sat igang med at søge en ændring af samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.377 visninger
26 svar
0 synes godt om
10. januar 2012

wamse

Så har jeg sat igang med at søge en ændring ved statsforvaltningen omkring samvær mellem far og datter. Jeg har intet hørt fra ham siden han truede med at ville tage livet af sig selv i forrige uge. Han udtrykte også tvivl om han skulle blive i hendes liv. Så derfor har det en konsekvens nu,og hans eneste mulighed for at kontakte mig er via telefon, hvor han før har haft mulighed for facebookog messenger, men han valgte at misbruge denne tillid jeg viste ham der.

Indtil vi bliver kaldt ind til en samtale i statsforvaltningen, så har jeg valgt at gå tilbage til den oprindelige aftale i stf, hvor de skal se hinanden hver anden lørdag fra 10-19 skiftesvis her, og i hans hjemby. Der står også skrevet, at jeg skal være tilstede under samvær.

Hun viser intet savn, og vil slet ikke snakke om eller med ham.

Hun reagerer helt vildt på samvær i julen endnu, og han har på ingen måde forsøgt at forstå,hvad der sker med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

wamse

Nå far klarede det såmænd så fint for mig i dag, for han ringede og fortalte at han er varetægtsfængslet på den lukkede psykiatrisk afdeling, da han har snittet 2 betjente med en kniv. 

Så slut med samvær, og slut med bekymringer omkring samvær.

Anmeld

10. januar 2012

Leneur

wamse skriver:

Nå far klarede det såmænd så fint for mig i dag, for han ringede og fortalte at han er varetægtsfængslet på den lukkede psykiatrisk afdeling, da han har snittet 2 betjente med en kniv. 

Så slut med samvær, og slut med bekymringer omkring samvær.

Pyh Wamse. Sikke da noget. Ja så kan jeg skis'me godt forstå at det samvær er helt slut nu. For man bliver da bange for at det enten er dig eller jeres datter det går udover næste gang. Det må statsforvaltningen da også kunne se, når han jo er psykisk syg.

Anmeld

11. januar 2012

wamse

Leneur skriver:

Pyh Wamse. Sikke da noget. Ja så kan jeg skis'me godt forstå at det samvær er helt slut nu. For man bliver da bange for at det enten er dig eller jeres datter det går udover næste gang. Det må statsforvaltningen da også kunne se, når han jo er psykisk syg.

Det her er lige præcis hvad han er i stand til, har selv stået med en kniv for struben en gang han var rasende. 

Håber han holder sig langt væk fra hende frem over

Anmeld

11. januar 2012

Leneur

wamse skriver:

Det her er lige præcis hvad han er i stand til, har selv stået med en kniv for struben en gang han var rasende. 

Håber han holder sig langt væk fra hende frem over

Ja det håber jeg da godt nok også han gør. Krydser alt hvad jeg har. Nu er jeg ikke så klog men findes der ikke en psykologisk udredning på ham eller hvad det hedder? For det må da være bevis nok til at han bare skal holde sig væk.

Anmeld

11. januar 2012

wamse

Leneur skriver:

Ja det håber jeg da godt nok også han gør. Krydser alt hvad jeg har. Nu er jeg ikke så klog men findes der ikke en psykologisk udredning på ham eller hvad det hedder? For det må da være bevis nok til at han bare skal holde sig væk.

Dem findes der nogle stykker af, men stf valgte jo at lægge vægt på at han ikke lignede en, der var så ustabil, og der var 2 udtalelser om, hvor høflig og god til at møde til tiden han var blevet

Men jeg ringer - igen- til stf i dag, og vil sgu have dem til at træffe en beslutning om, at han ikke bare kan gå ind i hendes liv igen.

Han ændrer sig aldrig, og det kan ikke passe, at hun skal være prøveklud, hver gang han får den ide 

Anmeld

11. januar 2012

livhemdrup

Desvære ser stf lidt anderledes på det i mange tilfælde. stf mener nemlig at enhver har ret til samvær uanset hvad personen har gjort. Jeg har selv kæmpet en kamp med stf fordi at min x også var meget voldelig og havde truet med at stikke en kniv i maven på mig da jeg ventede mig. ved at han gentagne gange havde gennemsmadret sin mor så hun endte på sygehus og at han var meget psykisk ustabil men alligevel dømte stf at han skulle have samvær fra 8 til kl 18 hver anden lørdag. Men  alt hvad jeg kan krydse3 for at stf hører dig og stopper alt samvær og at han ikke bare kan søge igen. Så du og din datter kan få ro og at hun ikke skal bekymre sig om at han dukker op igen.

Anmeld

11. januar 2012

wamse

livhemdrup skriver:

Desvære ser stf lidt anderledes på det i mange tilfælde. stf mener nemlig at enhver har ret til samvær uanset hvad personen har gjort. Jeg har selv kæmpet en kamp med stf fordi at min x også var meget voldelig og havde truet med at stikke en kniv i maven på mig da jeg ventede mig. ved at han gentagne gange havde gennemsmadret sin mor så hun endte på sygehus og at han var meget psykisk ustabil men alligevel dømte stf at han skulle have samvær fra 8 til kl 18 hver anden lørdag. Men  alt hvad jeg kan krydse3 for at stf hører dig og stopper alt samvær og at han ikke bare kan søge igen. Så du og din datter kan få ro og at hun ikke skal bekymre sig om at han dukker op igen.

Puha det er virkelig rystende, at man ser så lidt på barnets tarv

Hvordan er samværet så for jeres barn, formår han at give noget godt til barnet?

Anmeld

11. januar 2012

dorthemus

Puha Har fuldt med på sidelinien og får ondt i maven over hvad din datter dog skal udsættes for blot fordi far skal have samvær....synes systemet fejler stort i sådanne sager og jeg har den dybeste respekt for hvordan du har tacklet det hele. Din datter kan prise sig lykkelig for at have dig som mor. Håber inderligt jeres mareridt er slut nu. Nu må nok være nok!!!!

Anmeld

11. januar 2012

wamse

dorthemus skriver:

Puha Har fuldt med på sidelinien og får ondt i maven over hvad din datter dog skal udsættes for blot fordi far skal have samvær....synes systemet fejler stort i sådanne sager og jeg har den dybeste respekt for hvordan du har tacklet det hele. Din datter kan prise sig lykkelig for at have dig som mor. Håber inderligt jeres mareridt er slut nu. Nu må nok være nok!!!!

1000 tak 

Håber virkelig at nok er nok nu. Hvis i kunne se den forskel i hendes trivsel der er sket fra i sommers, hvor sambær startede, og til nu 

Det er frygteligt, og der venter en lang periode fremadrettet, hvor hun har brug for ekstra meget struktur af mig. 

Jeg er bare total i vildrede om, hvordan jeg får hende fortalt i dag, at der ikke er samvær mere, hvor meget og hvor lidt skal hun vide....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.