Ja her i vinterkulden (eller hvad man nu skal kalde det;-))I min datters vuggestue kommer de ikke ud til daglig her i vintermånederne, og når jeg henter min datter kører vi som regel lige hjem og hygger og leger herhjemme. Jeg synes ikke rigtig det er noget at sidde på en legeplads i kulde og halvmørke, når man kun er 21 mdr. men er det bare mig? I weekenden er det lidt forskelligt hvad vi laver, men vi er ikke særlig tit på legeplads.Hvad laver I med jeres børn efter vuggestue og i weekenden? Og hvor meget kommer I ud? Det skal lige siges at vi bor i lejlighed på 3. sal, så vi kan ikke bare "slippe hende løs":-)
Den VS mine børn går/har gået i lægger vægt på at være ude hver dag. Så med mindre det er minus 10 - eller noget tilsvarende pga vind - så er de ude, i hvert fald et stykke tid. De mindste på ca 1 år er ude lidt kortere end dem på ca 2 år. Hvis vejret er til det, kan de nogen gange være ude hele dagen. Og de små sidder ikke kun i en vogn. De skal bare have ordentligt tøj på, så kan de fint sidde/krybe rundt i en mudderpøl...
Når vi er hjemme i weekender og ferier forsøger jeg det samme. Jeg kan heller ikke bare slippe dem ud, men så går vi tur sammen til butikken eller skoven eller på legepladsen. Den yngste, som endnu sover middagslur, sover også ude - sålænge det ikke er under 10 minus eller stærk vind.
Jeg tror meget på, at frisk luft er vigtig for at holde sig frisk - og så kan ungerne løbe og leve med lidt mere fysisk udfoldelse ude, så det er lidt min kæphest.
Men vi leger jo selvfølgelig alt muligt inde også, og de hjælper mig med at lave mad, hænge vasketøj op, feje gulvet osv.
Anmeld