Kontanthjælp og ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.453 visninger
24 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg er på KH og har sidste barselsdag d. 16/1..
Min datter startede dagpleje idag, men jeg har ønsket en anden fordi jeg ikke synes om hende osv.. Så vi har så fået annulleret den.. men så har vi jo et problem.. for jeg skal starte i aktivering eller hvad det nu er d. 16/1  Og indkøring skal være en 14 dages tid siger de i pladsanvisningen..
Men jeg har 3 ugers ferie penge.. håbedejeg fk job snart så vi kunne få dem udbetalt.. men tænker så nu jeg kan bruge dem her.. men kan man holde ferie på kontanthjælp???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

louise8723

Du blir trukket for de dage du holder ferie

Anmeld

6. januar 2012

Mira0911

Anonym skriver:

Jeg er på KH og har sidste barselsdag d. 16/1..
Min datter startede dagpleje idag, men jeg har ønsket en anden fordi jeg ikke synes om hende osv.. Så vi har så fået annulleret den.. men så har vi jo et problem.. for jeg skal starte i aktivering eller hvad det nu er d. 16/1  Og indkøring skal være en 14 dages tid siger de i pladsanvisningen..
Men jeg har 3 ugers ferie penge.. håbedejeg fk job snart så vi kunne få dem udbetalt.. men tænker så nu jeg kan bruge dem her.. men kan man holde ferie på kontanthjælp???

14 dages tid? Det er slet ikke nødvendigt så længe! Jeg brugte en uge da Julie startede i dagpleje... Men ja det er op til en selv hvordan og hvorledes, du kender dit barn bedst og ved hvor længe der skal bruges på indkøring! 

Hvis du holder ferie - så bliver du trukket... Medmindre du kan snakke godt med din job rådgiver - De følger alligevel aldrig de korrekte regler! 

Anmeld

6. januar 2012

kirsti

Der er ikke noget der hedder ferie men aktiveringsfri med mindre du frasiger dig kontanthjælpen i perioden MEN du har ret til at blive fritaget aktivering på dage du har pasningsproblemer så jeg ville holde mund om feriepengene og sige at du har pasnimgsproblemer da der er sket ændringer i dagplejeopstart. Du kan jo så evt foreslå halvdagsaktivering da det jo kun er de to første dage eller så man er der hele dagen. 

Noahs indkøring tog max 14 dage. Og efter de første to dage var han der selv til kl 12

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

louise4060 skriver:

Du blir trukket for de dage du holder ferie

Ja men så kan jeg jo bruge de penge jeg har ferie kort på ikke????

Anmeld

6. januar 2012

Hulubulu86

Du kan godt holde ferie med dine feriepenge, du faar saa bare selvfoelgelig ikke kontanthjaelp i de dage

Held og lykke med ny plads og indkoering

Anmeld

6. januar 2012

B&J

der er ikke nogle farfar/farmor eller mormor eller morfar der kan hjælpe dig lidt hvis du skal i aktivering??

Anmeld

6. januar 2012

DitteFisk

Jeg tror ikke du må "hæve" dine feriepenge når du er på KH. Så tror jeg de trækker dem fra, da de ser dem som anden indtægt. 

Men prøv at sige at du har pasningsproblemer. 

Anmeld

6. januar 2012

H+S Skjolgborg.

du skal leve af dine ferie penge så ligesom en skrev får du ikke kontanthjælp de 14 dage ellers udreninger de din ferie penge og trækker dem fra kontanthjælpen det har jeg prøve.

Men på 4 dage var min søn kørte ind i vuggestuen så ville mene en uge er nok.I har ikke mulighed for faren tager en uge fri/ferie istenfor eller en anden familie medlem ?.

Mvh Henriette

Anmeld

6. januar 2012

H+S Skjolgborg.

mange kommune er søde af give dig tid til du har en plads så ringe dog ellers til din sagsbehandler og fortæl du ikke har en plads til datter så blever aktiveringen jo bare flytte til du har en plads.

Mvh Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.