Ung med de gamle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2012

AnneBJ

Jeg synes det er et spændende koncept. Jeg blev meget forarget over ham der grinede over nedre hygiejne, men tager hatten af for, hvor meget "virkeligheden" er gået op for dem, på den første dag.

Måske har den ældre dame der blev spurgt om sex ikke noget imod det? Det var jo faktisk ikke den unge kvinde der spurgte, men blot spurgte, om hun måtte stille et nærgående spørgsmål, hvorefter den ældre gættede hvad det drejede sig om.

Jo, jeg følte også de trådte over en etisk grænse indimellem, men jeg synes, som sagt, at det er et spændende koncept, og jeg glæder mig til at se hvordan de unge udvikler sig.

Til gengæld synes jeg ikke vi behøver se indersiden af en ble der trækkes af, baller der skilles for hygiejne osv... Men det er måske mig der er sart! Jeg har bare ikke noget behov for at se det, for at forstå hvad de unge oplever, og synes faktisk det er mere krænkende for de ældre at fremstille det.

Hm.. håber min pointe blev fremstillet korrekt - det er ikke altid let på skrift. Der skal ikke gøres grin med de ældre, men måske er det netop ét af formålene med programmet: at bryde nogle grænser, generationerne imellem...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

jydeinden

enrigtigfar? skriver:

De ældre er jo blevet spurgt om det var ok.

Jeg syntes først også det var flabet, men tænkte bagefter over det han sagde. I samme situation havde jeg sgu nok begyndt at tude - sådan reagerer vi jo så forskelligt.

Det ER da ydmygende at skulle ha hjælp til alt - sådan ender mange af os jo - men hvor skulle de "unge" vide det fra?!?

Jeg tror det blir et interessant program at følge...

ved at undersøge hvad det går ud på, ved at spørge sig frem, og ved at høre nogen man kender hvad det erhverv som ssh og ssa har går ud på :-) 

Anmeld

3. januar 2012

jydeinden

Bubbes skriver:

Jeg kender Stina. Og kan slet ikke forstå hun er med Hun arbejder i et privat hj. pleje firma som hendes mor har + vi tog uddannelsen sammen.. Jamen jeg er helt forvirret..

jeg ville faktisk ikke have troet at hun ville være blevet i det erhverv, for hun virkede for mig en tand umoden.. og måske ikke som typen jeg ville ansætte i mit firma når det gælder ældre mennesker :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.