Den der mælkemængde..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Frøken J. skriver:

Ja, det skrev jeg også selv i mit indlæg Men hvis jeg kan pumpe 80 ud, tvivler jeg på der gemmer sig 50 ml mere derinde, som ikke kan pumpes ud. Gid der gjorde! For kan jo godt se, særligt på det seneste, at hun stadig er sulten bagefter. Det er en rigtig øvfornemmelse!

Hmm ja... Men ved hvordan du har det. Jeg kunne til sidst heller ikke mætte min datter så jeg supplerede op med mme. efter hver amning. Men efter et stykke tid desværre afviste hun brystet og nu er hun kun på mme.

Får du hvilet dig godt i løbet af dagen? Spist og drukket godt? Og ikke stresser? For de ting har virkelig også en del at sige for produktionen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Mor til L&S

Frøken J. skriver:

Det kan være jeg må gøre det så.. Begyndte du så tidligt på grød pga. det, eller?

Ja vi begyndte før på grød i samråd med SP og hun var også klar til det

Anmeld

9. januar 2012

Frøken J.

Tina&Martin skriver:

Det er da træls.
Hvad med søvn og overskud? Det kan også have en finger i spillet.

Det har jeg masser af! Nætterne kører fint. Altså hun vågner relativt ofte, men det har jeg vænnet mig til, og hun er gerne med på at sove længe, fx til kl. 9. Så jeg føler mig ikke i underskud af søvn.. Og spiser sundt og varieret og nok! Sørger for at få normalindtag og at jeg ikke får for få kalorier. Så jeg ved ikke lige hvad der sker her..

Anmeld

9. januar 2012

Frøken J.

Omsorgsgiver skriver:

Hmm ja... Men ved hvordan du har det. Jeg kunne til sidst heller ikke mætte min datter så jeg supplerede op med mme. efter hver amning. Men efter et stykke tid desværre afviste hun brystet og nu er hun kun på mme.

Får du hvilet dig godt i løbet af dagen? Spist og drukket godt? Og ikke stresser? For de ting har virkelig også en del at sige for produktionen.

Det synes jeg. Har ikke lige den mest stressende hverdag Hygger bare og slapper af med den lille. Er meget oppe om natten for at amme, men har vænnet mig til det, og vi står som regel først op kl. 9. Spiser utrolig sundt og meget varieret, og da jeg tæller kalorier er jeg altid sikker på ikke at være i kalorieunderskud. Men problemet var der nu også, da jeg spiste aaaalt for meget i julen..

Anmeld

9. januar 2012

Christine

Frøken J. skriver:

Hej! Jamen dog! Har Janne et spørgsmål om amning? DEN VAR NY!!! (Ironi og sarkasme kan forkomme )

Som tidligere beskrevet har jeg haft problemer (eller hvad man kan kalde det) med hyppig amning. Jeg har haft indtryk af, at jeg måske ikke havde helt nok mælk, men har ikke haft en brystpumpe, så har ikke haft nogen fornemmelse af den egentlige mængde.

I dag har jeg så anskaffet mig en pumpe, og har prøvet at pumpe fyldte bryster ud (3 timer siden sidste amning). Jeg ved godt, at en pumpe ikke kan tømme brystet lige så godt som en baby, men altså. Første gang fik jeg ca. 90 ml fra højre og 20 fra venstre. 110 ml i alt. Anden gang, da der igen var gået 3 timer fik jeg 80 fra højre og INTET fra venstre.

Så tror da fanden pigebarnet spiser så ofte! Hun er jo en stor pige på 6+ kilo med en god appetit, og så må det ikke være særlig tilfredsstillende at få så lidt af gangen!

Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Supplere? Lade det blive som det er? Jeg har tidligere forsøgt at øge produktionen på venstre, men uden held. Og jeg tænker bare, når det ikke øger produktionen på højre at hun spiser derfra hver gang og så ofte som hver 1½ time fra ammestart til ammestart, hvad er der så at gøre?

Hvad ville i gøre i mit tilfælde? Har i dag været nødt til at supplere flere gange efter amning, fordi hun har været ekstremt vred og frustreret over ikke at kunne få mere mælk ud. Først efter suppleringen har hun været tilfreds, og den ene gang slugte hun 120 ml mme efter amning!

Er virkelig i syv sind over hvorfor min skodkrop ikke gider danne mere, når jeg trods alt ammer hele tiden..

Jeg synes nu mælkemængden lyder meget normal for en udmalkning..?
Hvorfor tror du hun ikke får nok? Måske skrev du det i indlægget, men så er jeg nok bare dum/blind men er det fordi hun græder eller er urolig eller???

Anmeld

9. januar 2012

mortilnoahogmelina

Frøken J. skriver:

Tak fordi du deler din historie! Det er nemlig hårdt at amme ofte, især når man så også ammer længe. Forstå mig ret, vil gøre alt for min datter, og har hun behov for bryst, så får hun det. Men det er svært at have en hverdag på den måde. Især når hun selv er frustreret. Jeg tror jeg starter med at supplere. Om dagen må jeg køre noget der hedder amning-udmalkning-supplering og se, om det kan øge det. Hvis ikke, så bare supplering.

