Kontanthjælp og ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

louise8723

Anonym skriver:

Ja men så kan jeg jo bruge de penge jeg har ferie kort på ikke????

Hvis du holder ferie blir de dage modregnet i din KH.. Det samme bliver dine feriepenge.. Så lad os sige at du får 9000 i KH og har for 5000 i ferie penge..
Du vælger at holde 2 ugers ferie.. Hvis det så vil koste dig 2000 i KH (opfundet beløb)

Så trækker de så de 2000 fra de 9000.. Så du får 7000..
Derefter vil de trække de 5000 Tilsvarende din feriepenge.. Og så vil du så stadig få 7000 da beløbet jo udlignet sig selv da du får feriepenge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

14 dages tid? Det er slet ikke nødvendigt så længe! Jeg brugte en uge da Julie startede i dagpleje... Men ja det er op til en selv hvordan og hvorledes, du kender dit barn bedst og ved hvor længe der skal bruges på indkøring! 

Hvis du holder ferie - så bliver du trukket... Medmindre du kan snakke godt med din job rådgiver - De følger alligevel aldrig de korrekte regler! 

Ja 14 dage er også max.. men vil hellere have hun får en god start end at jeg kun ved jeg har 5 dage og jeg så selv stresser over det og hun kan mærke det..
Men jeg er godt klar over jeg selvfølgelig bliver trukket i kontanthjælp de dage jeg holder fri.. men får jeg så tilsvarende udbetalt af mine feriepenge??

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Der er ikke noget der hedder ferie men aktiveringsfri med mindre du frasiger dig kontanthjælpen i perioden MEN du har ret til at blive fritaget aktivering på dage du har pasningsproblemer så jeg ville holde mund om feriepengene og sige at du har pasnimgsproblemer da der er sket ændringer i dagplejeopstart. Du kan jo så evt foreslå halvdagsaktivering da det jo kun er de to første dage eller så man er der hele dagen. 

Noahs indkøring tog max 14 dage. Og efter de første to dage var han der selv til kl 12

Synes bare jeg har hørt man IKKE kan have barn syg når man er på kontanthjælp.. så tænkte man sikkert heller ikke kunne undlade at deltage i aktivering når det handler om jeg selv har sagt nej til en plads da jeg ikke synes kemien er der og min datter ikke passer ind der..

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

der er ikke nogle farfar/farmor eller mormor eller morfar der kan hjælpe dig lidt hvis du skal i aktivering??

Jo jeg har.. men det ene hold bedsteforældre bor 50 km væk og kan jo ikke forvente de skal ligge og køre hver dag.. de andre har ikke bil og bor ti km fra dagplejen..
plus jeg gerne selv vil være den der køre hende ind.. altså som henter, er der lidt med hende osv..

Anmeld

6. januar 2012

Mira0911

Anonym skriver:

Ja 14 dage er også max.. men vil hellere have hun får en god start end at jeg kun ved jeg har 5 dage og jeg så selv stresser over det og hun kan mærke det..
Men jeg er godt klar over jeg selvfølgelig bliver trukket i kontanthjælp de dage jeg holder fri.. men får jeg så tilsvarende udbetalt af mine feriepenge??

du får det udbetalt i feriepenge de dage du holder ferie - hvis du har nogle feriepenge der skal holdes ferie for... 

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Hvis du holder ferie blir de dage modregnet i din KH.. Det samme bliver dine feriepenge.. Så lad os sige at du får 9000 i KH og har for 5000 i ferie penge..
Du vælger at holde 2 ugers ferie.. Hvis det så vil koste dig 2000 i KH (opfundet beløb)

Så trækker de så de 2000 fra de 9000.. Så du får 7000..
Derefter vil de trække de 5000 Tilsvarende din feriepenge.. Og så vil du så stadig få 7000 da beløbet jo udlignet sig selv da du får feriepenge

Du mener de 2000 kr og 9000 kr ikk??
Altså at hvis jegfår 10000 kr i kontanthjælp.. holder halvdelen ferie.. så trækker de halvdelen i kontanthjælp.. men tilgengæld for jeg det tilsvarende udbetalt af mine feriepenge?? Så jeg stadig får samme beløb???

Anmeld

6. januar 2012

Mira0911

Anonym skriver:

Synes bare jeg har hørt man IKKE kan have barn syg når man er på kontanthjælp.. så tænkte man sikkert heller ikke kunne undlade at deltage i aktivering når det handler om jeg selv har sagt nej til en plads da jeg ikke synes kemien er der og min datter ikke passer ind der..

Jeg har haft barn syge dag mens jeg er kontanthjælp... Så det kan godt lade sig gøre... 

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Jeg har haft barn syge dag mens jeg er kontanthjælp... Så det kan godt lade sig gøre... 

Nå ok jeg troede man så blev trukket i KH..

Anmeld

6. januar 2012

Mira0911

Anonym skriver:

Nå ok jeg troede man så blev trukket i KH..

Det gør du også eftersom du holder ferie med feriepenge... 

Anmeld

6. januar 2012

kirsti

Anonym skriver:

Det kan du sagtens, i vores system har vi en fritagelses kategori der hedder manglende børnepasning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.