Nec ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2012

Ryberg

prinsesse snullergøj skriver:

ja det er skide hårdt- vi burde stadig være sammen med hende på sygehuset, og ved jo ikke om vi kan få barn igen, specielt da vi nu har mistet igen.... hvis det så er fordi undersøgelserne inden man beslutter sig for at en sygdom ikke er tilstede, ikke er grundige nok...... ja vi er rasende.... vores skønne ellers perfekte stærke pige

vores næste mulighed for et barn kan ske at blive en der vil hjælpe- selvfølgelig på den måde der er lovlig i danmark- kaldes stedbarnsadoption....

men nu må vi se deres dom- skal lige have en samtale omkring fødslen overstået også- den endte jo med akut kejsersnit 3 mdr for tidligt pga moderkageløsning

knus

jeg håber virkelig, virkelig at i finder svar !!

og det må virkelig være en følelsesmæssig rutchetur man gennemgår... kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det må være...

Har de nogen ide om hvorfor du føder så tidligt ? (spørgsmålet er lidt akavet formuleret - det er jo et svært emne)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

prinsesse snullergøj

håber vi også...

har ikke kunnet holde på det så ved klara havde jeg det man kalder en ekstern snor- men åbnedemig på trods af den 4 cm og fødste så 24+4.

her ved Maya, havde jeg en intern snor, den har så holdt fint, men fik moderkageløsning

Ellers ved jeg det ikke- håber måske på lidt flere svar nu her ved den efterfødselssamtale.- ellers skal jeg have en jeg kender til(uden betaling) til at hjælpe os med et barn- men dem der måske kan overvejer det stadig.... så det er svært, og det vigtigste i det er jo tillid....

Anmeld

7. januar 2012

Klumpe-dumpe

hej....

Vi mistede vores skønne lille prinsesse 20 december, hun døde af Nec, vi stiller spørgsmål ved hvordan det ikke blev opdaget i opløbet, så hun havde haft en chance for overlevelse.....

Er der nogen der har oplevet Nec og ved hvordan det blev opdaget hos dem, hvad der blev gjort for at be- eller afskræfte det, og derefter forløbet`?????

vi forstår ikke at der i journalen 19 december kan stå inegn tegn på Nec (plus vi ikke havde hørt om det før) men at hun så 20 december og formiddagen får konstateret at hun har nec, så slemt at hele tarmen er færdig, og at de ikke kan redde hende

Det er jo en koldbrand af tarmen, og efter hvad vi har fået oplyst er hendes tarm i den alder ca 50 cm- kan der går koldbrand i hele den på under 1 døgn ??????

Hjælp os please med nogle svar

NEC kan være snigende, men det kan desværre også opstå i løbet af få timer til grad 3  

måske har du læst dette, -men ellers kan det være det kan give svar på dine spørgsmål:

http://www.ouh.dk/wm214033

og det gør mig rigtig ondt, at I har mistet jeres lille prinsesse

Anmeld

7. januar 2012

Ryberg

håber vi også...

har ikke kunnet holde på det så ved klara havde jeg det man kalder en ekstern snor- men åbnedemig på trods af den 4 cm og fødste så 24+4.

her ved Maya, havde jeg en intern snor, den har så holdt fint, men fik moderkageløsning

Ellers ved jeg det ikke- håber måske på lidt flere svar nu her ved den efterfødselssamtale.- ellers skal jeg have en jeg kender til(uden betaling) til at hjælpe os med et barn- men dem der måske kan overvejer det stadig.... så det er svært, og det vigtigste i det er jo tillid....

Det handler meget om tillid, hvis man skal have nogen man kender til at hjælpe en med et barn.. men håber da det på en eller anden måde lykkes jer at få et barn.....

I vil ikke forsøge en gang til ? og denne gang virkelig have læger og alt det inde over fra dag 1 ? (undskyld jeg spørger sådan...... )

Håber efterfødselssamtalen giver svar...

(lige et lille tip Når du svarer herinde, er det en rigtig god ide at vælge citer indlæg, da den du svarer så får en notifikation om at de har fået svar - ellers ser man ikke dit svar) ....

