Den der mælkemængde..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Frøken J.

raca skriver:

jeg syntes det lyder af rigtig meget mælk du kan malke ud.. at der ikke kom noget i anden omgang kan skyldes at du spænder og vil prestere noget...

mængden man kan malke ud og hvad barnet får stemmer i mange tilfælde slet ikke overens... jeg kan maks... malke 10ml ud..

du skriver der er gået 2 og 3 timer mellem amningerne.. så ammer du jo ikke hyppeigt når der går så lang tid imellem, eller har jeg misforstået noget..

hvis du ammer ofte fra begge bryster kan det være du ikke helt når ned til føden og pigen derfor bliver hyppiget sylten..

så jeg ville prøve kun og amme fra et bryst hved hvert måltid.. og hvis hun spiser en gang i time amme 4 timer af gangen på hvert bryst så hun nåde i bund og det andet bryst nåde og blive helt fyldt...

Der gik 2 og 3 timer, fordi hun var blevet suppleret. Hvis jeg ikke supplerer, går der gerne 1½ fra ammestart til ammestart, og hun spiser gerne i 20-30 min.

Jeg ammer i forvejen stort set kun fra højre bryst. Har i samråd med min SP forsøgt i en lang periode at øge produktionen på venstre bryst ved at starte med at amme hende der HVER gang jeg ammede, og derefter prøve at håndmalke ud, men produktionen stiger ikke, og derfor er hun nødt til at få fra højre hver gang jeg ammer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Hej! Jamen dog! Har Janne et spørgsmål om amning? DEN VAR NY!!! (Ironi og sarkasme kan forkomme )

Som tidligere beskrevet har jeg haft problemer (eller hvad man kan kalde det) med hyppig amning. Jeg har haft indtryk af, at jeg måske ikke havde helt nok mælk, men har ikke haft en brystpumpe, så har ikke haft nogen fornemmelse af den egentlige mængde.

I dag har jeg så anskaffet mig en pumpe, og har prøvet at pumpe fyldte bryster ud (3 timer siden sidste amning). Jeg ved godt, at en pumpe ikke kan tømme brystet lige så godt som en baby, men altså. Første gang fik jeg ca. 90 ml fra højre og 20 fra venstre. 110 ml i alt. Anden gang, da der igen var gået 3 timer fik jeg 80 fra højre og INTET fra venstre.

Så tror da fanden pigebarnet spiser så ofte! Hun er jo en stor pige på 6+ kilo med en god appetit, og så må det ikke være særlig tilfredsstillende at få så lidt af gangen!

Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Supplere? Lade det blive som det er? Jeg har tidligere forsøgt at øge produktionen på venstre, men uden held. Og jeg tænker bare, når det ikke øger produktionen på højre at hun spiser derfra hver gang og så ofte som hver 1½ time fra ammestart til ammestart, hvad er der så at gøre?

Hvad ville i gøre i mit tilfælde? Har i dag været nødt til at supplere flere gange efter amning, fordi hun har været ekstremt vred og frustreret over ikke at kunne få mere mælk ud. Først efter suppleringen har hun været tilfreds, og den ene gang slugte hun 120 ml mme efter amning!

Er virkelig i syv sind over hvorfor min skodkrop ikke gider danne mere, når jeg trods alt ammer hele tiden..

Åh søde, hvor er det træls Jeg ville helt klart supplere med flaske efter amningen. Lækre Rose har jo brug for at blive mæt lidt længere af gangen, så hun får sovet lidt bedre. Og du har brug for at hun er mæt lidt længere. Det duer ikke at hun skal ammes hele tiden. 

Med mindre du vælger at fortsætte med det. Det fungerer vel på et eller andet plan, men NØØØJ hvor må det altså være hårdt!

Men ja, ville supplere med flaske efter amning, så hun bliver mæt i længere tid.

Knus

Anmeld

9. januar 2012

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Åh søde, hvor er det træls Jeg ville helt klart supplere med flaske efter amningen. Lækre Rose har jo brug for at blive mæt lidt længere af gangen, så hun får sovet lidt bedre. Og du har brug for at hun er mæt lidt længere. Det duer ikke at hun skal ammes hele tiden. 

Med mindre du vælger at fortsætte med det. Det fungerer vel på et eller andet plan, men NØØØJ hvor må det altså være hårdt!

Men ja, ville supplere med flaske efter amning, så hun bliver mæt i længere tid.

Knus

Jeg tror også det bliver sådan. For jeg mistænker meget, at det er det der er grunden til hun sover så dårligt om dagen. Nu har hun 2 gange sovet 2,5 time i barnevogn, men i dag var det igen kun 45 min., så var hun sulten. Og så når hun jo slet ikke at få nok af den dybe drømmesøvn.