Måske skulle jeg også prøve at snakke med min SP.. Det er bare ærgerligt det ikke bare kører af sig selv!

Jamen jeg forstår dig sååååå godt .. for det er pisse frustrerende at ens som du selv siger skod krop bare ikk fungere..

da jeg startet op med at supplere der spiste han pludselig kun hver 4-5 time og sov meget bedre om dagen os .. og ja han sov os igennem om natten han sov faktisk 15 timer om natten uden mad ..

Og ja jeg er slet slet ikk i tvivl om at du vil din datter det bedste , men det er jo os vigtigt du selv har det godt , for bliver du selv frustreret så kan det os sænke din produktion af mælk ..

Jeg synes klart du skal nævne det for din SP næste gang hun kommer hos dig , for hun kan klart vejlede dig i hvad du ksal gøre ..

Jamen jeg synes det lyder som en genial ide det du har i tankerne ..
og her startet vi først på grød da han var 5 måneder , så bare lidt du havde spurgt en anden om det ..

Anmeld

9. januar 2012

Frøken J.

Christine skriver:

Jeg synes nu mælkemængden lyder meget normal for en udmalkning..?
Hvorfor tror du hun ikke får nok? Måske skrev du det i indlægget, men så er jeg nok bare dum/blind men er det fordi hun græder eller er urolig eller???

Det synes jeg ikke, ikke når det er i alt - Hun er jo stadig sulten og kan spise meget mere end det.

Men det er fordi hun spiser meget ofte, og når hun har spist er hun ofte frustreret og græder. Det er kun om natten hvor hun falder i søvn ved brystet, der ikke er brok. - Når hun bliver suppleret, falder hun til ro igen..

Når hun har tømt brystet, bliver hun ved med at tage hovedet væk fra brystet og tage fat igen i frustration..

Anmeld

9. januar 2012

raca

jeg syntes det lyder af rigtig meget mælk du kan malke ud.. at der ikke kom noget i anden omgang kan skyldes at du spænder og vil prestere noget...

mængden man kan malke ud og hvad barnet får stemmer i mange tilfælde slet ikke overens... jeg kan maks... malke 10ml ud..

du skriver der er gået 2 og 3 timer mellem amningerne.. så ammer du jo ikke hyppeigt når der går så lang tid imellem, eller har jeg misforstået noget..

hvis du ammer ofte fra begge bryster kan det være du ikke helt når ned til føden og pigen derfor bliver hyppiget sylten..

så jeg ville prøve kun og amme fra et bryst hved hvert måltid.. og hvis hun spiser en gang i time amme 4 timer af gangen på hvert bryst så hun nåde i bund og det andet bryst nåde og blive helt fyldt...

Anmeld

9. januar 2012

2babygirls

Frøken J. skriver:

Det har jeg masser af! Nætterne kører fint. Altså hun vågner relativt ofte, men det har jeg vænnet mig til, og hun er gerne med på at sove længe, fx til kl. 9. Så jeg føler mig ikke i underskud af søvn.. Og spiser sundt og varieret og nok! Sørger for at få normalindtag og at jeg ikke får for få kalorier. Så jeg ved ikke lige hvad der sker her..

Nej så kan du vist ikke gøre så meget mere for at øge produktionen.
Men så ville jeg bare tilbyde flasken bagefter så du stadig hår kontaktet og din amme-hyggestund

Anmeld

9. januar 2012

Frøken J.

Pernille08 skriver:

Jamen jeg forstår dig sååååå godt .. for det er pisse frustrerende at ens som du selv siger skod krop bare ikk fungere..

da jeg startet op med at supplere der spiste han pludselig kun hver 4-5 time og sov meget bedre om dagen os .. og ja han sov os igennem om natten han sov faktisk 15 timer om natten uden mad ..

Og ja jeg er slet slet ikk i tvivl om at du vil din datter det bedste , men det er jo os vigtigt du selv har det godt , for bliver du selv frustreret så kan det os sænke din produktion af mælk ..

Jeg synes klart du skal nævne det for din SP næste gang hun kommer hos dig , for hun kan klart vejlede dig i hvad du ksal gøre ..

Jamen jeg synes det lyder som en genial ide det du har i tankerne ..
og her startet vi først på grød da han var 5 måneder , så bare lidt du havde spurgt en anden om det ..

Præcis! Og når jeg taler med folk om det bliver de ved med at slå det hen og sige at der da ikke er noget at komme efter, og det er meget normalt de spiser så ofte, og ditten og datten er helt fint og normalt. Men jeg kender min egen datter. Jeg ved godt, hvornår hun er sulten. Jeg ved godt, når det frustrerer hende, at der ikke er mere mad. Og hun er en stor pige, og har en stor appetit for mælk der skal fylde den dejlige buttede krop op.

Jeg synes det er synd, at hun også sover så dårligt. HUn har et par dage sovet 2,5 time i barnevogn, men som regel er det allerhøjest en time, fx i dag. Fordi hun vil have mad igen.. Og det er jo også synd, at hun ikke kan få ro til ordentlige søvnstræk.

Men man kommer alligevel hele tiden til at tvivle på sig selv når folk siger det lyder total fint det hele..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.