Hvornår fik jeres andet end mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Mother-love

Hov ja jeg laver det selv. Ellers frugtmos kan jeg godt købt på glas. Men laver det helst selv. Både grød og mos. Da min datter absolut ikke kan tåle de der færdig pakker hvor man skal tilsætte vand. Og ved at lave det selv. Ved man også lige præcis hvad hun får

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

BetonSlotsPrinsesserne

annec skriver:

Og hvad fik de for noget? Hvordan gik det? Lavede i det selv eller købte i det?

Astrid begyndte med grød da hun var 4 mdr gammel (ikk start fra 4 mdrs dagen, nogle uger senere)
Jeg købte babygrød- fra 4 mdr Og som hun blev ældre købte jeg grød efter det. Mener jeg fandt det billigste i fakta, der er pænt meget forskel på priserne

Fra start fik hun grød, og så blev hun ammet bagefter, så ingen væske under madningen. Mener hun blev ammet efter maden til hun var 6 mdr, derefter fik hun vand til, og blev kun ammet til nat.
Fra 6 mdr, fik hun grød til middag og kartofler med en masse gulerødder til aften

Anmeld

29. december 2011

annec

LunaLykke skriver:

Julia var lidt over 4 måneder da jeg introducerede hende for grød. Jeg lavede majsgrød selv. I starten gav jeg hende bare et par skeer som smagsprøver hver gang. 1 gang om dagen. Efter en uge, så begyndte jeg bare at give hende til hun ikke ville have mere. Tilbød eventuelt flaske bagefter. Og da hun så ikke var interesseret i at få flaske bagefter, dvs at grøden erstattede et flaskemåltid, så begyndte jeg at give hende 2 gange om dagen

Har prøvet at give hende kartoffel/gulerodsmos her lige inden hun blev 5 måneder, men det ville hun absolut ikke have

Ja okay Syntes bare det er lidt tidligt Sebastian skal starte. Han er jo kun 4 mdr og 3 dage, men er bare begyndte at blive mere sulten.

Anmeld

29. december 2011

annec

raca skriver:

den lille  6 mdr... da hun rigtig gerne ville...jeg holdt det dog så vidt mugligt til og ligne vores morgen og aftens mad og middagsmaden kom først da hun kunne spise rugbrød... og jeg syntes glas mad er halvklamt frugtmos kan lige gå...og pulver indnuværre så det har mine aldrig fået...

den store ca 9 mdr inden han fast fik noget han gad ikke spise grød og mos.. så han gik først igang med fast føde da han selv kunne tykke maden... og var intil da så bare fuldammet...så til ham brugte jeg ALDRIG købe grød og spical kost det var så nemt...

Troede man skulle helst begynde når de var 6 mdr

Anmeld

29. december 2011

annec

Muhmi skriver:

Den dag han blev 4 mdr. Og han kunne rigtig godt lide det

Vi gav ham bare de der man køber på glas til at starte med

Ja okay

Anmeld

29. december 2011

annec

michelledam skriver:

Jeg har stemt tre måneder for Isabella var 2,5 mdr da hun startede på vælling og hun var 3,5 mdr da hun begyndte på grød :

Det var da også lidt tidligt

Hvordan kan det være?

Anmeld

29. december 2011

annec

michelledam skriver:

Hov ja jeg laver det selv. Ellers frugtmos kan jeg godt købt på glas. Men laver det helst selv. Både grød og mos. Da min datter absolut ikke kan tåle de der færdig pakker hvor man skal tilsætte vand. Og ved at lave det selv. Ved man også lige præcis hvad hun får

Nemlig Vil også selv llave det til Sebastian :=)

Anmeld

29. december 2011

raca

annec skriver:

Troede man skulle helst begynde når de var 6 mdr

nej anbefalinger siger man helst skal fuldamme til barnet er 6 mdr... men i særlig tilfælde kan begynde med grød/mos ved 4 mdr.. overgans fasen hvor mm/mme stadig udgør hovdeerneringen ligger frem til ca 9 mdr.. og mm som suplement indtil 12 mdr og gerne ældre.. 

men de fleste børn kan uden at lide nød fint klare sig på mm frem til 12 mdr...

og de skal nok begynde og spise fast føde før eller siden...

Anmeld

29. december 2011

annec

raca skriver:

nej anbefalinger siger man helst skal fuldamme til barnet er 6 mdr... men i særlig tilfælde kan begynde med grød/mos ved 4 mdr.. overgans fasen hvor mm/mme stadig udgør hovdeerneringen ligger frem til ca 9 mdr.. og mm som suplement indtil 12 mdr og gerne ældre.. 

men de fleste børn kan uden at lide nød fint klare sig på mm frem til 12 mdr...

og de skal nok begynde og spise fast føde før eller siden...

Nå okay

Anmeld

29. december 2011

Jonatansmor

Her begyndte drengen på grød da han var 4 måneders tid. Han blev overhovedet ikke mæt af mme.

Så vi kogte majsgrød i starten og fokuserede på at hans system kunne håndtere det inden vi gik over til kogte grøntsager og frugter. Som 6 måneder fik han sin sidste godnat-flaske og spiser idag som en fuldfed hest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.