Hælespore?? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

aarhusmor

Har lægen sagt det efter røngten? Jeg spørger fordi at min læge mente jeg havde det, men da jeg fik taget billeder, så havde jeg det ikke. Men det jeg har føles på samme måde.

Anyway, måden at komme af med det på er at man for det første står rigtigt på fødderne. 3 punkt stand hedder det, med let løftede tæer. Dernæst skal man have et indlæg imellem storetå og langetå, som retter storetåen ud (koster 600 kr. ved en fodterapeut) og så skal man gå i det rigtige fodtøj. Sahva care har nogle super gode sandaler. Men der findes også nogle sko der hedder KEEN, og efter jeg fik dem på har de reddet mit liv.

Det er meget sjældent at hælindlæg hjælper over en længere periode.

og ja træn fødderne, som en skriver med et håndklæde. og sørg for at få gang i blodcirkulationen når du står ud af sengen, eller har siddet stille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Mille83

Isabeau skriver:

Nemlig! Sådan

Fedt det virker jo allerede når man går....

Anmeld

10. januar 2012

Isabeau

Mille83 skriver:

Fedt det virker jo allerede når man går....

Jeg var virkelig imponeret og overrasket, da min fysioterapeut bandt min fod ind  

Det virker nemlig, så man kan støttte på den

Anmeld

11. januar 2012

Mille83

Isabeau skriver:

Jeg var virkelig imponeret og overrasket, da min fysioterapeut bandt min fod ind  

Det virker nemlig, så man kan støttte på den

Ja det virker total godt, er også ret imponeret.....

Anmeld

13. januar 2012

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Mille83 skriver:

Her står hvordan man kan binde den ind 

http://www.furesoe-reumatologerne.dk/pdf/taping.pdf 

Tusind tak, det bliver strakt givet videre.

Anmeld

13. januar 2012

Mille83

Benjamin09 skriver:

Tusind tak, det bliver strakt givet videre.

Det er så fantastisk at have dem bundet ind, det giver virkelig meget....

Anmeld

13. januar 2012

Mille83

aarhusmor skriver:

Har lægen sagt det efter røngten? Jeg spørger fordi at min læge mente jeg havde det, men da jeg fik taget billeder, så havde jeg det ikke. Men det jeg har føles på samme måde.

Anyway, måden at komme af med det på er at man for det første står rigtigt på fødderne. 3 punkt stand hedder det, med let løftede tæer. Dernæst skal man have et indlæg imellem storetå og langetå, som retter storetåen ud (koster 600 kr. ved en fodterapeut) og så skal man gå i det rigtige fodtøj. Sahva care har nogle super gode sandaler. Men der findes også nogle sko der hedder KEEN, og efter jeg fik dem på har de reddet mit liv.

Det er meget sjældent at hælindlæg hjælper over en længere periode.

og ja træn fødderne, som en skriver med et håndklæde. og sørg for at få gang i blodcirkulationen når du står ud af sengen, eller har siddet stille

Hej undskyld jeg ikke har fået svaret. 

Nej ingen røntgen, hun har bare sagt det... Men kan mærke det hjælper og have dem bundet ind 

Anmeld

14. januar 2012

aarhusmor

Mille83 skriver:

Hej undskyld jeg ikke har fået svaret. 

Nej ingen røntgen, hun har bare sagt det... Men kan mærke det hjælper og have dem bundet ind 

I mit tilfælde er det maste trædepuder og det er det generelt altid. Hælspore er en lille knogle der vokser ud og det er det de færreste gange.

Men samme behandling, pånær at hvis det var hælspore kunne man "skære" knoglen væk

Anmeld

22. juni 2012

UffeT

Hej

Jeg lider selv af hælspore og det bedste er nogle gode indlægssåler til hælen i silikone. Der findes mange forskellige på markedet. Det er ikke alle, der er lige gode. Jeg har prøvet en del forskellige, men er nu begyndt kun at købe hos Encostore.dk. Kvaliteten er god og de er ikke dyre. De kommer dagen efter, man har bestilt dem.

Det er mit råd.

Vh

Uffe

Anmeld

22. juni 2012

chael

Undgå dårligt fodtøj.

Jeg har fået mine af årelangt misbrug af hilfiger klip klappere. Og mine hæle er smadret. For jeg har vandret rundt i dem.

Nu har jeg købt et par fede Ecco sandaler, med ordenlig hæl, som kan tage lidt af presset. Og de er bare SÅ gode og har ikke haft problemer siden. Og det er altså kun 1 uge siden.

Synes måske ikke bare du skal hoppe ud i binyrebehandling før end alt det "alternative" er prøvet, med ordentlig fodtøj, indlæg osv. Selvfølglig kan man tage smertestillende, men vent med de stærke behandlinger.

*C

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.