ammede i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

Hailiesmom11

Jeg ammede fuldt i 3½ uge så forsvandt min mælk sammen med at jeg fik pencillin for betændelse i livmoderen.. samtidig kæmpede jeg med huller på begge vorter og det resulterede også i at jeg ikke havde lyst til at amme fordi jeg var i så mange smerter hver gang at jeg tudede...

Ville ønske jeg kunne have ammet noget længere, men vi prøver bare igen når nr 2 engang kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Thalia

Timmner skriver:

okay. Ja det er rigtig nok synes bare det er længe

Mange er stadig påvirkde af de gamle ammeanbefalinger - som stammer helt tilbage fra dengang man kun havde 6 mdrs barselsorlov herhjemme.

Men WHO anbefalingen er ganske rigtigt fuldamning (dvs ingen smagsprøver eller noget andet), i 6 mdr. og derefter delvis amning i op til 2 år.

Anmeld

5. januar 2012

1977

Profilbillede for 1977

Fuld amning i 5 dage, supl med flaske i 3 dage og så flaske for resten

Anmeld

21. januar 2012

Timmner

Okay. Men kan jo ikke selv bestemme hvor lang tid, det kommer and på om hvor meget mælk man har

Anmeld

21. januar 2012

Timmner

Okay. Men kan jo ikke selv bestemme hvor lang tid, det kommer and på om hvor meget mælk man har

Anmeld

21. januar 2012

Thalia

Jeg har ammet alle mine børn, og sommerbabyen bliver også ammebarn.

Anmeld

21. januar 2012

Thalia

Timmner skriver:

Man kan nu godt selv stimulere og øge mælkeproduktionen, men for nogle er det meget hårdt arbejde.

Anmeld

21. januar 2012

Valle81

Den første i 3 måneder, de taste 3 måneder i mht liv.

Nr to, gav en chance mere men efter 14 dage kunne jeg måske helvedet gentage sig.

Nr 3 valgte jeg det fra med det samme

Christina

Anmeld

21. januar 2012

FamilenStorm

Timmner skriver:

Hvor længe ammede i jers barn ? Hvor mange måneder/år ?

Jeg ammede til hun var 7 1/2 mdr, der havde jeg desværre ikke mere mælk til hende

Anmeld

21. januar 2012

Fenja09

Jeg ammede Alberte til hun var 3 måneder og 10 dage - havde ikke nok mælk til at mætte hende efter hun var blevet opereret så det stoppede med en fin overgang. Ville dog gerne have fortsat, men sådan er det

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.