Hurtigt svar behøves ang seng. Tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mor til 2, snart 3 skriver:

Tammie fik taget siderne af sin seng da hun 2 år og 3 md og der var ingen problemer.. Og den eneste grund vi ikke har prøvet med Anna-Sophie er hun ligger så uroligt og sover at vi tror hun falder ud.. Og vi har en leander seng til hende, så jeg skal hjem og se om jeg kan få en senge hest til den..

Tak for svar. Jeg kan høre, det ikke er for tidligt at forsøge at tage siderne af, så det vi gøre fra i aften.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Mussen2

Jeg er i samme situation som dig min datter er 2 et halvt og jeg har termin 6 feb. Vi har for nogle måneder siden taget den ene side af tremmesengen og hun sover fint i den, vi skal hurtigst muligt have købt en juniorseng til hende og ave rykket hende ind på et stort værelse. Alt sammen for at det kan ske i god tid inden jeg føder. Lillebror skal nemlig " overtage" tremmesengen hvor liften skal stå

Hvad har i ellers planlagt af nødvendige indkøb?

Anmeld

30. december 2011

Mussen2

Jeg er i samme situation som dig min datter er 2 et halvt og jeg har termin 6 feb. Vi har for nogle måneder siden taget den ene side af tremmesengen og hun sover fint i den, vi skal hurtigst muligt have købt en juniorseng til hende og ave rykket hende ind på et stort værelse. Alt sammen for at det kan ske i god tid inden jeg føder. Lillebror skal nemlig " overtage" tremmesengen hvor liften skal stå

Anmeld

30. december 2011

Mor-til-asta-09

PT skriver:

væværværeværetmmiHej. Jeg har termin med min søn 5. februar og har i forvejen en datter på næsten 2.5 år. Jeg skal nu ud og købe seng til den lille, men tænkte, at han kunne få min datters tremmeseng og hun så kunne få en junior seng. Men er det for tidligt at flytte hende over i en sådan? Gode råd og erfaring modtages meget gerne. På forhånd tak.

Havde det været min datter, så var det for tidligt. Men er forskelligt fra barn til barn

Anmeld

30. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mussen2 skriver:

Så har I været lidt tidligere ude med forberedelserne end jeg har . Jeg havde egentligt tænkt at den lille skulle have en vugge først, men det koster jo snart lige så meget som en ny seng, derfor den sene ændring af planerne. Lillebror skal sove i mit soveværelse de første ca 9 mdr og derefter skal de dele værelse (har kun en 3'er). Jeg har købt en emmaljunga barnevogn og skal i babysam og kigge efter et søskendesæde eller bræt, så min datter også kan få plads i barnevognen, hvis behovet er der. Jeg vil nemlig ikke have, at hun føler, hun bliver skubbet væk, hvis du forstår hun bruger kun sjældent sin klapvogn, så jeg forventer ikke, det bliver et problem. Derudover har jeg købt en dukke til hende, der kan grine, græde og pludre og den er hun begyndt at lege med. Så kan hun på den måde tage del i bleskiftning og fodring osv. min bror og svigerinde fik en datter for to mdr siden, så hun ved godt, hvad en baby er, og hun er meget optaget af sin kusine, når vi ses. Så det var jo heldigt for os, at det kunne "planlægges" på den måde men jeg vil også anbefale dig at enten låne eller købe nogle bøger om at blive storesøster/bror. Jeg har nogle stykker, som vi læser i og taler om, og jeg tror og håber, det gør det nemmere for hende at forstå, hva der skal ske. Hvad har I købt til den store/lille? (beklager mangel på linieafstand men min computer er i stykker).

Anmeld

30. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Mor-til-asta-09 skriver:

Havde det været min datter, så var det for tidligt. Men er forskelligt fra barn til barn

Jeg har taget siderne af hendes tremmeseng, og så må jeg se , hvad hun diger til det. Hvis hun slet ikke er klar, må jeg jo købe en tremmeseng mere og venters junior.

