Hvor meget kommer I ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.948 visninger
23 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. december 2011

Tulle28

Ja her i vinterkulden (eller hvad man nu skal kalde det;-))I min datters vuggestue kommer de ikke ud til daglig her i vintermånederne, og når jeg henter min datter kører vi som regel lige hjem og hygger og leger herhjemme. Jeg synes ikke rigtig det er noget at sidde på en legeplads i kulde og halvmørke, når man kun er 21 mdr. men er det bare mig? I weekenden er det lidt forskelligt hvad vi laver, men vi er ikke særlig tit på legeplads.Hvad laver I med jeres børn efter vuggestue og i weekenden? Og hvor meget kommer I ud? Det skal lige siges at vi bor i lejlighed på 3. sal, så vi kan ikke bare "slippe hende løs":-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Loke er 25 mdr og de går tur i dagplejen en times tid hver morgen. Uanset vejret. Hvis det styrter ned bliver turen dog kortet af.

Men jeg indrømmer blankt, at jeg ikke selv gider om vinteren.

Anmeld

29. december 2011

Klumpe-dumpe

Til dagligt er min datter ude hverdag i dp, enten gå de ture, lege i haven eller går ned i børnehaven og leger.

Vi kommer ikke ud når vi kommer hjem, da vi er sent hjemme. Men i weekenderne er vi ude på legeplads eller gå ture.

for mig er det bare et spørgsmål om påklædning, for hun elsker at komme ud og det vil jeg ikke holde hende fra

ps. vi bor også på 3 sal

Anmeld

29. december 2011

Anonym

Min datter bliver tre og går nu i børnehave men i samme institution. Og både nu og da hun gik i vuggestuen kom de ud flere gange om ugen.

Herhjemme har jeg det dog lige som dig. Men man kan jo prøve at hente barnet lidt tidligere hvis man har mulighed for det. Eller bare tage en halv time.

Jeg skal også selv blive bedre til det

Anmeld

29. december 2011

raca

for mig har det altid været vigtigt at mine børn kom ud. 

i dagplejen kom min søn ud ca 1 time om dagen..

jeg har så haft dem hjemme til de var godt og vel 2 år og der er de begge kommet ud min 1 time hver dag.... oftes mere også i vinterhalvåret. det har virkelig skulle være dårligt hvis ikke.. jeg bliver rigtig bims og mine børn sure og sover og spiser dårligt hvis de ikke får den mængde friskluft hver dag..og der har siden de har kunnet sidde haft overtøj så de kunne være ude og lege.. for jeg syntes ikke de bare har skullet sidde i barnvognen men at de har skullet opleve verdenen... og det gør man altså ikke pakket ind i dyner fra en barnevogn,...

nå men i børnehaven er de ude mellem 2 og 5 timer.. hver dag..  også i vinterhalvåret.. .

Anmeld

29. december 2011

sarahb

Idag gik vi en lang tur, ellers er vi mega meget i zoo hvor vi har års kort. En tur på strøget. Legeplads hvor der er et kæmpe træ tog de går inden i. Ellers bruger vi legeland super meget... Et fedt sted hvor vi brænder krudt af på dage hvor vejret bare er kedeligt..

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

Tulle28 skriver:

Ja her i vinterkulden (eller hvad man nu skal kalde det;-))I min datters vuggestue kommer de ikke ud til daglig her i vintermånederne, og når jeg henter min datter kører vi som regel lige hjem og hygger og leger herhjemme. Jeg synes ikke rigtig det er noget at sidde på en legeplads i kulde og halvmørke, når man kun er 21 mdr. men er det bare mig? I weekenden er det lidt forskelligt hvad vi laver, men vi er ikke særlig tit på legeplads.Hvad laver I med jeres børn efter vuggestue og i weekenden? Og hvor meget kommer I ud? Det skal lige siges at vi bor i lejlighed på 3. sal, så vi kan ikke bare "slippe hende løs":-)

I Lauras DP kommer de ud hver dag året rundt med få undtagelser. Da vi boede i lejlighed gik vi ofte en tur langs Odense Å eller ned og fodrede ænder, for det var et hit og er det stadig

Nu bor vi i hus og har legepladsen lige ved siden af og Laura elsker at være ude. Det tror jeg faktisk de fleste børn gør, hvor det mere er os forældre, der er lidt kuldeforskrækket Det er dog ikke hver weekend, vi kommer ud, men ofte...

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

Tulle28 skriver:

Synes faktisk, det er for dårligt, at de ikke kommer ud i vintermånederne i jeres vuggestue Hvad er begrundelsen for dette?

Anmeld

29. december 2011

morethanperfect

Tulle28 skriver:

Min søn er snart 14 mdr.

I Dagpleje er de ude og gå tur hver formiddag , og vi går også selv tur selvom han først blir hentet kl. 4 ... 

Nu i vintermdr. er vi kun ude 2 gange om dagen ca .. Nogle gange mere  ..

Vi kan lave alt .. Gå ture , gå over til oldefar osv.. Der er altid noget at lave ude i naturen

Anmeld

29. december 2011

SussieThyssen

Tulle28 skriver:

Mine har altid kommet ud hver dag.

I dagplejen sov de ude, i BH var de ude og lege, og i weekenderne har vi altid gået ture.
Frisk luft hver dag holder baktusserne væk, undtagen hvis de fx havde feber.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.