Men ja, på sin vis fungerer det jo i sin egen rytme, men det er svært at have en normal hverdag, fordi der skal ammes så meget. Puha. Vil jo bare gerne have, at min lille pige er glad!

Anmeld

9. januar 2012

Frk. Himmelblå

Frøken J. skriver:

Hej! Jamen dog! Har Janne et spørgsmål om amning? DEN VAR NY!!! (Ironi og sarkasme kan forkomme )

Som tidligere beskrevet har jeg haft problemer (eller hvad man kan kalde det) med hyppig amning. Jeg har haft indtryk af, at jeg måske ikke havde helt nok mælk, men har ikke haft en brystpumpe, så har ikke haft nogen fornemmelse af den egentlige mængde.

I dag har jeg så anskaffet mig en pumpe, og har prøvet at pumpe fyldte bryster ud (3 timer siden sidste amning). Jeg ved godt, at en pumpe ikke kan tømme brystet lige så godt som en baby, men altså. Første gang fik jeg ca. 90 ml fra højre og 20 fra venstre. 110 ml i alt. Anden gang, da der igen var gået 3 timer fik jeg 80 fra højre og INTET fra venstre.

Så tror da fanden pigebarnet spiser så ofte! Hun er jo en stor pige på 6+ kilo med en god appetit, og så må det ikke være særlig tilfredsstillende at få så lidt af gangen!

Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Supplere? Lade det blive som det er? Jeg har tidligere forsøgt at øge produktionen på venstre, men uden held. Og jeg tænker bare, når det ikke øger produktionen på højre at hun spiser derfra hver gang og så ofte som hver 1½ time fra ammestart til ammestart, hvad er der så at gøre?

Hvad ville i gøre i mit tilfælde? Har i dag været nødt til at supplere flere gange efter amning, fordi hun har været ekstremt vred og frustreret over ikke at kunne få mere mælk ud. Først efter suppleringen har hun været tilfreds, og den ene gang slugte hun 120 ml mme efter amning!

Er virkelig i syv sind over hvorfor min skodkrop ikke gider danne mere, når jeg trods alt ammer hele tiden..

Halløj

Åh, jamen hvad man skal råde til kommer også an på, om du virkelig ØNSKER at fortsætte med at amme?

Hvis du gør, er det fuldt forståeligt. Jeg tror på, det sagtens kan lykkes.

Det jeg ville gøre er som følger (tror jeg i det mindste da) :

Anskaffe en ELEKTRISK brystpumpe (leje den hos Babysam, husk det er kun for en periode)

Så ville jeg sørge for at lægge hende til hver gang, hun var sulten OG jeg ville amme fra begge bryster. HVER GANG. Også selvom, de virkede tømte (Vi skal have øget den produktion)

Når der så var tid, - fx efter at have givet flaskemåltid, som baseredes  på et mislykket ammeforsøg, ville jeg bruge brystpumpen. Og der ville jeg lege malkeko i minimum 10 minutter, som anbefalet på landet Neonatal afdelinger. Igen for at sætte mælkeproduktionen op. Og det er min. 10 min. fra begge bryster. Den udmalkede mælk, ville jeg sætte i køleskabet og give lille pigen på flaske senere som ammesupplement.

Og så ville jeg sige til min mand (-er der sådan en inde i billedet?), at jeg filenfårkeme skulle have lov at have min nattesøvn, for nu lagde jeg så meget arbejde i den amning, og så kunne det lige passe, at det hele skulle mislykkes, fordi min krop aldrig fik ro og mulighed for mælkeproduktion (SØVN er nærmest faktor 1 i et vellykket ammeforløb).

Jeg ved, jeg lyder som en ammepsykopat, men husk at jeg skriver det til dig med forestillingen om, at du virkelig ØNSKER at fortsætte amningen. Jeg selv ville have gjort alt for amning af min lille pige, men hun var for syg, og der var intet at gøre, - flaske måtte der til , og så var det selvfølgelig også den bedste løsning. Vigtigst af alt er det jo, at de små bliver mætte og glade.

Anmeld

10. januar 2012

RiUL

Hej Janne

Kender godt det med at være frustreret over amning Det er jo næsten det hele ens dag går med

Oliver spiser også tit og lææænge En rigtig hyggespiser Jeg fri ammer, og tænker ikke på hvor længe siden det sidst er han har spist, men ofte, vil han gerne spise halvanden time efter sidste ammestart, han spiser i ca 30 min. Han kan godt ligge længere tid, men så kan man jo sidde med ham 24/7

Du skriver at Rose tager hovedet væk og slipper når hun har tømt brystet - men jeg har læst at brystet aldrig bliver helt tømt. Når Oliver tager hovedet væk, og jeg tilbyder ham brystet igen, og han fjerner hovedet igen (også selvom han kun har spist i 10 min) så er det fordi han skal bøvse.. 