Anmeld

30. december 2011

Mussen2

PT skriver:

Så har I været lidt tidligere ude med forberedelserne end jeg har . Jeg havde egentligt tænkt at den lille skulle have en vugge først, men det koster jo snart lige så meget som en ny seng, derfor den sene ændring af planerne. Lillebror skal sove i mit soveværelse de første ca 9 mdr og derefter skal de dele værelse (har kun en 3'er). Jeg har købt en emmaljunga barnevogn og skal i babysam og kigge efter et søskendesæde eller bræt, så min datter også kan få plads i barnevognen, hvis behovet er der. Jeg vil nemlig ikke have, at hun føler, hun bliver skubbet væk, hvis du forstår hun bruger kun sjældent sin klapvogn, så jeg forventer ikke, det bliver et problem. Derudover har jeg købt en dukke til hende, der kan grine, græde og pludre og den er hun begyndt at lege med. Så kan hun på den måde tage del i bleskiftning og fodring osv. min bror og svigerinde fik en datter for to mdr siden, så hun ved godt, hvad en baby er, og hun er meget optaget af sin kusine, når vi ses. Så det var jo heldigt for os, at det kunne "planlægges" på den måde men jeg vil også anbefale dig at enten låne eller købe nogle bøger om at blive storesøster/bror. Jeg har nogle stykker, som vi læser i og taler om, og jeg tror og håber, det gør det nemmere for hende at forstå, hva der skal ske. Hvad har I købt til den store/lille? (beklager mangel på linieafstand men min computer er i stykker).

Herhjemme har vi også planlagt indkøb af søskendesæde, madras til lift etc. Vi har længe læst og snakket om lillebror og hun elsker babyer og at pusle og lege lillemor. 

Ingen tvivl om at hun nok bliver lidt skuffet over den manglede respons, men hun er en intelligent pige så jeg tror hun forstår det meste visnakker med hende om. 

Hun troede dog at lillebror ville komme ud gennem et hul alias et módermærke på min mave. Måtte forklare hende at det forgik gennem tissekonen

DeUden har vi planlagt at hendes støresøster gave skal være en puslestation

Anmeld

30. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Mussen2 skriver:

Herhjemme har vi også planlagt indkøb af søskendesæde, madras til lift etc. Vi har længe læst og snakket om lillebror og hun elsker babyer og at pusle og lege lillemor. 

Ingen tvivl om at hun nok bliver lidt skuffet over den manglede respons, men hun er en intelligent pige så jeg tror hun forstår det meste visnakker med hende om. 

Hun troede dog at lillebror ville komme ud gennem et hul alias et módermærke på min mave. Måtte forklare hende at det forgik gennem tissekonen

DeUden har vi planlagt at hendes støresøster gave skal være en puslestation

Jeg har slet ikke været inde på at forklare hvor baby kommer ud. Hun ved, han er i min mave og kommer ud fra maven. Jeg tager det, som det kommer, og spørger hun, så svarer jeg jeg har slet ikke tænkt på at skulle købe en gave til hende - hun har fået dukke osv, og hun står ikke og mangler noget. Hmm kunne godt tænkes, jeg alligevel skulle overveje at købe en. Nogle forslag?? Jeg har ikke købt ny madras til liften (købt brugt). Skal man det? Er du ellers ved at være klar til St skulle have en mere?

Anmeld

30. december 2011

Fam. Madsen

PT skriver:

Hej. Jeg har termin med min søn 5. februar og har i forvejen en datter på næsten 2.5 år. Jeg skal nu ud og købe seng til den lille, men tænkte, at han kunne få min datters tremmeseng og hun så kunne få en junior seng. Men er det for tidligt at flytte hende over i en sådan? Gode råd og erfaring modtages meget gerne. På forhånd tak.

min søn fik en halvhøj seng da han var 3år. og det gik fint han har sovet fint i den fra dag et af. det enes vi skal lære ham er at han godt selv må, gå ud af sengen om morgen 

Anmeld

30. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Fam. Madsen skriver:

min søn fik en halvhøj seng da han var 3år. og det gik fint han har sovet fint i den fra dag et af. det enes vi skal lære ham er at han godt selv må, gå ud af sengen om morgen 

Hvor sødt at han venter på jer, når han nu godt selv kan komme ud af den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.