Hælespore?? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Mille83

Isabeau skriver:

Min hælspore kommer og går, så går kun med tape ca. 1 gang hver 2. mdr. Nogle gange mere, andre gange mindre.

Fik at vide, at man kan blive opereret for det i værste tilfælde. 

Ja men tror nu og håber ikke jeg skal opereres, først skal jeg prøve alt andet, og det er vist heller ikke uden risiko hvis man bliver opereret.......

Kunne være jeg sku finde en der kan vise mig hvordan jeg binder dem ind, har nemlig sportstape herhjemme....

Der må garanteret ligge noget på youtube...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Isabeau

Mille83 skriver:

Ja men tror nu og håber ikke jeg skal opereres, først skal jeg prøve alt andet, og det er vist heller ikke uden risiko hvis man bliver opereret.......

Kunne være jeg sku finde en der kan vise mig hvordan jeg binder dem ind, har nemlig sportstape herhjemme....

Der må garanteret ligge noget på youtube...

Ja, det er svært og forklare, men noget med at binde henover, rundt om og til sidst pak den ind. 

Så'n ca. :p

Anmeld

10. januar 2012

Mille83

Isabeau skriver:

Ja, det er svært og forklare, men noget med at binde henover, rundt om og til sidst pak den ind. 

Haha også lige en gang til højre og rundt om så er den der  

Anmeld

10. januar 2012

Angelspot

Jeg har haft hælspore i min højre fod de sidste 4½ mdr. Det er der endnu, men er i meget lidt grad! Men de første 4 mdr var det rigtig slemt, vidste ikke hvad det var og gik derfor til læge. Fik købt et silikone indlæg til min sko, hvilket har hjulpet mig ganske godt. Det kostede 199 ved den lokale bandagist. Ingen tape, bind eller andet, men har fundet ud af at hvis jeg begynder at få gener igen, så er det bedst for min fod at strække det underste af den ud, simpelthen der hvor det gør ondt. Men det kan jeg jo ikke garantere med din, bare en ide herfra Men har altså fået at vide det kan være længe. Har ikke et sekundt overvejet binyrebarkhormon, men det er også fordi jeg har fundet en naturlig smertelindring jeg kan bruge, i form af udstrækninger. Skal ikke have det ind i min krop hvis jeg kan gøre andet først. Der følger andre bivirkninger der kan være værre end smerterne ved hælspore

God bedring!

Anmeld

10. januar 2012

Mille83

Angelspot skriver:

Jeg har haft hælspore i min højre fod de sidste 4½ mdr. Det er der endnu, men er i meget lidt grad! Men de første 4 mdr var det rigtig slemt, vidste ikke hvad det var og gik derfor til læge. Fik købt et silikone indlæg til min sko, hvilket har hjulpet mig ganske godt. Det kostede 199 ved den lokale bandagist. Ingen tape, bind eller andet, men har fundet ud af at hvis jeg begynder at få gener igen, så er det bedst for min fod at strække det underste af den ud, simpelthen der hvor det gør ondt. Men det kan jeg jo ikke garantere med din, bare en ide herfra Men har altså fået at vide det kan være længe. Har ikke et sekundt overvejet binyrebarkhormon, men det er også fordi jeg har fundet en naturlig smertelindring jeg kan bruge, i form af udstrækninger. Skal ikke have det ind i min krop hvis jeg kan gøre andet først. Der følger andre bivirkninger der kan være værre end smerterne ved hælspore

God bedring!

Præcis - jeg skal heller ikke have medicin eller noget sprøjtet ind før jeg har prøvet alt andet......

Har også købt indlæg nede på apoteket, det rådede lægen mig til...

Anmeld

10. januar 2012

sandramor

Jeg vil anbefale dig at købe et indlæg ved en lokal bandagist... Matas og apotekets indlæg er lang fra lige så gode.....
Og ja det med håndklædet er rigtigt... Men endnu bedre hvis et kan samle en blyant op med tæerne.. Det styrker muskulaturen endnu bedre.... Og rigtig som angelspot siger så er udstrækninger noget der virkelig kan hjælpe på en hæl spore....

Altså alle vores bandagister fraråder både operation og binyrebark hormon... Men i stedet de ting jeg har skrevet... Og de har 6 års uddannelse bag sig.....

Og helbredelsen på en hæl spore kan være lang.... Og den kan vende tilbage... Men man kan få det ned så man fint kan leve med det....

Anmeld

10. januar 2012

Mille83

Benjamin09 skriver:

Min mand har lige fået samme besked hos lægen, og han blev også udstyret med indlæg i skoene og så nogle smertestillende piller. Så la os håbe at der sidder en derude med et guldråd, for han piver godtnok en del.

Her står hvordan man kan binde den ind 

http://www.furesoe-reumatologerne.dk/pdf/taping.pdf 

Anmeld

10. januar 2012

Mille83

Isabeau skriver:

er det ligesom der er vist her den var bundet ind?? 

Anmeld

10. januar 2012

Mille83

Isabeau skriver:

Glemte lige og ligge link

http://www.sundhedslex.dk/haelspore-behandling.htm 

Anmeld

10. januar 2012

Isabeau

Mille83 skriver:

Her står hvordan man kan binde den ind 

http://www.furesoe-reumatologerne.dk/pdf/taping.pdf 

Nemlig! Sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.