Men jeg synes du skal tale med din SP, hun kender jo også til Rose og måske du lige kunne få hende til at komme forbi til en lille snak  

Håber du får amningen til at fungere ordentligt Det er jo så hyggeligt at amme, uden for meget bøvl

Knus Rikke

Anmeld

10. januar 2012

Thalia

Jeg synes ikke du kan bruge udmalkning med en brystpumpe som rettesnor for om du har nok mælk. Der kan være masser af grunde til at der er kommet så lidt ud.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en ammerådgiver fra forældre og fødsel og få lidt hjælp til amningen og svar på nogle af dine spørgsmål. Man kan finde telefonlisten lige her --> http://fogf.dk/Ammeraadgivningen/

Og jeg kan varmt anbefale Susanne Vestergaard eller Sarah Thomsen

Anmeld

10. januar 2012

mortilnoahogmelina

Frøken J. skriver:

Præcis! Og når jeg taler med folk om det bliver de ved med at slå det hen og sige at der da ikke er noget at komme efter, og det er meget normalt de spiser så ofte, og ditten og datten er helt fint og normalt. Men jeg kender min egen datter. Jeg ved godt, hvornår hun er sulten. Jeg ved godt, når det frustrerer hende, at der ikke er mere mad. Og hun er en stor pige, og har en stor appetit for mælk der skal fylde den dejlige buttede krop op.

Jeg synes det er synd, at hun også sover så dårligt. HUn har et par dage sovet 2,5 time i barnevogn, men som regel er det allerhøjest en time, fx i dag. Fordi hun vil have mad igen.. Og det er jo også synd, at hun ikke kan få ro til ordentlige søvnstræk.

Men man kommer alligevel hele tiden til at tvivle på sig selv når folk siger det lyder total fint det hele..

Jamen helt sikkert det væreste at få afvide , men jeg kender det selv jeg fik den os stukket i hovedet mange gange ..

Men det nytter jo ikk noget når ens barn har en frustreret mor , og en mor som VED at der ikk er mad nok , for det påvirker selvfølgelig os det lille barn ..

Derfor synes jeg os bare du skal gøre hvad du SELV føler er bedst for dig og din datter for det vil bestemt gavne både dig men helt bestemt og sin datter ..
Og hun er et lige så velfungerende barn bare fordi hun får flaske suppleret med bryst ..

Ja det er en svær beslutning at tage som mor når man aller helst ønskede at amme , men hvis nu man bare ikk kan amme fuldt ud jamen så er man da hverken en dårligere mor eller menneske af den grund ..
Og din datter vil få en meget gladere mor og hun vil os få en meget bedre søvn i løbet af dagen men os om natten ..

Så du skal bare tro på du er verdens bedste mor selvom du må gå over og give flaske , for det er DU !!!!!!

Anmeld

11. januar 2012

modesty

Nu har jeg ikke læst dine andre indlæg, så ved ikke om du allerede har skrevet det, men - 

min dreng på 3 mdr. spiser hver anden time og nogle gange lidt oftere. MEN han sover 6-8 timer uafbrudt om natten og har derfor brug for at spise mere om dagen.

Hvor mange gange spiser din pige i døgnet?

EDIT: Undskyld, så lige at du har skrevet at hun også spiser ofte om natten :-)

Anmeld

11. januar 2012

modesty

Frøken J. skriver:

Jeg tror også det bliver sådan. For jeg mistænker meget, at det er det der er grunden til hun sover så dårligt om dagen. Nu har hun 2 gange sovet 2,5 time i barnevogn, men i dag var det igen kun 45 min., så var hun sulten. Og så når hun jo slet ikke at få nok af den dybe drømmesøvn.

Men ja, på sin vis fungerer det jo i sin egen rytme, men det er svært at have en normal hverdag, fordi der skal ammes så meget. Puha. Vil jo bare gerne have, at min lille pige er glad!

Det er altså fuldstændig normalt at babyer på den alder ikke sover længere end 45 minutter ad gangen i løbet af dagen. Jeg spurgte min SP og hun siger at folk tit har en forestilling om at babyer sover i timevis ad gangen i løbet af dagen, men det er der mange der ikke gør.

Anmeld

12. januar 2012

Tona

Frøken J. skriver:

Hvis du selv føler at du ikke "leverer" nok mælk til at mætte din datter, så har du nok ret i det. Det er trods alt morens eget instinkt omkring sit barn der er det bedste.

Hvis det var mig ville jeg ved hvert måltid amme fra begge bryster og når jeg havde gjort det ville jeg supplere op med mme.

Desuden ville jeg købe noget ammete som måske kan hjælpe til at øge mælkeproduktionen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.