tarv de ser.

Syntes du håndter det så fantastisk 

Anmeld

14. februar 2012

Nettemor

wamse skriver:

Hvor er det fantastisk dejligt at høre!!

Anmeld

14. februar 2012

wamse

bullerbassen skriver:

Hvor dejligt ... Syntes det er skræmmende , at man overhoved overvejer børn skal have samvær med en forældre , der er så megetinde af balance.

Håber det bedste for dig og din datter fremover. Håber hun får fred til at komme sig igen. Det er jo tydeligvis ikke altid barnets tarv de ser.

Syntes du håndter det så fantastisk 

Det er virkelig skræmmende, at hans ret til at se hende har været vigtigere, end hendes tarv. Men jeg har nu set hendes trivsel falde drastisk, for hver gang der har været samvær, og nu, hvor hun ikke har set ham i næsten 2 mdr, har jeg en pige i klar trivsel igen

Jeg har for 14 dage siden fået mit gamle efternavn tilbage, og håber så på, at hun også kan få det, når amtet har behandlet sagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.