Hvornår fik jeres andet end mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

annec

Jonatansmor skriver:

Her begyndte drengen på grød da han var 4 måneders tid. Han blev overhovedet ikke mæt af mme.

Så vi kogte majsgrød i starten og fokuserede på at hans system kunne håndtere det inden vi gik over til kogte grøntsager og frugter. Som 6 måneder fik han sin sidste godnat-flaske og spiser idag som en fuldfed hest

Hehe fuldfed hest Heheh okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

lycly

annec skriver:

Ja okay Syntes bare det er lidt tidligt Sebastian skal starte. Han er jo kun 4 mdr og 3 dage, men er bare begyndte at blive mere sulten.

Man SKAL heller ikke starte ved 4 måneder. Det anbefales jo at vente til de er 6 mdr. Vi startede som sagt så småt da hun var lidt over 4 måneder, men det er først her ved de 5 måneder at hun for alvor er klar og er blevet god til det. 

Du behøver ikke starte hvis du synes det er for tidligt og han ikke meget tydeligt udviser at han vil have mere end bare mælk. Træk den så længe du kan. Prøv evt at tilbyd ham en skefuld grød, så kan du hurtigt se om han er klar eller ej

Anmeld

29. december 2011

annec

LunaLykke skriver:

Man SKAL heller ikke starte ved 4 måneder. Det anbefales jo at vente til de er 6 mdr. Vi startede som sagt så småt da hun var lidt over 4 måneder, men det er først her ved de 5 måneder at hun for alvor er klar og er blevet god til det. 

Du behøver ikke starte hvis du synes det er for tidligt og han ikke meget tydeligt udviser at han vil have mere end bare mælk. Træk den så længe du kan. Prøv evt at tilbyd ham en skefuld grød, så kan du hurtigt se om han er klar eller ej

Jamen han er jo bare ret meget sulten.. Men han kikker enormt meget efter vores mad når vi spiser. Han spiser næsten med, med sine øjne

Anmeld

29. december 2011

lycly

annec skriver:

Jamen han er jo bare ret meget sulten.. Men han kikker enormt meget efter vores mad når vi spiser. Han spiser næsten med, med sine øjne

Hvad med om natten, er han begyndt at vågne oftere? Eller spise mere om natten? 

Mere mundvand/savl kan også være tegn på at han er klar

Anmeld

30. december 2011

Ciss

annec skriver:

Begyndte du med grønssagsmos først?

Ja. Det allerførste var vel ret og slet kartoffel mosed med lidt MME.

Det næste var gulerod.

Efter det brugte jeg oftest kartoffel og/eller gulerod som base, når jeg gav nye grøntsager.

Den ældste spiste en hel portion efter 3 dage.

Den yngste brugte vel ca en uge, før han var oppe i en hel portion.

Anmeld

30. december 2011

foto på lærred

annec skriver:

Ja kan jeg godt forstå

Hvor gammel var den første da hun begyndte på grød?

5 1/2 måned

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager overført på lærred, invitationer og wallstickers

Anmeld

30. december 2011

annec

LunaLykke skriver:

Hvad med om natten, er han begyndt at vågne oftere? Eller spise mere om natten? 

Mere mundvand/savl kan også være tegn på at han er klar

Så burde han godt nok have været klar længe, vandet løber ud af hans mund

Han vågner aldrig om natten, har han ikke gjort siden han var 5 dage

Anmeld

30. december 2011

Frøken J.

annec skriver:

Og hvad fik de for noget? Hvordan gik det? Lavede i det selv eller købte i det?

Tak for denne debat, jeg sad netop selv og tænkte på det samme i går!

Anmeld

30. december 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
min søn er 7 mdr til Januar og bliver stadig ammet fuldt ud, han tager det på han skal og ved hans 6 mdr's undersøgelse vejede han 9800g og var 71 cm lang, så han mangler ikke noget.

Anmeld

30. december 2011

annec

Frøken J. skriver:

Tak for denne debat, jeg sad netop selv og tænkte på det samme i går!

Hehe selv tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.