Stoppe/minimere samvær??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.234 visninger
31 svar
0 synes godt om
2. januar 2012

wamse

Der ligger en afgørelse fra statsamtet om at min datter skal se hendes far, hver anden lørdag skiftesvis her og hos ham. Så skulle vi stille og roligt trappe det op, hvilket er gjort, og det kører mildest talt af h****** til  Min datter reagerer nu meget på samvær, og en far der tydligvis ikke har det godt. 

Men kan jeg selv bede om at få taget samvær op i statsforvaltningen igen?

Eller skal det være ham selv, der gør det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

Klumpe-dumpe

wamse skriver:

Der ligger en afgørelse fra statsamtet om at min datter skal se hendes far, hver anden lørdag skiftesvis her og hos ham. Så skulle vi stille og roligt trappe det op, hvilket er gjort, og det kører mildest talt af h****** til  Min datter reagerer nu meget på samvær, og en far der tydligvis ikke har det godt. 

Men kan jeg selv bede om at få taget samvær op i statsforvaltningen igen?

Eller skal det være ham selv, der gør det?

Jeg synes bestemt du skal ringe til stf, og tale med dem fortælle hvordan tingene hænger sammen, og så spørge til hvad du kan/skal gøre.

Hvor er det synd for din datter

Anmeld

2. januar 2012

wamse

Lille fe skriver:

Jeg synes bestemt du skal ringe til stf, og tale med dem fortælle hvordan tingene hænger sammen, og så spørge til hvad du kan/skal gøre.

Hvor er det synd for din datter

Det er voldsomt, at se sit barn miste sig selv så meget  Hun er helt klart den store taber i det her, og nok er nok, jeg vil simpelthen ikke se på det her mere 

Anmeld

2. januar 2012

Klumpe-dumpe

wamse skriver:

Det er voldsomt, at se sit barn miste sig selv så meget  Hun er helt klart den store taber i det her, og nok er nok, jeg vil simpelthen ikke se på det her mere 

Lige præcis, det er jo desværre børnene der er de store tabere i disse situtationer

Heldigvis har hun en fantastisk mor, der gør alt for at passe på hende

Anmeld

2. januar 2012

millemai

Statsforvaltningen tager altid sager op igen, hvis der er væsentlige ændringer i forhold til samværet. At jeres datter har fået det dårligt er jo en voldsom ændring - og det kan begge forældre tage op.

Er far enig i, at det ikke går godt - siden du spørger om du skal få ham til at kontakte dem? Jeg spørger fordi sagsbehandlingstiderne i sfv er ret lange (som du selv ved) og hvis I begge er enige om, at jeres pige ikke har det godt under disse samværsforhold, kan du så ikke overtale ham til at trappe ned (især nu hvor farmor ikke længere er på banen). Sfv kan jo stadig komme ind over når de har fået behandlet sagen.

Husker jeg helt forkert når jeg synes at huske, at det var dig der måtte vurdere om hun skulle afsted? - i så fald synes jeg du skal nedsætte mængden indtil sfv får behandlet sagen.

Anmeld

2. januar 2012

serinasmor

hmmmm ... om det er ham eller dig der skal søge om det ved jeg ikke ... men jeg gætter på du sagtens selv kan rette henvendelse når det er fordi hun har fået det dårligt ..

undersøgte det lige ... fandt ikke det du søger men fandt på google en pdf (øverst) ... der står bla. at psykiatrien anbefaler at børn med psykisk syge forældre får en person tilknyttet der hjælper barnet til at forstå hvorfor far/mor har det dårligt .. det må vel også gælde selvom far kun har samvær ...

Anmeld

2. januar 2012

wamse

millemai skriver:

Statsforvaltningen tager altid sager op igen, hvis der er væsentlige ændringer i forhold til samværet. At jeres datter har fået det dårligt er jo en voldsom ændring - og det kan begge forældre tage op.

Er far enig i, at det ikke går godt - siden du spørger om du skal få ham til at kontakte dem? Jeg spørger fordi sagsbehandlingstiderne i sfv er ret lange (som du selv ved) og hvis I begge er enige om, at jeres pige ikke har det godt under disse samværsforhold, kan du så ikke overtale ham til at trappe ned (især nu hvor farmor ikke længere er på banen). Sfv kan jo stadig komme ind over når de har fået behandlet sagen.

Husker jeg helt forkert når jeg synes at huske, at det var dig der måtte vurdere om hun skulle afsted? - i så fald synes jeg du skal nedsætte mængden indtil sfv får behandlet sagen.

Han er slet slet ikke enig, for han gør intet for at finde ud af, hvordan hun har det.

Han i mellemtiden været indlagt på psyk igen, og trives absolut ikke.   Jeg må vurdere det fra gang til gang, når de var startet op på alenesamvær, hvilket jeg har gjort, men jeg tænker hun ville have bedst af intet samvær, som det er nu

Der har været flere episoder, hvor han fejler totalt overfor hende. 

Anmeld

2. januar 2012

millemai

wamse skriver:

Han er slet slet ikke enig, for han gør intet for at finde ud af, hvordan hun har det.

Han i mellemtiden været indlagt på psyk igen, og trives absolut ikke.   Jeg må vurdere det fra gang til gang, når de var startet op på alenesamvær, hvilket jeg har gjort, men jeg tænker hun ville have bedst af intet samvær, som det er nu

Der har været flere episoder, hvor han fejler totalt overfor hende. 

Så ville jeg kontakte stasforvaltningen og i mellemtiden vurdere fra gang til gang - lige nu lyder det som om vurderingen for mig vil ende ud i samme konklusion hver gang.

Hvor er jeg ked af det på jeres vegne! Det gør ondt at høre om en situation som jeres.

Anmeld

2. januar 2012

wamse

millemai skriver:

Så ville jeg kontakte stasforvaltningen og i mellemtiden vurdere fra gang til gang - lige nu lyder det som om vurderingen for mig vil ende ud i samme konklusion hver gang.

Hvor er jeg ked af det på jeres vegne! Det gør ondt at høre om en situation som jeres.

Det gør så ondt, at se hende få det skidt. Gang på gang taber hun overfor ham, fordi han på ingen måde magter at sætte sig i hendes sted. 

Jeg prøver at få fat på statsforvaltningen nu, og mange tak for svaret

Anmeld

2. januar 2012

Pige2009

Åh, nej!  Håber du får noget ud af det med SFV for Lærkes skyld 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.