Anmeld

7. januar 2012

prinsesse snullergøj

Lille fe skriver:

NEC kan være snigende, men det kan desværre også opstå i løbet af få timer til grad 3  

måske har du læst dette, -men ellers kan det være det kan give svar på dine spørgsmål:

http://www.ouh.dk/wm214033

og det gør mig rigtig ondt, at I har mistet jeres lille prinsesse

har læst det der- men forstår ikke hvis men skriver ingen tegn på nec , så har man jo på en måde mistænkt det i opløb- og så skriver det igen først knap 14 dage senere- hvorfor ikke tage et billede af maven, det skriver de jo også på siden fra ouh næsten. det begynder jo et sted og eskalerer så til næste stadie og igen....overlevelsesprocenten er 70-90 , men selvfølgelig ikke hvis det ikke blir opdaget i tide... hvordan kan man skrive ingen tegn- når man ikke har undersøgt det helt til bunds på alle måder- bla røngten billeder???  fatter det ikke- men de må jo forklare os det- og hvordan kan de skrive om sådan en tilstand på noeg måde- uden vi har hørt om det før den nat det går galt foe hende???

Anmeld

7. januar 2012

prinsesse snullergøj

KittyGirl skriver:

Det handler meget om tillid, hvis man skal have nogen man kender til at hjælpe en med et barn.. men håber da det på en eller anden måde lykkes jer at få et barn.....

I vil ikke forsøge en gang til ? og denne gang virkelig have læger og alt det inde over fra dag 1 ? (undskyld jeg spørger sådan...... )

Håber efterfødselssamtalen giver svar...

(lige et lille tip Når du svarer herinde, er det en rigtig god ide at vælge citer indlæg, da den du svarer så får en notifikation om at de har fået svar - ellers ser man ikke dit svar) ....

tak for den oplysning.- havde jeg ikke lige forstået

jamen det er svært- skal have den samtale først...tænker og tænker og tænker

Anmeld

7. januar 2012

Klumpe-dumpe

har læst det der- men forstår ikke hvis men skriver ingen tegn på nec , så har man jo på en måde mistænkt det i opløb- og så skriver det igen først knap 14 dage senere- hvorfor ikke tage et billede af maven, det skriver de jo også på siden fra ouh næsten. det begynder jo et sted og eskalerer så til næste stadie og igen....overlevelsesprocenten er 70-90 , men selvfølgelig ikke hvis det ikke blir opdaget i tide... hvordan kan man skrive ingen tegn- når man ikke har undersøgt det helt til bunds på alle måder- bla røngten billeder???  fatter det ikke- men de må jo forklare os det- og hvordan kan de skrive om sådan en tilstand på noeg måde- uden vi har hørt om det før den nat det går galt foe hende???

Nu vil jeg ikke holde hånden over lægen der har skrevet det i journalen, MEN alle FTF bliver tjekket for NEC, det sker ved at lægen ved stuengang trykker den lille på maven. (og ellers ved synlige tegn)

Nu ved jeg ikke lige hvilke sygehus I kom fra ved overførslen til OUH, men hvis barnet ikke har noget almerne, bliver der ikke her gået stuegang hverdag.

Hvorfor I ikke har hørt om NEC før det ulykkelige skete, vil jeg formode, er fordi de ikke (heldigvis) oplyser alle de risiko der er ved et præmature barn.

Det er på ingen måde for at lyde kynisk (har selv et præmturebarn) men personligt er jeg "glad" for jeg ikke vidste alt hvad der var i højrisikogruppen for hende pga hun er FTF.

Anmeld

8. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ikke forstand på det, men vil ikke forlade tråden uden et  

Det gør mig så ondt, at I har mistet jeres pige. I får min dybeste medfølelse.

Anmeld

8. januar 2012

prinsesse snullergøj

MoarHvidovre skriver:

Jeg har ikke forstand på det, men vil ikke forlade tråden uden et  

Det gør mig så ondt, at I har mistet jeres pige. I får min dybeste medfølelse.

tak for det

det er frygtelig hårdt- ved ikke om vi selv tør igen- det er jo tredje barn vi har mistet- så overvejer en der kan hjælpe-men de er svære at finde, vil gerne overholde den danske lovgivning jo....

knus fra englemor

Anmeld

9. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

tak for det

det er frygtelig hårdt- ved ikke om vi selv tør igen- det er jo tredje barn vi har mistet- så overvejer en der kan hjælpe-men de er svære at finde, vil gerne overholde den danske lovgivning jo....

knus fra englemor

Det er så forfærdeligt for jer, hvad I har oplevet og desværre 3 gange. Livet er så uretfærdigt. Jeg håber det bedste for jer. Jeg kan godt forstå, hvis det er svært, at prøve igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.