har læst det der- men forstår ikke hvis men skriver ingen tegn på nec , så har man jo på en måde mistænkt det i opløb- og så skriver det igen først knap 14 dage senere- hvorfor ikke tage et billede af maven, det skriver de jo også på siden fra ouh næsten. det begynder jo et sted og eskalerer så til næste stadie og igen....overlevelsesprocenten er 70-90 , men selvfølgelig ikke hvis det ikke blir opdaget i tide... hvordan kan man skrive ingen tegn- når man ikke har undersøgt det helt til bunds på alle måder- bla røngten billeder???
fatter det ikke- men de må jo forklare os det- og hvordan kan de skrive om sådan en tilstand på noeg måde- uden vi har hørt om det før den nat det går galt foe hende???
Nu vil jeg ikke holde hånden over lægen der har skrevet det i journalen, MEN alle FTF bliver tjekket for NEC, det sker ved at lægen ved stuengang trykker den lille på maven. (og ellers ved synlige tegn)
Nu ved jeg ikke lige hvilke sygehus I kom fra ved overførslen til OUH, men hvis barnet ikke har noget almerne, bliver der ikke her gået stuegang hverdag.
Hvorfor I ikke har hørt om NEC før det ulykkelige skete, vil jeg formode, er fordi de ikke (heldigvis) oplyser alle de risiko der er ved et præmature barn.
Det er på ingen måde for at lyde kynisk (har selv et præmturebarn) men personligt er jeg "glad" for jeg ikke vidste alt hvad der var i højrisikogruppen for hende pga hun er FTF.
Anmeld