Jeg håber du har en masse dokumentation ´på skrift. og prøv også at få de professionelle rundt om dit barn til at skrive ned, så du har vidner på hvordan hun reagerer efter samvær. Send barnet til børnepsykolog før og efter samværene så en professionel noterer ned og lad være med at være i samme rum, så psykologen ser barnet alene, så du ikke kan blive beskyldt for at påvirke barnet.
Heldigt for dig at han har en diagnose. Der er mange forældre, som er nødt til at aflevere deres barn til en psykisk syg forælder uden at blive troet på. Bånder du telefonsamtalerne? Det ville jeg gøre hvis jeg var dig. især hvis han truer med selvmord.
Du kan købe en diktafon med 43 timers optagetid for ca. 500 kr. Den har en fin lydkvalitet og er nemt at bruge. De har den bl.a. i boghandler og forretninger med kontorartikler.
Det lyder ikke som om der burde være samvær. højst det der hedder kendesamvær. men det er selvfølgelig svært at vurdere, når man ikke kender jeres sag.
Det må være oplagt at det er ham der kommer over til jer når han har samvær. Så kan barnet komme hurtigt hjem hvis han får det dårligt. og du kan tilbyde at betale halvdelen af hans transport.
han lyder som om han ikke vil opgive kontakten med dig. hvis du kunne undgå at mødes med ham og hvis du kunne få andre til at ringe og snakke med ham, så der slet ikke var kontakt mellem jer, kunne jeg forestille mig at han ville blive træt af samværene. han lyder ærlig talt ikke som nogen god far. en god (nok) far har selverkendelse og beskytter sit barn ved at ringe på forhånd og melde afbud til samværene hvis han ikke kan tage hånd om barnet.
Anmeld