Mussen2 skriver:
Nej jeg tror Wogsåmin datter er en rigtig spørge Jørgen og funderer meget over tingene. Tænkte det var bedrehun fik at vide hvor han kom ud fremfor at hun troede han kom ud af et modersmærke. I mange af bøgerne om at blivestoresøster er ret også en del forklaringer om alt muligt
Man behøver bestemt ikke købe en gave til dem. Nogen er. Direkte imod dette. Men for os virkerdet rigtigt give hende en gave da hun gerne må mærke det som noget særligt at hun er blevet storesøster. Vi gav en meget lille julegave, for så at give hende puslestationen tilfebruar.
Tja, man kan jo give alt muligt. Det er da en rigtig god ide med en dukke hun kan pusle om, som hun så har fået. Men hvad med en barnevogn eller en tremmesengen eller anedre dukke ting.
Har hun en klapvogn? Den er i hvert fald et hit herhjemme.
Er ved at være klar mentalt men har slet ikke styr på tøj og udstyr. Er netop gået på barsel og det kribler og krabler for at få styr på ALLE de praktiske ting.
Anbefalingne siger man skal købe en ny madras grundet støvmider og skimmelsvamp etc. Jeg har selv funderet den del over dette...... Fordi hvorfor Søren kankan lillebror ikke ligge på den samme madras som støresøster ligger på pt. .??? Den madras har jo ikkevævert gemt væk... Og liftmadrassen har blot stået på et skab i soveværelset.
Men efter at have læst om det. Jeg kommet frem til at de skal skiftes. Madrasserne i skum er ikke i så god kvalitet som alm madrasser og bliver hurtigere "brugt" . Så jeg har besluttet mig for at købe nye når nu Sundhedsstyrelsen anbefaler det
Klart det er bedre, hun ved det end at tro noget helt forkert (sjovt det var et modermærke, hun troede baby kom ud af

). Og hvis min datter spørger, vil jeg også svare hende. Men hun er slet ikke interesseret på det niveau. Nu her hvor jeg har købt udstyr mm er hun dog begyndt at tale mere om baby osv, da hun ved, tingene er til ham og ikke hende (selvom det kan være svært at forstå, at man ikke må få sparkedragten i str 56 på

). Hun har alt muligt udstyr til sin dukke - både seng, klapvogn osv, så der mangler hun ikke noget. Og nu skal hun jo så også ud og have ny seng, så jeg synes ligesom, hun har fået meget på det sidste. En lille ting kunne måske dog godt blive købt til hende. Jeg må tænke over det.

men tak for forslagene. Og tak for Info om madrassen. Jeg havde slet ikke tænkt i de baner - min datter havde ingen lift, så det er helt nyt for mig. Jeg er ved at have det købt det meste udstyr. Skal i IKEA og babysam i næste uge for at få de sidste par ting. Det er skønt næsten at have det hele klart. Frygter dog en tidlig fødsel, da min veninde, som skal være der med mig først kommer den 31. Januar (hun skal flyve herover fra England.) Så jeg må klemme ballerne sammen og beholde ham inde til da

.